Verlagen Octavia RS

MarcoO2

Forumguru
In dit topic staan wat ervaringen van mensen met FSD's. En stuur anders forumlid PLaza even een pm, die heeft nog een setje te koop liggen voor zover ik weet.

BaSsDruM

Senior Member
Na een hoop gegoogle en de ervaringen hier op het forum, vandaag de Koni FSD's besteld. Nu nog een niet te duur montage/uitlijn adresje vinden :)

Misschien wel iets off-topic, maar omdat ie flink verlaagd was:

Zag vandaag een behoorlijk aangepakte OII FL RS combi rijden op de Gooische Weg bij Diemen. Racing blue, donkere ramen, grote velgen, zo te zien behoorlijk verlaagd en voorzien van 4 dikke uitlaatpijpen... mooi apparaat

Iemand van hier ?

BaSsDruM

Senior Member
Koni FSD's inmiddels een tijdje gemonteerd, rijdt prima. Echter verbaasde ik me al een tijdje over het feit dat RS-en die ik zag op 't internet met eibach (en ook in combi met FSD) een stuk lager leken. Het zal wel aan mij liggen dacht ik, want er kan simpelweg geen verschil zijn.

Nu was ik vandaag mijn schuur aan het opruimen, en ik kwam de doos tegen waar de Eibach veren in zaten. Ik heb deze doos van mijn dealer meegekregen met mijn oude veren er in. De eibach veren heb ik namelijk besteld en laten plaatsen door mijn dealer, die tenslotte exact weet wat voor auto ik heb.

Nu komt het: op de doos zit dus een sticker dat het veren zijn voor een Superb 2.0 TSi! Dat verklaard het toch wel hobbelige weggedrag na montage van de veren en het veel te hoog staan van de auto! Veren zitten alleen inmiddels al een jaar onder de auto....

Ik ga morgenochtend in ieder geval gelijk naar de dealer om verhaal te halen, en wat mij betreft z.s.m. de juiste Eibach veren te laten monteren!

___JC___

Forumguru
Zegt niet altijd wat dat ze voor een andere auto zijn. Ik heb ook een setje Eibach en Koni FSD onder mijn Superb. Mijn veren komen geloof ik van een Passat CC 3.2 4wd. Schijnbaar zijn dat de goeie voor mijn auto.

BaSsDruM

Senior Member
Net bij dealer geweest, erkennen fout en de juiste veren worden besteld.
Misschien paniek om niks, maar wat als ik die doos had weggegooid? Dan was ik er nooit achter gekomen en (zeer waarschijnlijk) coilovers laten plaatsen, omdat ik absoluut niet tevreden was over de Eibach's.

deusjevo

Forumguru
Heb je misschien nog een foto met die verkeerde Superb Koni FSD veren?
Ik wil mijn O2 met dynamic sportonderstel eigenlijk alleen aan de voorkant nog wat lager hebben.
Achter ligt hij laag genoeg maar voor vind ik er nog net te veel ruimte tussen wielkast en 17" wielen zitten

___JC___

Forumguru
Maar verkeerd want het gewicht klopt niet waardoor ie hoger komt te staan dus? Schijnbaar waren ze dus wel te monteren en passen ze wel.

BaSsDruM

Senior Member
@deusjevo:
Je haalt twee dingen door elkaar: wat verkeerd geleverd is zijn Eibach Pro-Kit veren. Later heb ik behalve de veren ook nog eens de schokdempers vervangen door Koni FSD schokdempers.
De veren gaan retour richting dealer, en een foto van mijn auto incl de verkeerde veren is genoeg te vinden hier op het forum, alleen staat hij dus te hoog, dus daar zie je niets aan. De Eibach Pro veren zorgen op je Superb in ieder geval voor een verlaging van 30 mm.
Op een Octavia RS, als je de veren hebt voor een RS 20 mm, omdat deze standaard al 10 mm verlaagd is. Bij mij zal de verlaging 10 mm zijn geweest of minder.

Bovenaan Onderaan