Verkoopcijfers jan-feb...

louigi58

Senior Member
Dat dacht ik ook tot ik eens ging rekenen en er achterkwam dat dat bij mijn keuze (zie footer) dus niet zo was. Beide auto's zoveel mogelijk gelijk gemaakt met motorisering, versnelling en opties en de prijs was toen ook ongeveer gelijk.
Vergeet niet dat er bijvoorbeeld in de O2 geen ESP zit, geen audio, geen leren stuur, geen stuurbediening en er ook maar 15inch wielen onder zitten, allemaal opties die in de luxe versies van concurrenten wel standaard zijn. Daar tegen kun je alleen de PDC wegstrepen die bij concurrenten nu juist weer weinig standaard aanwezig is.
Volgens mij heb je deze aanbieding dan toch over het hoofd gezien:
http://www.skoda.nl/home/modellen/actie_modellen/octavia_attractive_business/1,17170,_D0Lnl,00.html
Dit gecombineerd met een 2.0 FSI Automaat (6 gang), zit ik nog altijd onder de prijs van de Mazda 6. Ok de Mazda is volgens mij wel Superb, Passat of Mondeo klasse.
Evengoed een schitterend model waar je voor bent gevallen.
Veel Suc6 ermee.

LenK

Forumguru
I know, maar zo'n business editie wordt afgestraft met een lage inruilprijs. Of als partikulier kun je hem niet eens kopen.
Elders op het forum is al eens hierover gebabbeld.
En voor de leaserijder zitten er ook nadelen aan het kiezen van een business versie:
Ook zakelijk wordt het afgestraft: de geringe meerprijs vertaalt zich niet in een even geringe meerprijs in het leasetarief. De Octavia Elegance Attractive Business is in de lease bij 48 maanden bijna 60 euro duurder per maand, over de looptijd betaal je aldus bijna 3.000 euro in plaats van de 1.300 die ie in de praktijk meer kost.

Dit is alleen een interessante optie als je toch al van plan was alle opties te nemen, of niks in te ruilen hebt. De dealer krijgt namelijk simpelweg fors minder marge.

Enfin: terug naar je blijdschap over je nieuwe auto!

Swiss

Actief lid
Nu vind ik de O2 niet écht goedkoop, maar toch...

Even gaan vergelijken met een paar "concurrenten" (allemaal C-klasses), met dank aan de site van Autogids, want die vergelijkt makkelijk tussen merken onderling (en telt automatisch met pakketten).

Ikvergeleek: O2, Astra, Focus, 308, Leon.
En ik ging op zoek naar een 1900 TDI van ongeveer 100 pk met wat ik op een volgende wagen terug wil hebben:

* Elektrische ruiten voor
* Parkeerhulp
* ABS, TCS en ESP
* Licht- en regensensor
* Mistlichten
* Elek. regelbare buitenspiegels

De resultaten (dus zonder enige korting):
Leon 21.171
Astra 22.775
Focus 23.400
308 25.250

En de O2? 20.335 Euro. Da's ruim 800 Euro goedkoper dan de Leon, net geen 5000 Euro goedkoper dan de Franse kompaan...

Deze wagens zijn niet toevallig gekozen. Ik héb al mogen rondbollen in élk van deze wagens, in het geval van die Astra en Focus meer dan 25000 km. En ik wil géén van deze wagens inruilen voor de O2, zelfs al zouden ze hetzelfde kosten.
Ik ben niet zo'n "skoda fan 'till I die". Ik heb voor Skoda gekozen omdat de prijs-kwaliteit de beste was. Van zodra er iets beter op de markt kom, zal ik geen seconde twijfelen (ik ben in blijde verwachting van hoogkwalitatieve Chinese wagens, als die er ooit komen). Maar op dit moment raad ik nog altijd mijn fleetklanten aan om tenminste eens naar Skoda te kijken. Want zelfs voor leasewagens zijn ze namelijk nog altijd heel interessant...

Greetz,
Swiss

louigi58

Senior Member
Nu vind ik de O2 niet écht goedkoop, maar toch...

Even gaan vergelijken met een paar "concurrenten" (allemaal C-klasses), met dank aan de site van Autogids, want die vergelijkt makkelijk tussen merken onderling (en telt automatisch met pakketten).

