Verlagen Skoda Rapid Spaceback

Okki

Donateur
Ik denk dat "hier" net te zien is wat de achteras constructie is

uploadfromtaptalk1411662755587-jpg.30560

jeroen88

Actief lid
Ben weliswaar niet de topic starter, maar ik ben zelf ook opzoek naar een verlaging voor de rapid spaceback.
Ik zelf twijfel tussen een veren verlaging eibach pro 30/30 of een schroefset. momenteel staan we nog op de standaart 16inch dat word in de toekomst 17inch.
heb al wel ervaringen gelezen over de veren verlaging maar nog niks over een schroefset.
Wie o wie heeft er ervaring mee. en kan me de voor en tegens opnoemen.

Rosinfield

† In Memoriam
Schroefset kun je instellen in hoogte en vaak ook hardheid. Nadeel is het prijskaartje.
Rijd al een paar jaar met losse Eibach veren onder mijn Fabia 2. Subliem qua wegligging en wel wat stug maar ik vind dat wel prettig. Op slecht wegdek en bij sommige drempels is het wel wat minder. Ik denk er over bij mijn volgende auto weer de Eibach veren te nemen maar dan ook meteen aangepaste dempers. Heb sterk de indruk dat de combinatie van de stuggere veren met de originele dempers niet ideaal is. Maar @Antera is de expert hier en levert en monteert ook verlagingssets

jeroen88

Actief lid
Zelf heb ik in me vorige wagens ook schroefsets gehad en dat is idd wel wat duurder maar toch.
Maar de rapid hoeft geen ( tuning) wagen te worden,dat tijdperk heb ik wel gehad. maar was gewoon benieuwd wat ervaringen zijn van andere mensen.

TurboT

Forumguru
Ik twijfelde ook aan, maar ga het toch niet verlagen. De originele vering van de spaceback vind ik al relatief een stuk stugger als je vergelijkt met de Octavia. De achteras , lees torsie as, zorgt dat je de vering ook goed gaat voelen.
Overigens de dunne stugge 17 inch bandjes helpen ook niet mee. Dus alles bij opgeteld.....

Maar goed. Je kan pas echt oordelen als je in zo'n Eibach spaceback hebt gereden. Dit zou ik wel willen :-).

Als ik het niet ga verlagen dan wil ik mijn bestaande Savio als wintervelgen ga gebruiken en een 18 inch kopen. Iemand ervaring hier mee?

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Zeg Oki het kan ook te gek he met dat parkeren van je !!
Dat je voor de deur wil parkeren..., alé dat is dan nog tot daar aan toe.
Maar tot aan je tafeltje in het restaurant vind ik toch ff te ver gaan hoor....

Okki

Donateur
Is dat niet de Ray 17 inch?

Geen idee, dacht aan de grote te zien 18". Wel mooi, maar waarschijnlijk rijdt het voor geen meter.

Zeg Oki het kan ook te gek he met dat parkeren van je !!
Dat je voor de deur wil parkeren..., alé dat is dan nog tot daar aan toe.
Maar tot aan je tafeltje in het restaurant vind ik toch ff te ver gaan hoor....

Dubbel k graag :jaja:
Kan trouwens niet eens voor mijn deur parkeren. Gemeente heeft ons stuk straat links en rechts afgezet met Amsterdammertjes (ook dat nog)

Bovenaan Onderaan