Verlichte versnellingspook

NewO3

Forumguru
Dag Skoda liefhebbers.
Ik ben een beetje lichtjes gek en heb zeer lang meerdere BMW's gereden tot 1 maand terug (nu in afwachting van een O3 EBL) en ben op zoek naar een geschikte en fraaie verlichte versnellingspook. Heb dit in mijn bmw (ook achteraf inbouw) altijd zeer prettig gevonden en als luxe ervaren.
Toen der tijd een verlichte BMW pook gekocht bij wheelsonline.nl. Zeeeer goede kwaliteit en echt leer.

Ben al een tijdje opzoek naar een vergelijkbare oplossing voor de O3. Maar het valt niet mee iets te vinden van echt leer, geen doodskop met blauw verlichte ogen, maar gewoon iets wat lijkt op de bestaande pook met enkel verlichte cijfers. (groen of wit)
Tot nu toe lijkt de beste oplossing een pook van Innovativcar-tech in Duitsland. Maar hier zijn nog geen Octavia 3 poken (wel Octavia 1 en 2)

http://www.innovativcar-tech.de/en/octavia/87-octavia-2-.html

Iemand ervaring met verlichte poken en/of innovativcar-tech ?

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
het is nog wat vroeg voor zo een aanpassingen op dit relatief jonge model, milotec.de heeft deze ook in het gamma, best ook in het oog houden ;)

of mailtje sturen met de vraag of dit er komt en wanneer het er dan komt

NewO3

Forumguru
Ga ze mailen. Ook I-tech. Zal resultaten posten in deze thread. En hopelijk over een tijdje foto's. Ben ook fotograaf dus dat zal ik niet nalaten ;)

kansberg

Forumguru
Gaaf! Ik ben helemaal niet van bling-bling maar dit vind ik chique! Jammer dat het niet voor de Superb leverbaar is. :cry:

NewO3

Forumguru
Bericht van Innovativcar-tech, geen pook voor de O3 en onduidelijk of en wanneer deze komt. Jammer, ga verder zoeken..

Joske

Forumguru
heb je Superskoda en Milotec ook al eens gecontacteerd? Kan best lonen hoor, je brengt ze misschien wel op ideeën ;)

Cordoba

Forumguru
Ik vraag me af of de pook van een O3 nu echt anders is dan van een O2, of bijv. een Leon, Golf, of Passat. Mogelijk bij ander vagmerk een andere kleur verlichting, maar de rest lijkt mij uitwisselbaar. Door eventueel de LED's te vervangen door die van de gewenste kleur, zou ie perfect voor de O3 moeten zijn.

NewO3

Forumguru
Heb nu tijdelijk een Tiguan uit 2011 (in afwachting van O3). Zal eens de pook eraf proberen te krijgen om te ontdekken in hoeverre die te plaatsen is op een O3 (van collega). Wellicht is deze hetzelfde. Neem aan dat deze Tiguan weer gelijk is aan golf 6 en dus O2..? Leuk onderzoekje.
Heb ook Superskoda en Milotec gemailed om ze op een idee te brengen. Dank je Joske. Nee heb je, ja kun je ..

Laatst bewerkt:

NewO3

Forumguru
Mijn vraag aan superskoda :

"I was wondering, why does superskode not have any LED shift knob in the store for the Octavia 3.

Beside myself I guess other people as well would love to buy one but currently it’s nowhere offered on the internet.

Innovativcar-tech in Germany delivers an O1 and O2 knob but not one for the O3 soon or ever as they told me :

http://www.innovativcar-tech.de/en/octavia/87-octavia-2-.html"

hun antwoord :

"no, we offer only good-quality, original shift knob"

Hmm ... dat gaat hm niet worden bij superskoda .. maar geef het niet op ..

motomarz

Senior Member
Even een rare vraag tussendoor:
Is de standaard knop niet dermate doorzichtig op de juiste plekken,
dat een lampje/ledje eronder monteren genoeg zou zijn?

Oh, een van onze vorige auto's (volgens mij was dat de Avensis),
had in het lichtconsole aan het plafond boven de versnellingspook
een klein ledje met een hele smalle lichtbundel,
die precies naar beneden op de pook scheen.
Dat gaf hetzelfde effect.

Joske

Forumguru
@motomarz

dat zit in de O3 ook, die diffuse ledverlichting, weet niet of het standaard is of vanaf een bepaald uitrustingsniveau is. Die van mij heeft het alleszins.

motomarz

Senior Member
Voor zover ik weet heeft onze O2 Elegance het niet,
het zou maar zo kunnen dat de Fabia L&K die we hiervoor hadden het wel had.
(en niet de lease-Avensis die we daarvoor hadden).

ertromp

Forumguru
Voor zover ik weet heeft onze O2 Elegance het niet,
het zou maar zo kunnen dat de Fabia L&K die we hiervoor hadden het wel had.
(en niet de lease-Avensis die we daarvoor hadden).
Je kunt diffuse verlichting in je O2 maken door zogenaamde W8 verlichting te monteren.
Je versnellingspook / hendel wordt dan ook bij donker mooi verlicht

NewO3

Forumguru
Milotec gaf vandaag de volgende reactie over evt beschikbaar komen van een verlichte pook voor de O3 :

"a shift knob for octavia 3 is not planned yet. If something changes it will be updated on our homepage.

Kind regards

Milotec Team"

Misschien moet ik ze zelf maar gaan maken. Ga iig een expirimentje doen ;)

motomarz

Senior Member
oh excuses had niet door dat het om een O2 ging! :bloos:

dan is W8 verlichting zoals @ertromp aangeeft ook een mooie oplossing!

Topicstarter wil het in een O3, ik had het over een O2 FL uit 2012.
De Fabia waar ik het over had was er een uit 2006.

W8, heb het even opgezocht, kan inderdaad een oplossing zijn.

NewO3

Forumguru
Even een oud toppic nieuw leven in blazen. Inmiddels ben ik in het bezit van een verlichte versnellingspook voor de O3. Nee die is nergens te koop inderdaad dus een mod waar ik later meer over post.
Nu komt het zoeken naar een geschikte bron voor 12v voeding. Het betreft een 6-bak dus verlichting van de DSG lampjes in het middenconsole is geen optie. 12V stopcontact levert 24/7 spanning dus ook geen optie.
Nu ging ik er vanuit dat bij het wegnemen van de pook en pook hoes dat ik er wel ergens een stekker zou vinden. Mede geïnspireerd door de Golf 7 waar dat wel het geval is. En een video van de O3 assemblage lijn in de Skoda fabriek. Zie onderstaande foto, kleine witte stekker onderaan. Waarschijnlijk is deze van het stopcontact want zie het IRL niet zitten. Vraagje aan Joske, wellicht dat jij in ETK kunt zien welke bedrading of stekkers er in het middenconsole lopen? Voordat ik meer ga demonteren

ImageUploadedByTapatalk1430478871.825910.jpg

Pook hoes los van middenconsole

ImageUploadedByTapatalk1430479085.223585.jpg

Bovenaan Onderaan