verlichting indicator ?

FNaRK_02

Actief lid
Valt me na een maand pas op dat ik geen melding zie in mijn dashboard dat en welke verlichting actief is ?
Heb 'm wel op "Auto" staan en daar zie ik ook wel welke verlichting er ana staat maar die knop zit redelijk uit het zicht en ben gewend een symbol in mijn dash te zien.
Welke wijsheid zit hierachter ?

hemi24

Forumguru
Zit geen wijsheid achter…
Ik heb bij mijn Scala de achterlichten bijgecodeerd zodat deze branden bij dagrijverlichting.

Je kunt het op het centrale display zien, bij wagenstatus, aan de verlichting op de afbeelding van de auto…

Okki

Donateur
Is al meer over geschreven......deze 2 symbolen kom je niet (meer) tegen in de teller cluster

Bijlagen

• stadslicht.jpg
    stadslicht.jpg
    12,1 KB · Weergaven: 1
  • download.jpeg
    download.jpeg
    5,4 KB · Weergaven: 1

Smeeuwis

Donateur
Irritante producteigenschap inderdaad. Het is op de schakelaar wel te zien denk ik, Auto gaat feller branden als de lampen aan zijn en ook het symbool van het dimlicht brandt dan. Vooropgesteld dat je niet de achterlichten aan hebt gecodeerd bij gebruik van dagrijlicht voor, want dan brandt het zo altijd en kan je het inderdaad helemaal niet meer zien.

Aan Apple Carplay kan je het inderdaad zien, mits je hebt ingesteld dat die in donkere modus gaat. De fabrieksnavi doet dat overigens ten dele ook, maar die reageert soms ook op omgevingslicht en kan dus op lichte modus blijven staan terwijl de dimlichten wel aan zijn. Dat was bij mijn vorige Octavia's het geval en ook de Enyaq doet dat weer merk ik af en toe.

Maar het blijft onhandig ja. Ik snap het ook niet, het is één lampje / indicatie in het display. Ik wacht nog op een instelling via OBD11 "Dimlicht altijd aan". Dan hoef ik me alleen nog zorgen te maken over mistlicht en al dan niet automatisch grootlicht.

Smeeuwis

Donateur
In een Enyaq niet... Die heeft geen draaischakelaar meer maar knoppen. En start dus elke keer op Auto.

Overigens doen dan je coming home en leaving home opties het niet, die werken alleen in de stand Auto.

Smeeuwis

Donateur
Dat waag ik te betwijfelen. In mijn vorige O3 met LED deed ie dat wel gewoon, dat weet ik vrij zeker. In mijn eerste O3 met xenon en dynamische verlichting deed ie het ook en in mijn Enyaq werkt het ook gewoon dynamisch als ik de dimverlichting met de knop aan zet. De CH en LH deden het bij allebei de Octavia's niet als ie op Aan stond gedraaid.

Bakkertje

Forumguru
Even voor de duidelijkheid, bij dynamische verlichting bedoel ik het meesturen in de bochten, groot licht assistent en dergelijke.
Het gaat niet over de hoogte regeling afhankelijk van de belading van de auto, die werkt inderdaad altijd ongeacht auto of aan.

Bovenaan Onderaan