Vernieuwingen Octavia Modeljaar 2007

Mistraller

Senior Member
Ik vind het vooral jammer dat ik geen cruisecontrol lampje heb...zou dat nou alleen softwarematig zijn? Remlichten bij abrupt remmen lijkt me namelijk ook een softwarekwestie. De breakassist wordt immers ook pas actief bij een noodstop.

Wie weet kunnen de oudere octavia's er dan toch nog wat van meepikken...?

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mastermind</font><hr />

Automatisch aanschakelen alarmlichten bij hard remmen (noodstop)

[/ QUOTE ]

Dit zou ik er dus never nooit op willen, als ik het nodig vind om mijn alarmlichten in te schakelen doe ik dat zelf wel, ben ik groot en oud genoeg voor. Deze optie kan namelijk ook schrikreacties te weeg brengen bij andere weggebruikers.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Rogier</font><hr />

Dit zou ik er dus never nooit op willen, als ik het nodig vind om mijn alarmlichten in te schakelen doe ik dat zelf wel, ben ik groot en oud genoeg voor. Deze optie kan namelijk ook schrikreacties te weeg brengen bij andere weggebruikers.

[/ QUOTE ]

Lijkt mij dat een en ander in werking gaat bij een echte noodstop. Meestal heb je dan niet echt de gelegenheid om even je alarmlichten aan te zetten. Volgens mij ben je dan bezig te proberen om iets te ontwijken en heb je daar 2 handen aan het stuur bij nodig.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mistraller</font><hr />

Ik vind het vooral jammer dat ik geen cruisecontrol lampje heb...zou dat nou alleen softwarematig zijn?

[/ QUOTE ]

Nou ik weet vrij zeker dat je er ook hardware voor nodig hebt. Een lampje /forum/images/graemlins/smile.gif

Mistraller

Senior Member
Het lampje is fysiek wel aanwezig, het wordt alleen niet aangestuurd.
O ja, een update voor mijn stream zodat ie ook mp3 afspeelt zou ook leuk zijn...maar ik vrees dat daar wel andere hardware voor nodig is, ik verwacht eigenlijk niet dat mijn stream een processor heeft voor mp3 decoding. Maar goed, we wachten af...

Timothee

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mistraller</font><hr />

Het lampje is fysiek wel aanwezig, het wordt alleen niet aangestuurd.

[/ QUOTE ]

Is dat zo? Dan moet ik straks eens even goed turen naar het dash /forum/images/graemlins/smile.gif Ik had zo'n lampje in mijn Astra en vond dat echt een uitkomst. Ik vind de cruise control sowieso ietsje minder handig dan bij Opel en zo'n lampje mis ik ook.
Niet schokkend natuurlijk, maar af en toe weet je gewoon niet zeker of je de cruise control erop hebt staan (hoe vreemd dat ook mag lijken). Zou leuk zijn als dat door een eenvoudige software update gefixed zou worden.

MMM

Lid
Cruise Control - Bij twijfel of ie aan staat: Even het schuifje bovenop de handel een tikje naar rechts en je weet zeker dat ie uit is.

Itsesimpel !!

[/ QUOTE ]

Lijkt mij dat een en ander in werking gaat bij een echte noodstop. Meestal heb je dan niet echt de gelegenheid om even je alarmlichten aan te zetten. Volgens mij ben je dan bezig te proberen om iets te ontwijken en heb je daar 2
handen aan het stuur bij nodig.

[/ QUOTE ]

Wat is de definitie van een noodstop?

[/ QUOTE ]

Lijkt mij dat een en ander in werking gaat bij een echte noodstop. Meestal heb je dan niet echt de gelegenheid om even je alarmlichten aan te zetten. Volgens mij ben je dan bezig te proberen om iets te ontwijken en heb je daar 2
handen aan het stuur bij nodig.

[/ QUOTE ]

Wat is de definitie van een noodstop?

[/ QUOTE ]

nood (de ~ (m.), noden)
1 benauwdheid, <font color="red">gevaar</font> =&gt; benauwenis
2 behoefte, gebrek =&gt; armoede
3 dwang van de omstandigheden =&gt; noodzaak

nood·stop (de ~ (m.))
1 het stoppen met een voertuig uit nood

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Ralph</font><hr />

welke dingen kunnen er extra ingesteld worden via het maxidot????

[/ QUOTE ]

Vehicles equipped with a dashboard computer and the Maxi-DOT display offer the possibility of setting the following features individually – each door is unlocked individually and locked automatically, an acoustic alert goes off once the anti-theft system is activated, comfortable control of just the driver's window or all windows, separate (electric) control of the left and the right wing mirrors,

richyk

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

Is dat die speciale No Overtaking Setting? /forum/images/graemlins/grin.gif

[/ QUOTE ]

Juist wel overtaken !!!

Nitro Oxide Systems:

largeNOS.jpg

Ook in te schakelen via Maxidot /forum/images/graemlins/grin.gif

Dutch4x4

Senior Member
Oeps, mijn mislukte poging tot humor is kennelijk niet aangekomen... /forum/images/graemlins/grin.gif

Bovenaan Onderaan