Verlichting knippert bij wegrijden

O2_1.2TSI

Actief lid
Bij dealer geweest

Vandaag is de auto bij de dealer geweest. Natuurlijk treedt het probleem niet op wanneer zij er mee gaan rijden. :mad:
Maar, er was een software update beschikbaar en die hebben ze uitgevoerd. Ook hebben ze het “gas regelhuis” opnieuw afgesteld.
De eerste ervaring (is nog wat vroeg) is goed. Ritje naar huis diverse malen geprobeerd maar gaf geen problemen met knipperen van verlichting. Kon ook merken dat de motor zich anders gedraagt rond het stationair draaien. (geen hogere toerentallen als voorheen by the way)
Zal het de komende week in de gaten houden..

Basjo

Lid
Mooi dat het lijkt opgelost. Ik ga binnenkort ook maar naar de dealer voor een software update. Ik wordt er nu een beetje gek van. Vandaag 10 km filerijden. Regelmatig viel de elektra even uit. Amundsen valt dan ook even uit. Niet fijn als je net via de carkit aan het bellen bent. Dan valt de verbinding ook even weg. Ik hoop dat het met de update echt is verholpen

arnoldvp

Nieuw lid
Ik heb hetzelfde probleem; het treedt niet altijd op, maar wel aantal keren per week.
Vandaag maar eens bij de dealer langsgeweest.
Probleem was helaas niet te reproduceren, ook geen foutcodes uit te lezen.
Kortom, niets gebeurd.
Ik zal het wel weer aangegeven als de auto voor een beurt moet.

O2_1.2TSI

Actief lid
Geen foutcodes te vinden en niet te reproduceren bij de dealer was bij mij ook het geval. Maar bij mij hebben ze desondanks de software update uitgevoerd en tot op heden het probleem niet meer gehad. :smirk:

bobby45

Actief lid
zit je accu pool wel goed vast?
kun je zelf controleren door er met geweld iets te draaien.
luk dit niet dan zitten ze vast

arnoldvp

Nieuw lid
@O2_1.2TSI
Heb je toevallig wat meer info over de software update? En bij welke dealer ben jij geweest; misschien kan ik dat bij een volgend bezoek aan mijn dealer dan doorgeven ter info.
Volgens mij is jouw auto ongeveer van dezelfde leeftijd (juni 2010). Ik heb een O2 Combi EBL 1.2TSI met handbak.
Wordt vervolgd.

arnoldvp

Nieuw lid
Even een update van mijn kant.

Het probleem is bij mij altijd gebleven, dealer heeft nooit iets gevonden.
Totdat ik een keer de motor in noodloop kreeg. Volgende dag naar de dealer, computer uitgelezen.
Toen is de bekende update "werkplaatsactie 24W6 (turbo aanpassing 1.2 tsi)" uitgevoerd.
Sindsdien heb ik het probleem van de uitvallende/knipperende elektronica/dashboard niet meer gehad; dit is nu zo'n 2 maanden geleden.
De update van het motormanagement heeft dus wel geholpen hiervoor.

Bovenaan Onderaan