Verdriet <snik> mijn mooie auto bekrast

Mistraller

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: DJNeO</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Kensei</font><hr />

zet er dan een hoog amperage op. Dat doet meer kwaad dan een hoog voltage
smile.gif

[/ QUOTE ]
dat wou ik net zeggen... zet er 5V op en 400Ampere op... dan wordt het pas leuk
smile.gif

[/ QUOTE ]

Ehm...de hoeveelheid stroom is toch echt afhankelijk van de te overbruggen weerstand...en als je je bedenkt dat de weerstand van de menselijk lichaam, (en dan vooral de huid) erg hoog is, moet je toch echt een hoog voltage hebben...
Want ik weet het niet hoe het bij jullie zit, maar ik kan een autoaccu gewoon aanraken, ookal kan ie heel veel amperes leveren. (I (ampère = V(volt)/R (weerstand in Ohm)
oftewel 5 volt /400 ampere = 0,0125 Ohm...en dat is HEEEEEL weinig.
Maar goed. Volgens mij is dit ver offtopic, als iedereen zelf rechter zou zijn, dan was de vrede ver te zoeken...Denk ff aan de 5 kV die dan op je brander zou staan nadat je een cdtje hebt gekopieerd bv...
489.gif

Michel

Forumguru
Vandaag was het voor mij helaas ook raak. Toen ik thuiskwam en langs mijn auto liep zag ik dat mijn rechter buitenspiegel naar binnen was geklapt, wat ik normaal gesproken nooit doe.

In het donker heb ik toch maar eens de rest van de auto aan een nader onderzoek onderwerp en het was helaas (weer) eens raak. De rechter achterdeur was van voor tot achter bekrast (nog knap dat ze de voordeur en het achterscherm ongemoeid hebben gelaten).
407.gif

In woede even mijn spullen, die ik bij me droeg, naar huis gebracht en nogmaals rond de auto gelopen. Men had ook nog eens de ruitewisser aan de bestuurderszijde omgeklapt. Gelukkig is dat ding niet verbogen of zo, maar het was voor mij wel een indicatie dat de kras niet door een fietspedaal of zo is gekomen.
Zojuist aangifte via Internet gedaan en de komende dagen maar weer een afspraak maken om het zaakje te laten herstellen. Mij benieuwen wat dit geintje weer gaat kosten. Hoe lang blijven we als maatschappij nog accepteren dat dit soort lieden er mee weg kunnen komen? Zucht.

Klopt! Is een fabeltje met die hoge stroom. Die hoge stroom klopt wel maar die gaat er niet lopen met 5V...

Die 400A, die loopt er namelijk pas als de spanning hoog genoeg is. Het menselijk lichaam is zo'n 1000Ohm aan weerstand, dus dan heb je toch al snel 400 KV nodig. Dat is dan als je met je blote voeten op een metalen plaat staat die met de massa is verbonden. Anders nog meer nodig. Voor de goede orde: bij 0.5 A ben je ook al dood hoor ...

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mistraller</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: DJNeO</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Kensei</font><hr />

zet er dan een hoog amperage op. Dat doet meer kwaad dan een hoog voltage
smile.gif

[/ QUOTE ]
dat wou ik net zeggen... zet er 5V op en 400Ampere op... dan wordt het pas leuk
smile.gif

[/ QUOTE ]

Ehm...de hoeveelheid stroom is toch echt afhankelijk van de te overbruggen weerstand...en als je je bedenkt dat de weerstand van de menselijk lichaam, (en dan vooral de huid) erg hoog is, moet je toch echt een hoog voltage hebben...
Want ik weet het niet hoe het bij jullie zit, maar ik kan een autoaccu gewoon aanraken, ookal kan ie heel veel amperes leveren. (I (ampère = V(volt)/R (weerstand in Ohm)
oftewel 5 volt /400 ampere = 0,0125 Ohm...en dat is HEEEEEL weinig.
Maar goed. Volgens mij is dit ver offtopic, als iedereen zelf rechter zou zijn, dan was de vrede ver te zoeken...Denk ff aan de 5 kV die dan op je brander zou staan nadat je een cdtje hebt gekopieerd bv...
489.gif

[/ QUOTE ]

ik vind het altijd laf als iemand je auto beschadigd. Dat ding kan zich zonder jou erin niet verdedigen.

Hou het maar op jaloezie !!

Michel

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SAPPERDEFLAP</font><hr />

ik vind het altijd laf als iemand je auto beschadigd. Dat ding kan zich zonder jou erin niet verdedigen.

Hou het maar op jaloezie !!

[/ QUOTE ]

Soms wil je inderdaad die 220V erop zetten, maar echt practisch is dat ook weer niet. Ik vermoed dat het inderdaad jaloezie of verveling is. Helaas valt er vrij weinig aan te doen.

Gisteren bij de schadeafdeling van mijn dealer geweest om te polsen hoeveel dit geintje me zou kosten. Ongeveer € 890,- excl. BTW, omdat niet alleen de betreffende deur moet worden overgespoten, maar ook de voordeur en het achterspatbord. Dit om te voorkomen dat je door de metallic lak een kleurverschil zou zien.

Bovenaan Onderaan