Verlagingsset te laag bij zware belasting

micky

Forumguru
En gaat het echt helpen?
Want zakt hij toch ook ver door/in.
tuurlijk helpt dit niet en is mi ook niet verstandig om te doen, tenzij je daarna ook nog rijgedrag-om-zeep-helpende hulpveren monteert, je rijdt als een trekker, en veren doet het niet meer, maar je kunt wel met 80 elke drempel nemen :)

gewoon Eibach rijden en lekker beladen, je rijstijl een beetje aanpassen tov je normale gedrag en je komt overal.
Ik bonk al jaren lang alles vol met de caravan op de haak, geen probleem.
 

Antera

Donateur
Wat er net ook al geroepen is en de test hebben we gedaan met de OEM veren met dezelfde belading zakt hij net zo laag als met de Eibachs. Dus een oplossing gaat het niet geven alleen meer problemen omdat de OEM veren ook meer ingaan veren
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

stijnheidi

Senior Member
De reactie van @Antera kan ik deels onderschrijven. Mijn ervaring is dat onze superb met standaard onderstel en volle vakantiebepakking inclusief vol dakkoffer een dikke 4 cm achter omlaag ging. Na de eibach verlaging was dit met nagenoeg dezelfde bepakking nog geen 3 cm. Per saldo kom je dus iets lager uit na de eibach verlaging. Bij mij ongeveer 5.5 cm lager dan het standaard onderstel. (2.5 cm verlaging en 3 cm belading)
 

peterrapid

Forumguru
Verschillende mensen hier kijken naar de Eibach-veren als de schuldige maar misschien is het gewicht dat je in je Superb stopt gewoon teveel ... Iedere wagen heeft zijn max. belading en als je daarover gaat dan heb je zulke problemen. Nochtans kan je met die Eibachs ver gaan hoor. Met 4 volwassen personen voor 8 dagen naar Spanje met bijhorende bagage en ik heb niks gevoeld aan die Eibachs en het inveren was beperkt tot max. 1 à 2 cm.
 

bobbl

Forumguru
Hoeveel kg is een volledige kofferbak met vakantie bagage dan?
Iemand wel eens gewogen wat je aan bagage inpakt?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Tafkah

Forumguru
Vanavond een poging wagen: Even zorgen dat ik onder het MTM van de sleurhut blijf. Als ik toch ga wegen, meteen maar eens kijken wat er zoal in de auto gaat.

Een mazzel: kids wegen bijelkaar net iets meer dan 50 kg.. Is toch anders dan 2 volwassenen op de achterbank...
 

andrehj

Forumguru
Hallo allemaal, de vakantie komt er weer aan en het probleem is nog niet opgelost. Wil nu de verlagingsveren achter laten vervangen door de standaard veren.
Als je auto te laag staat met verlaging (maar waarom verlaag je dan?), dan zou ik gewoon weer de standaard veren, evt. met hulpveren, monteren.
Alleen de achterkant weer standaard maken zou ik nooit doen. Dan staat je auto helemaal voorover, en veert achter heel anders dan voor. Daar zou ik niet mee willen rijden.
 

Bastiaan1977

Senior Member
Dank voor jullie vele reacties. Ik filter hier in ieder geval uit dat het niet verstandig is om alleen de achterzijde te vervangen..... Welk gewicht ik in de kofferbak stop weet ik niet. Ik heb 3 kinderen die bij elkaar al ongeveer 80 KG wegen en ongeveer het halve huis gaat mee op vakantie ;).

Ter info, onbeladen raakt mijn trekhaak ook wel eens een hoge drempel (ook al als ik er met 1 km/u overheen rijdt.

Veiligheid is erg belangrijk dus 2 verschillende soorten veren gaan het niet worden. Is het veilig om met een minimale veerweg (over na volle bepakking) te rijden?
 

Oenoud

Forumguru
Ik heb ook Eibach verlaging onder mijn superb. En het enige waar ik last van heb zijn die flapjes aan de voorzijde van de voorwielen. Deze raken heel soms een drempeltje. Voor de rest totaal geen problemen.
Integendeel het rijcomfort is 100 x beter geworden met de eibachset er onder.
Heb proefgereden in een niet verlaagde superb en daar werd ik nog net niet zeeziek in.
Dat zweefde mij teveel tijdens het rijden.

Ik vraag mij af wat voor verlagingsset jij er onder hebt @Bastiaan1977. Wellicht dat een investering in een eibach set de oplossing is.

Ik ga morgenavond de sleurhut uit de stalling halen. Ben benieuwd hoe dat gaat.
Als ik de verhalen lees zal dat 100% mee gaan vallen.
 
Laatst bewerkt:

Bastiaan1977

Senior Member
Geen idee wat er nu onder zit, zie post #33 daar staan foto's van de veren. Ze zaten al onder de auto toen ik hem kocht. Kan het inveren met belading per merk verschillen dan?
 

CDK

Forumguru
@Bastiaan1977, dat zijn sowieso geen Eibach veren, wat het wel is durf ik niet te zeggen, zal het eens aan @Antera vragen. KW heeft gele veren, dat lijkt hier niet op.
Edit: je bumpstops zijn ook al kapot zie ik, dringend een nieuw setje nodig zie ik wel, dit zijn geen geschikte veren voor jouw auto, in elk geval is het een low budget kwaliteit.
 

Oenoud

Forumguru
@Bastiaan1977 net wat @Corné de Kluijver zegt. Ik heb er ook alleen maar verlagingsveren onder zitten. Alleen dan van eibach. Ik denk dat de vorige eigenaar van jouw auto er een of ander goedkoop bokkiwokki merk eronder geknoopt heeft. Volgens mij ben je met een nieuwe set bumpstops en een eibach verenset van al je problemen af. Eibach set kost ook niet de hoofdprijs trouwens. Daar kan @Antera jou vast mee verder helpen.
 
Bovenaan Onderaan