Vernieuwing autoradio

Spinal

Forumguru
Ja ik ben zeker tevreden, helemaal in vergelijking met de uit de steentijd afkomstige Columbus die erin zat.
Maar omdat er dus al vanaf de fabriek een Columbus inzat was het voor mij plug and play met de nieuwe radio.

Cordoba

Forumguru
iemand een idee waar ik de rode en de zwarte kabel kan op aansluiten van de achteruitrijcamera?
9My4Jxj.jpg

deze zat voorheen op de zwarte en rode draad gesoldeerd van de iso-aansluiting.

De zwarte kabel zou ik kunnen solderen op de zwarte kabel van de qaud-lock, waar moet ik echter naartoe met de rode...

Je kunt de zwarte kabel voor de camera toch gewoon op een massapunt aansluiten? (bijv. van de kentekenverlichting, en massa is altijd een volledig bruine draad bij VAG)
De 12V voor de rode draad kun je toch gewoon wegpakken bij een achteruitrijlicht? (Dan heb je dus alleen camera beeld als de achteruit is ingeschakeld)

rampie

Senior Member
Je kunt de zwarte kabel voor de camera toch gewoon op een massapunt aansluiten? (bijv. van de kentekenverlichting, en massa is altijd een volledig bruine draad bij VAG)
De 12V voor de rode draad kun je toch gewoon wegpakken bij een achteruitrijlicht? (Dan heb je dus alleen camera beeld als de achteruit is ingeschakeld)

Is aan de kant van de radio, niet bij de nummerplaat achteraan :)

rampie

Senior Member
OK intussen enige tijd verder en diverse problemen gelokaliseerd en al dan niet opgelost.

Kan er iemand mij mss helpen met volgend vraagstuk:

Sinds het gebruik van de autoradio, ben ik relatief vlug overgegaan op een custom launcher (AGAMA Car launcher). Deze kan echter niet direct koppelen met de ingebouwde radio-applicatie. Hierdoor dus besloten om meer naar de DAB-radio te luisteren, maar deze gaf meermaals storingen etc. Na verder onderzoek is gebleken dat de storing hiervan afkomstig is van zowel mijn dashcam als mijn achteruitrijcamera.

Wat de dashcam betreft, probeer ik deze in de loop van de komende weken eens aan te sluiten via de sigarettenaansteker en het is nu ook geen grote ramp als ik deze niet direct werkend krijg.

De achteruitrijcamera baart me echter grotere zorgen en hiervoor wil ik deze wel werkend krijgen. Momenteel haal ik de stroom van de camera van de radio zelf en hierop zit een extra zekering van 3A. Zodra ik de camera aansluit, treed de storing (wegvallen DAB-signaal) op.

- Kan het zijn dat er teveel stroom genomen wordt van de canbus waardoor de DAB-antenne minder stroom krijgt als de camera aangesloten is waardoor het signaal wegvalt?
- Iemand die ditzelfde probleem ook al heeft voorgehad en een oplossing weet hiervoor?

Alvast bedankt!

VAG-man

Forumguru
Spanning achteruitrijcamera kun je beter halen van de achteruitrijlampen.
Zo krijg je ook geen storingen.

Laatst bewerkt:

rampie

Senior Member
Kan wel zijn, maar volledige bekabeling komt toe aan radio.

Kan hem moeilijk terugtrekken :)

Bovenaan Onderaan