Verlagen Skoda Fabia 1

Hallo,

Enkele maanden geleden heb ik een skoda fabia gekocht. Ik kon de verleiding niet weerstaan om er toch het een en ander aan te doen. Als eerste ben ik begonnen met het tinten van mijn achterlichten. Vervolgens heb ik mijn ramen geblindeerd (al eerder gepost).

Het afgelopen weekend heb ik een grote stap vooruit gedaan. Ik heb een V-Maxx Extreme schroefset gekocht. Het is een schroefset waar de hardheid versteld kan worden. Dus het beroemde stuiteren kan verminderd worden/ tot bijna weg. Ik heb ervoor gekozen om mijn schroefset zelf te plaatsen. Het is deels hobby en door het plaatsen van mijn vorige setje op een VW bora wist ik ongeveer wat me te wachten stond.

Zaterdag was D-Day en is de schroefset eronder gekomen. Het monteren van de achterveren is een fluitje van een cent. Na ongeveer 1 uur zat dit er al compleet onder. Voor was een groter probleem, het zat allemaal muurvast en ik miste een torx sleutel. Na wat hamerwerk hier en daar een kreet van, DIT DOE IK NOOIT MEER! zat mijn schroefset er 6 uur later onder.

Het resultaat mag er dan ook wel wezen. Het schroefsetje rijdt echt heerlijk het stuiteren is echt gewoon minimaal. En de wegligging gaat er stukken op vooruit. Je merkt dat de auto net iets meer wil hoeken, je krijgt een beetje het kart idee. Ik persoonlijk vind dat heerlijk:laugh:.
Helaas heb ik niet opgemeten hoeveel de auto daadwerkelijk is verlaagd. Op het moment staat de schroefset voor op standje 0 en achter op standje maximaal hoog. (anders zag het niet uit).

Ik ben nog aan het kijken voor een setje velgen maar voorlopig rij ik rond op gewone stalen velgen. Om de auto voor iets lager te laten lijken zit er een Seat Leon Cupra R lip onder.

Hier foto van het eindresultaat:

skoda fabia verlaagd (Medium).jpg

betere foto's volgen nog.

groetjes,

Koen

turboturbo

Forumguru
Nice! En herkenbaar vwb die kreten. Herken ik wel van mezelf (maar dan al bij het verwisselen van een weerstandje waarbij ik m'n vingers open haal.... :uitlachen:)

Chatslet

Forumguru
Ik mis een dakspoiler. Hoeft geen taartschep te zijn maar gewoon iets klein en beschaafd. Anders is het zo kaal.

Miez1

Forumguru
Mooie koets zo Koen en wat is het toch leuk als je klaar bent en de krik naar beneden draait.........

Na het verlagen toch wel veel reacties gehad dat de auto wat agressiever oogt;). Leuk om te horen alleen oom agent dacht dat ook en dan wordt je er weer uit geplukt voor een algemene controle:(. Hieronder nog even een nieuw fotootje.

Na een weekje gereden te hebben kan ik toch wel melden dat een vmax setje heerlijk rijdt. Iets stugger dan normaal, bij drempels geen problemen beter dan een TA technix setje wat onder mijn vorige auto zat (vw bora).

Hieronder nog even een nieuw fotootje.

IMG_7101a.jpg

Bijlagen

• IMG_7087 copy.jpg
    IMG_7087 copy.jpg
    50,1 KB · Weergaven: 150

Chatslet

Forumguru
Ik blijf de oude Faab mooi vinden in het zwart. Zometeen dikke velgen er onder? In het zwart meet rode velglind ofzo?

D

Deleted member 1943

Goed bezig geweest! en ik nog maar wachten op me onderdelen van milotec. Ik wou ook eerst een lip van de seat eronder maar het is er toch 1 van milotec geworden. Ik ben benieuwd wat voor velgen je gaat kiezen, al iets op het oog??

