Verlengde Yeti voor China

mikehotel

Actief lid
Wellicht wordt een verlengde Yeti in Europa teveel gezien als een interne concurrent voor andere (Volkswagen) modellen.

insomnia

Actief lid
Wel een leuk ding, al moet ik wel zeggen dat hij wel meer op "de saaie rest" lijkt..

Nu maar wachten tot er iemand komt die em 60 cm langer gaat maken :deuk:

Joske

Forumguru
en wat meer picca's voor de gegadigden ;)

1134017d1378302895t-china-made-skoda-yeti-launched-chengdu-yeti-cn-1.jpg

1134018d1378302895-china-made-skoda-yeti-launched-chengdu-skodayeti5.jpg

1134019d1378302895-china-made-skoda-yeti-launched-chengdu-skodayeti3.jpg

1134020d1378302895-china-made-skoda-yeti-launched-chengdu-skodayeti2.jpg

Joske

Forumguru
2 van de 3 dames lijken alvast "import", dat verklaart waarschijnlijk het hoogteverschil :D

veld94

Lid
ik lees dat de wielbasis 6 cm is vergroot tov onze versie, dat zegt nog niets over de volledige lengte van de auto. Wellicht kan iemand op een chineese skoda site de afmetingen van deze versie downloaden/copieren en dat vergelijken met onze versie. En het moet toch mogelijk zijn om zo'n versie ook naar nl te halen desnoods importeren.

Cordoba

Forumguru
2 van de 3 dames lijken alvast "import", dat verklaart waarschijnlijk het hoogteverschil :D
Zijn die dames ook verlengd? Lijkt geen slechte greep... :maakmegek:

Volgens mij hebben ze een verhoogd onderstel. Verhoging ca. 15 cm d.m.v. hoge hakken:D

@veld94 het is de vraag of de totale lengte voor de Chinese Yeti niet gelijk is aan de Europese, en alleen de wielbasis anders is. Met behulp van de huidige techniek kan men met dezelfde grondplaat verschillende wielbasis gebruiken (zover ik weet kan daar een cm of 6 mee geschoven worden). Als je alleen de wielbasis iets anders maakt, en de auto even lang houdt, kun je dezelfde panelen gebruiken, en moet je voor het mooi misschien een iets andere bumper gebruiken, maar blijft het plaatwerk (geen verschillende mallen nodig) gelijk. Waarom dan die 6 cm extra wielbasis voor China? Mogelijk vanwege slechtere wegen (meer comfort bij langere wielbasis) of gebruikt men het om voor de Chinese markt een extra zitrij te creëren.

EdK

Forumguru
Heb nu enkele keren die foto's zitten te bekijken en dan weer door kamerraam naar buiten en ik kan niet echt zien waar die extra lengte zich bevind.
Als ik deurportieren en B stijl bekijk dan is dat eender en het raampje na de C stijl is ook niet echt veel groter
Dus vraag me echt af of hij werkelijk langer is dan onze europese Yeti

Blackokkie2

Forumguru
@EdK , rij jij anders even naar Bejing en zet jouw Yeti even naast zo'n Chinese en kijk wat het verschil is. Ik verwacht volgende week dinsdag een antwoord van je hier.:D:deuk:

EdK

Forumguru
@Blackokkie2 net even me rekening gecontroleerd maar je hebt nog geen euro overgemaakt voor de brandstofkosten dus denk dat je maar in je eigen bolide moet gaan rijden en daar moet inruilen voor de chinaYeti
Bij terugkomst van je spreken we wel een dag af om te vergelijken dan......

Blackokkie2

Forumguru
Hm, zelfde probleem hier, gaat hem ook niet worden. Wachten dus op een forumlid die chinees kan lezen en begrijpen.

EdK

Forumguru
Je hebt toch wel een tomtom ??
wel aankomen doe je dan wel, en met handen en voeten en buigen met een lach koop je die Yeti echt wel voor mooi prijsje ....

Cordoba

Forumguru
Ik zie toch zo wel waar de extra lengte voor de Chinese versie zit: in het reservewiel op de achterklep (incl. reserve naafkapje met Skodalogo ;))
Overigens als ik zo naar de foto's kijk, krijg ik de indruk dat de achteras bij de Chinees iets verder naar achteren in het achterscherm valt.

Bovenaan Onderaan