Verlagen Skoda Fabia 1

leslee

Forumguru
heb er net als mike ook 205/40/17 onder zitten bij de mijne en heb verder nergens last van met de verlaging

D

Deleted member 1943

de mijne is ook 3 cm verlaagd en ook ik heb met rijden niks geen last, alleen als ik volledig ingestuurd een bult oprij of een drempel dan wil de band iets net aanraken maar niet echt vervelend.

Ik heb onder mijn vorige auto ook relatief brede sloffen eronder gehad (ik meen 225). Deze liepen toen ook aan helaas, gevolg dat de wielkasten extra luchtgaten kregen:rolleyes:.

Ik ga in de winter kijken voor andere velgjes en ik wil eigenlijk maximaal naar 195 breed gaan. Dit omdat het maar een 68 pk uitvoering is en dat hij anders erg veel benzine gaat slurpen dat vind ik zonde van het geld.

Maar als ik hier zo rond kijk zie ik toch verschillende leuke velgjes langszij komen.. geeft weer een beetje inspiratie:cool:

PS, bij het verlagen heb ik mn koppelstangen vervangen voor verstelbare. deze zijn tijdens het rijden los getrilt en hebben de draad beschadigd. Gister is er bij de garage een nieuwe koppelstang opgekomen, Ik hoop dat dit wat langer houdt. Het bonken is voorbij en staan beide ongeveer afgesteld op 13 cm(dit is van begin draad bij de kogel tot bovenkant draad bij de andere kogel). Misschien heeft er ooit iemand iets aan.

leslee

Forumguru
nou met 205 eronder valt dat verbruik best mee hoor, want de mijne is ook een 68pk
en die van mij is meer dan 3 cm verlaagd, succes met de zoektocht

M1K3RsZ

Actief lid
De mijne is ook meer dan 3cm verlaagd en heb een 75pk uitvoering maar ondanks de 205 bandjes rijd hij ook nog best zuinig hoor 620 km op volle tank, en dan rijd ik echt niet altijd zunig zullen we maar zeggen:cool:

Dus je kan er best voor kijken hoe het bij jou rijd met 205

turboturbo

Forumguru
Tja, zo is elke stapje breder nét niet goed te merken. Maar ik denk dat er heus wel verschil te merken is als je test met 165 vs. 205 hoor ;)
Ikzelf heb ook 195 breed, mooi genoeg en nog niet te gek.

Zo heren, na alle info van velgjes en bandjes is het zover... ik heb een setje gekocht.:cool:

Het is een 17 inch Iroc VW setje geworden met 215/40/17 erop. Lopen bij normaal rijgedrag niet aan. Bandjes lagen er al op. Liever had ik de 195 breed gehad maar aangezien deze nog 7 mm profiel hebben is het zonde om nieuwe te kopen. Misschien dat ik ze nog bij een bandenboer in kan ruilen maar als het 200 euro kost rijdt ik deze lekker op.

Hieronder naar mijn mening wel geslaagde eindresultaat.
IMG_7273ab.jpg

leslee

Forumguru
breedte zal altijd net als zo veel dingen een kwestie van smaak zijn, maar had liever een foto van de zijkant gezien want kan nu niet echt zien hoe de velgen staan

M1K3RsZ

Actief lid
Zo heren, na alle info van velgjes en bandjes is het zover... ik heb een setje gekocht.:cool:

Het is een 17 inch Iroc VW setje geworden met 215/40/17 erop. Lopen bij normaal rijgedrag niet aan. Bandjes lagen er al op. Liever had ik de 195 breed gehad maar aangezien deze nog 7 mm profiel hebben is het zonde om nieuwe te kopen. Misschien dat ik ze nog bij een bandenboer in kan ruilen maar als het 200 euro kost rijdt ik deze lekker op.

Hieronder naar mijn mening wel geslaagde eindresultaat.
Bekijk bijlage 21356

moet wel zeggen dat het t er zo op t oog netjes uit ziet maar zoals Leslee al zegt had liever een foto van de zijkant gezien!!

maar goed we zien het wel op de meeting!!! Leuk alle Fabjes naast elkaar!!! ;)
Helaas de mijne denk ik nog steeds wel met Schade maar goed komen zullen we :D :D ;)

tomramakers

Nieuw lid
Mijn Fabia is 30 mm verlaagd met veren van het merk MAD.
Ik ben zeer tevreden hierover. Goede wegligging en nog geen enkele keer een drempel met de onderkant geraakt.
Zie foto.

Tom

DSC089700.jpg

leslee

Forumguru
zo zie je maar dat er veel mogelijk is.
mijne staat op een schroefset en is rondom 6cm verlaagd.
en ach drempels..... laten we zeggen dat ik volgende keer de onderkant van me bumper niet meer laat spuiten :-)
28.jpg

heren,

sorry voor de late reactie maar ik heb nog geen tijd gehad om alle berichten te lezen:crazy:. ik zal vanavond even een foto plaatsen van zijkant.. want hier zie je inderdaad nog maar de helft op:ahum:. Best wel dom eigenlijk:cool:. en over 2 weken eindelijk in het echt te bewonderen:rolleyes:. We hebben er zin in.

Glenn

Actief lid
We zullen het op de meeting wel allemaal eens goed bezien
Er is al een deel van men wielkuipen verdwenen :)

Bovenaan Onderaan