Oogje
Senior Member
Klopt (zodat ik je twijfel heb doorgehaald). Dit is in het kaartmateriaal opgeslagen. Op vakantie heb ik overigens opgemerkt dat wat ik eerder al vermoedde, namelijk dat het kaartmateriaal van de Nederlandse wegen, bedroevend slecht is in vergelijking met bijvoorbeeld het kaartmateriaal van Frankrijk en Spanje. Daar komt nog eens bij dat TMC in Nederland eveneens bijzonder karig is (in Frankrijk worden hevige regenbuien netjes en actueel bijgewerkt en in zowel F als E is staan bijzondere situaties beter en vaker aangeduid (zoals: er staat een auto met pech, dit kan een gevaarlijke situatie opleveren. Daarvoor is kennelijk een uitroepteken-signaal)). Ook worden in E ook binnen de bebouwde kom de snelheden keurig in het kaartmateriaal meegenomen, en de wisselingen tussen 30, 50, 60, 80, 90 etc zijn bijzonder accuraat (op het moment dat je het bord passeert, verspringt ook het bord in je navigatie). In NL zie ik meestal alleen snelheden op mijn navigatie op rijkswegen, op overige wegen is het zelden het geval.Volgens mij heb je zonder verkeersbord herkenning ook verkeersborden in je navi scherm.
Waar deze database precies is weet ik niet.Maar volgens mijwordt die opgeslagen in je kaart materiaal.
(dat was zo bij de oude columbus, welke nu ook op sommige plekken 130 aangeeft waar hij dat bij oudere versies V8 bv niet deed).