elsinga
Forumguru
Allen,
gistermiddag even een proefrit gemaakt in de 1.4TSI 150pk DSG Kodiaq. Rijdt prima, maar is in vergelijking met mijn O3 150pk TDI aan de trage kant. Niet gek, want onderin minder koppel en 30% zwaarder... Dus zou het ook de 180pk TSI kunnen worden (geen diesel meer ivm de umweltzones in Deutschland en Nederland en het hogere leasetarief). Naast het vermogen is ook de DSG variant een verschil.
Vraag: wat zijn de verschillen tussen beide bakken? Ja, 1 versnelling meer, maar ik ben vooral benieuwd naar schakelgedrag, storingsgevoeligheid (ondanks dat het een leaseauto is kost het je domweg tijd die je anders kunt besteden) en zo. Met de zoekfunctie kom ik niet echt veel verder...
gistermiddag even een proefrit gemaakt in de 1.4TSI 150pk DSG Kodiaq. Rijdt prima, maar is in vergelijking met mijn O3 150pk TDI aan de trage kant. Niet gek, want onderin minder koppel en 30% zwaarder... Dus zou het ook de 180pk TSI kunnen worden (geen diesel meer ivm de umweltzones in Deutschland en Nederland en het hogere leasetarief). Naast het vermogen is ook de DSG variant een verschil.
Vraag: wat zijn de verschillen tussen beide bakken? Ja, 1 versnelling meer, maar ik ben vooral benieuwd naar schakelgedrag, storingsgevoeligheid (ondanks dat het een leaseauto is kost het je domweg tijd die je anders kunt besteden) en zo. Met de zoekfunctie kom ik niet echt veel verder...