M1K3RsZ

Actief lid
Ziet er zekers netjes uit BoeBoes!!!
Ik zelf doe ook elke keer iets aan me wagentje !! ga zo na jou post over de ramen toch maar zelf ook eens beginnen als ik wat meer tijd hebt! ;)
(Dagen zijn nu gevuld met werk en verbouwing thuis):407:
Mag ik vragen wat je voor de lip hebt betaald van de cupra? en heb je een bestel nummer? staat best mooi moet ik zeggen!

leslee

Forumguru
yo mike,
ben je nu weer aan t verbouwen dan?
wordt inderdaad wel weer eens tijd dat er weer energie in de Fab wordt gestoken ;)

lip is inderdaad netjes, misschien iets voor onder de combi :-)

sorry voor deze hele lange stilte:smiley29:. even erg druk bezig geweest met andere dingen;).

Ik ben al een hele lange tijd aan het kijken voor velgjes, eerst voor de skoda octavia rs(bbs) velgen (model 1). deze zijn allemaal 16 inch. Dat vind ik jammer wil toch lekker gaan voor 17 inch en liefst 185 breedt blijven dus beetje getrokken band. anders verbruikt hij me teveel benzine.

Ik vond het idee van zwarte velgjes met rode rand wel leuk. maar vind het iets te donker worden. Het worden denk ik zilvere velgen of toch weer iets met een zwart hart en gepolijste rand. Maar ik heb besloten om geen overhaaste beslissing te maken en nog lekker op staal rond te cruise. en na de winter komen er lekker zomervelgjes op. ;) als iemand thuis nog iets heeft liggen stuur even een pm dan kan ik er even over nadenken:cool:.

Mag ik vragen wat je voor de lip hebt betaald van de cupra? en heb je een bestel nummer? staat best mooi moet ik zeggen!

dankje het idee kwam af van darkprojectx maar het oogt heel anders op de facelift 1. de lip koste mij bij de dealer 38 euro. iets waar je dus niet van wakker kunt liggen;).

hier even een linkje naar darkprojectx topicje

http://www.skodaforum.nl/board/f37/cupra-r-lip-onder-standaard-fabia-bumper-14718.html

hier is alles te vinden van bestelnummer tot hoe je het makkelijk kan monteren. zelf heb ik de montage met een haakse slijper gedaan. hier kon ik aan de uiteinde een mooiere ronding crieeren. wel voorzichtig want wat eraf is gaat er niet meer aan:tongue:

en bedankt voor je reactie op het blinderen:tongue:. leuk dat je mensen kunt motiveren. tip begin niet met de achterruit die is erg lastig:tongue: ik moet hem nog opnieuw doen. maar momenteel iets te weinig tijd.

M1K3RsZ

Actief lid
yo mike,
ben je nu weer aan t verbouwen dan?
wordt inderdaad wel weer eens tijd dat er weer energie in de Fab wordt gestoken ;)

lip is inderdaad netjes, misschien iets voor onder de combi :-)

Hey Les, ja ben alweer aan het verbouwen!! eerst de vloer van de voorkamer helemaal opnieuw gelegd omdat me aquarium geklapt was (ca.350 Liter water door me voorkamer), toen nieuwe raamkozijnen geplaats in achtergevel, toen kamer gestucked en nu badkamer alles eruit gesloopt en helemaal opnieuw opgebouwd! maar krijg dalijk weer tijd om wat aan me fabje te doen! (wil namelijk nog steeds nieuwe voorbumper):laugh:

Ik stel de vraag heel even hier bij geen feedback start ik even een nieuw topicje.

Na het plaatsen van mijn vering is het 2 weken lang goed gegaan. Hierna begon de vering te rammelen, ik had het er een beetje mee gehad en na wat speurwerk zag ik dat mijn koppelstang los getrilt was. De draad is geheel beschadigd en heb voor een 10 euro een nieuwe gekregen. Geen probleem dus.

Maar in de winkel zeiden ze dit komt wel eens voor dan zit er spanning op je stabilasator stang. Wat inhield dat de lengte van de koppelstang niet goed was. Is er iemand die mij kan vertellen hoelang nou de koppelstang moet zijn?

Na mijn weten is het verstellen alleen nodig om niet de aandrijfas te raken, en als dit niet het geval is zet je ze aan beide kanten even hoog en na mijn weten zou het goed moeten zijn.

Glenn

Actief lid
heb er een korte zitten heb ze bij de verlaging bij gekocht dus weet niet welk merk het is maar het is nodig

heb ook wel een andere stabilasator stang maar dat is niet nodig

Bovenaan Onderaan