Ikvergeleek: O2, Astra, Focus, 308, Leon.
En ik ging op zoek naar een 1900 TDI van ongeveer 100 pk met wat ik op een volgende wagen terug wil hebben:

* Elektrische ruiten voor
* Parkeerhulp
* ABS, TCS en ESP
* Licht- en regensensor
* Mistlichten
* Elek. regelbare buitenspiegels

De resultaten (dus zonder enige korting):
Leon 21.171
Astra 22.775
Focus 23.400
308 25.250

En de O2? 20.335 Euro. Da's ruim 800 Euro goedkoper dan de Leon, net geen 5000 Euro goedkoper dan de Franse kompaan...

Deze wagens zijn niet toevallig gekozen. Ik héb al mogen rondbollen in élk van deze wagens, in het geval van die Astra en Focus meer dan 25000 km. En ik wil géén van deze wagens inruilen voor de O2, zelfs al zouden ze hetzelfde kosten.
Ik ben niet zo'n "skoda fan 'till I die". Ik heb voor Skoda gekozen omdat de prijs-kwaliteit de beste was. Van zodra er iets beter op de markt kom, zal ik geen seconde twijfelen (ik ben in blijde verwachting van hoogkwalitatieve Chinese wagens, als die er ooit komen). Maar op dit moment raad ik nog altijd mijn fleetklanten aan om tenminste eens naar Skoda te kijken. Want zelfs voor leasewagens zijn ze namelijk nog altijd heel interessant...

Greetz,
Swiss
Nu moet ik toch ff slikken, dacht dat ik droomde tot ik zag dat dit Belgische prijzen zijn. Bij ons Ollanders begint de O2 1.9 TDI Ambiente bij € 25710 zonder de extra's hierboven. Toch maar emigreren?

LenK

Forumguru
Opleving verkoop in april:

Gestegen van 22e naar 15e plaats, marktaandeel van 1.69 naar 2.61

De Fabia is ineens los: 606 stuks (364 in maart) !!!!!
Kleine opleving Octavia +50 tov maart
Superb en Roomster doen mee voor de kruimels.

Fabia

† In Memoriam
Skoda verlaagt productie 23-09-2008 10:55

Als gevolg van de wereldwijd teruglopende vraag naar auto’s is ook Skoda gedwongen de productie te verlagen. Het gaat om een reductie op jaarbasis van 2.500 exemplaren, welke in de periode 26 september – 31 oktober gerealiseerd zal worden. Vorig jaar boekte Skoda een afzetrecord met afgerond 630.000 verkopen.
Op Europees niveau doet Skoda het beter dan de markt, maar ontkomt niet aan een lichte afzetdaling. In Nederland is er sprake van een beperkte stijging van de verkopen, zowel op jaarbasis als voor wat betreft de augustusmaand. De Fabia loopt goed, maar de Octavia kan de voor volgende maand geplande facelift inderdaad wel gebruiken. De Roomster had een minder slechte augustusmaand dan vorig jaar, maar blijft op jaarbasis een probleemgeval, ook elders in Europa.

Aiii

Lid
Ben erg benieuwd naar de verkoopcijfers van September t/m December. Met de huidige prijsverlagingen denk ik dat we nog wel eens een mooie eindspurt kunnen zien.

Een O2 FSI Tour kost nog maar net 21.000, de Superb en de overige kortingen dankzij de stuntprijzen. Zou zomaar een paar leuke Skoda maanden kunnen worden voor PON.

LenK

Forumguru
Het gaat om een reductie op jaarbasis van 2.500 exemplaren, welke in de periode 26 september – 31 oktober gerealiseerd zal worden. Vorig jaar boekte Skoda een afzetrecord met afgerond 630.000 verkopen.
Zet dat zoden aan de dijk?
2500 op de 630000. Als ik het goed uitreken is dat nog geen 0.4%

EdK

Forumguru
Zet dat zoden aan de dijk?
2500 op de 630000. Als ik het goed uitreken is dat nog geen 0.4%

Ja natuurlijk !! Anders doet men het toch niet !!
Hoeveel mensen zijn dat voor die 2500 wagens ??
Affijn XXX aantal inleners minder plus kosten toeleveranciers etc etc !

Bovenaan Onderaan