Mistraller
Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: DJNeO</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Kensei</font><hr />
zet er dan een hoog amperage op. Dat doet meer kwaad dan een hoog voltage
[/ QUOTE ]
dat wou ik net zeggen... zet er 5V op en 400Ampere op... dan wordt het pas leuk
[/ QUOTE ]
Ehm...de hoeveelheid stroom is toch echt afhankelijk van de te overbruggen weerstand...en als je je bedenkt dat de weerstand van de menselijk lichaam, (en dan vooral de huid) erg hoog is, moet je toch echt een hoog voltage hebben...
Want ik weet het niet hoe het bij jullie zit, maar ik kan een autoaccu gewoon aanraken, ookal kan ie heel veel amperes leveren. (I (ampère = V(volt)/R (weerstand in Ohm)
oftewel 5 volt /400 ampere = 0,0125 Ohm...en dat is HEEEEEL weinig.
Maar goed. Volgens mij is dit ver offtopic, als iedereen zelf rechter zou zijn, dan was de vrede ver te zoeken...Denk ff aan de 5 kV die dan op je brander zou staan nadat je een cdtje hebt gekopieerd bv...
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Kensei</font><hr />
zet er dan een hoog amperage op. Dat doet meer kwaad dan een hoog voltage
[/ QUOTE ]
dat wou ik net zeggen... zet er 5V op en 400Ampere op... dan wordt het pas leuk
[/ QUOTE ]
Ehm...de hoeveelheid stroom is toch echt afhankelijk van de te overbruggen weerstand...en als je je bedenkt dat de weerstand van de menselijk lichaam, (en dan vooral de huid) erg hoog is, moet je toch echt een hoog voltage hebben...
Want ik weet het niet hoe het bij jullie zit, maar ik kan een autoaccu gewoon aanraken, ookal kan ie heel veel amperes leveren. (I (ampère = V(volt)/R (weerstand in Ohm)
oftewel 5 volt /400 ampere = 0,0125 Ohm...en dat is HEEEEEL weinig.
Maar goed. Volgens mij is dit ver offtopic, als iedereen zelf rechter zou zijn, dan was de vrede ver te zoeken...Denk ff aan de 5 kV die dan op je brander zou staan nadat je een cdtje hebt gekopieerd bv...