Verschil in specs?

@Japanese Power
Ze staan inderdaad online maar weet niet of het handig is om de links te tonen. Wie weet leest één of beide dealers wel mee en kan dat de onderhandelingspositie van mijn baas ondermijnen....

Toch maar een dagje auto-proberen inplannen... ;)
 
Laatst bewerkt:

Michelv.

Forumguru
Nu weet ik van mijn vorige Škoda's dat er (ik dacht in het instructieboekje) een sticker zat met allerlei codes van 3 (of 4) tekens die sloegen op de uitrusting.
Is dat eigenlijk nog steeds zo want dan zou ik die kunnen opvragen.
En verder, is er een verklarende lijst van die codes?

Ja, die sticker zit ook achter in de kofferbak(reservewiel), en die codes zijn idd te herleiden op een website die ik zo snel ff niet kan vinden.
 

EdK

Forumguru
Is dat eigenlijk nog steeds zo want dan zou ik die kunnen opvragen.
JA is nog steeds zo ( afgelopen week mijn fab opgehaald en zit het ook nog in ), zit in instruktie boekje geplakt en in kofferbak ergens bij reservewiel.
Van beide inderdaad foto laten maken en laten opsturen en je weet excact wat je koopt / aanschaft

En wat betreft de verklarende lijst, dat moet ergens op website hier staan, ff zoeken met search
Of even wachten tot een ander hier het weet
 

EdK

Forumguru
Ik zou de twee uur durende rit toch zeker wel maken, al is het alleen al vanwege de stoelen.
Als er een duizend ponder in heeft gereden dan zijn die stoelen al aardig gesloopt en rij jij de aankomende periode met een brakke rug....
 

Japanese Power

Donateur
Helaas is het zo dat bij import er echt erg vaak de teller wordt teruggedraaid. In het interieur zie je echt niet of de auto 80dkm heeft gereden of 20dkm.
Helaas is dat een vooroordeel wat nog steeds heerst. Ik heb 2 Duitsers, 1 Italiaan en 1 Belg gehad en niks problemen of ellende. Kwestie van nuchter Hollands verstand en kritisch kijken en controleren. Zeg niet tellerstanden terugdraaien niet voorkomt maar ook in het buitenland is men een stuk strenger in bedocumenteren van alle onderhoud.
 
Dank allemaal voor de hulp.
Wordt erg gewaardeerd.

Heb beide aanbieders aangeschreven en heb van beiden de codes van de sticker gekregen.
And guess what?
Ze komen beide uit België en hebben allebei dezelfde codes :banghead:
Ook de typecodering bij ons RDW (bij D.2) is identiek.

Maar de één is (fiscaal gezien) toch 3000 euro goedkoper en heeft zelfs 10k minder gereden.
Maar hoe dat nou komt?
Kan me niet voorstellen dat onze MinFin verschillende waarden toekent aan identieke auto's..

Ik ben het kwijt :tegek::tegek:
 

Japanese Power

Donateur
Maar de één is (fiscaal gezien) toch 3000 euro goedkoper en heeft zelfs 10k minder gereden. Maar hoe dat nou komt? Kan me niet voorstellen dat onze MinFin verschillende waarden toekent aan identieke auto's..
Zit het verschil niet in een aantal af fabriek opties bij de een en bij de ander achteraf ingebouwd?
Dan kun je i.d.d. een verschil in BPM-tafief krijgen.
 

innocenti

Forumguru
De goedkopere kan ook een actiemodel zijn waardoor de fiscale waarden lager is. Zal bij mijn auto ook zo zijn vanwege de tour de France tijd met bijbehorende aanbiedingen.
 
Ja, leuk dat je het vraagt...
Heb ook nog even een bevriende universeel garagist gebeld.
Die heeft getracht het prijsverschil te verklaren.
Dit had te maken met de taxatie waarde ten tijde van invoer en dat daar allerlei truukjes voor waren om die te beïnvloeden.
En dat lijkt bij de één wat beter gelukt dan bij de ander. ;)

Dus besloten om voor de goedkoopste te gaan (de Ambition)
Alleen toen ik een proefrit wilde vastleggen, was die kort daarvoor verkocht. :(

De verkoper kon mij echter nog wel een andere aanbieden. Die stond nu nog in België en komt begin januari 2018 naar Nederland.
Qua specs gelijk alleen betrof het een facelift model (08-2017) Deze was weliswaar ietsjes duurder dan zijn eerste auto maar nog altijd goedkoper dan die andere (de Ambition Business) bij de concurent.

Dus als mijn werkgever en de verkoper het financieel eens worden, rij ik volgend jaar in een zwarte Octavia Combi in een Belgische uitvoering die qua trim tussen een Nederlandse Ambition en een Nederlandse Style zit.

Ik wacht met spanning af!
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan