Verkoopcijfers

Heb je het dan over de combi? (daar had ik het over)
Ik rij dagelijks in de omgeving Harderwijk-Utrecht-Hilversum-Veenendaal, maar zie de combi zelden.

Dat komt misschien omdat die combi erg veel lijkt op andere stationwagons. De sedan springt er veel duidelijker uit... :bye:

Roel

Lid
Superb is al over zijn hoogtepunt. Ondanks dat de combi erbij is gekomen is de Superb verkoop dit jaar lager dan in het autoverkooprampjaar 2009.

Autoweek.nl laat iets anders zien: tot en met augustus 2010 zijn er 1166 S2 op naam gezet, tegen over 1526 in 2009. Extrapoleer 2010 en je komt op 1749 uit.

Maar ook ik had meer verwacht: maar ja, geen 20% model erbij en dan hang je tegenwoordig.

sitechris

Donateur
ik had ook meer verwacht. Met name de combi is een redelijk perfecte auto. Looks zijn bij die auto ook prima

kwaazaar

Actief lid
Ik had ook meer verwacht. De levertijd zal de oorzaak niet meer zijn; mits geen panoramadak is die wel ok met een week of 10. Prijs is misschien de oorzaak: echt goedkoop kun je 'm niet meer noemen, zeker aangezien de basis (Comfort) toch redelijk kaal is. Niet dat hij duur is, maar men is misschien teleurgesteld omdat het geen koopje is, terwijl ze dat bij een merk als Skoda wel verwachten.

Superbbb

Nieuw lid
Niet dat hij duur is, maar men is misschien teleurgesteld omdat het geen koopje is, terwijl ze dat bij een merk als Skoda wel verwachten.

Ik denk ook dat de prijzen mensen afschrikken, hij is niet zo duur als vergelijkbare auto's uit de VAG stallen maar er zijn genoeg andere merken waar je een aangeklede station kan kopen voor minder geld dan de Superb Combi..

LenK

Forumguru
Is het D segment niet langzaam uit de gratie aan het raken. Iedereen een maatje kleiner en dan valt het hoogste segment steeds verder droog.
Mijn volgende auto wordt ook een maatje kleiner. Het grootste deel van het jaar ben ik alleen maar extra lucht aan het verplaatsen.

plaza

Forumguru
. Het grootste deel van het jaar ben ik alleen maar extra lucht aan het verplaatsen.[/quote]

Gelukkig hoef je daar (nog) geen belasting over te betalen :grin:

Wasmachineman

Forumguru
Is het D segment niet langzaam uit de gratie aan het raken. Iedereen een maatje kleiner en dan valt het hoogste segment steeds verder droog.
Mijn volgende auto wordt ook een maatje kleiner. Het grootste deel van het jaar ben ik alleen maar extra lucht aan het verplaatsen.

En wat wordt het LenK, ben je al bezig met iets uit te zoeken? Zo oud is deze 6 toch niet, 2 jaar?

LenK

Forumguru
Ik rij al groen genoeg hoor (1 op 13 vind ik meer dan prima), daar gaat het niet om.
Wanneer de volgende auto gaat komen, ik ben er nog niet mee bezig. En als ie kleiner wordt dan in ieder geval niet minder, dus een lekkere 200pk erin en extra full options.

corsaar

Senior Member
Maakt het nog veel uit dan we gaan over een paar jaar toch weer rekening rijden.
Ja het maakt uit brandstofprijs + 1.5 tot 3 cent per km

Bovenaan Onderaan