Verschillen Bussinesline Elegance 2009 en 2010

van inkel

Forumguru
Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen de Bussinesline Elegance van 2009 en 2010.

Ik lees in een andere tread dat de bluetooth optie er niet meer op zit.
Zijn er nog meer verschillen ?

rbo

Senior Member
Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen de Bussinesline Elegance van 2009 en 2010.

Ik lees in een andere tread dat de bluetooth optie er niet meer op zit.
Zijn er nog meer verschillen ?

Volgens mij ook geen 17"wielen meer.

Bakkertje

Forumguru
Die 17" wielen zitten er volgens mij al langer niet meer bij.
Hier kun je de 2 prijslijsten zien. Er zit in ieder geval standaard een alarm op!

Neptukker

Forumguru
Die 17" wielen zitten er volgens mij al langer niet meer bij.
Hier kun je de 2 prijslijsten zien. Er zit in ieder geval standaard een alarm op!
de 17" velgen zijn er geloof ik per mei 2009 af gegaan. Ze zijn slechts geleverd van februari tot mei 2009 zo ongeveer. Toen sneuvelde ook het reservewiel maar de paraplubak kwam weer terug. Die prijslijst en uitrustingsniveau is te bekijken op: http://www.skoda.nl/media/downloads...ijsten/PrijslijstOctaviaBL2009_311208_web.pdf

kaggel

Lid
Zo dat wist ik dus niet dat de bluetooth optie is vervallen, moet dus nog wel iets anders verzinnen voor het bellen onderweg

rbo

Senior Member
de 17" velgen zijn er geloof ik per mei 2009 af gegaan. Ze zijn slechts geleverd van februari tot mei 2009 zo ongeveer. Toen sneuvelde ook het reservewiel maar de paraplubak kwam weer terug. Die prijslijst en uitrustingsniveau is te bekijken op: http://www.skoda.nl/media/downloads...ijsten/PrijslijstOctaviaBL2009_311208_web.pdf

Kan wel kloppen denk ik , die van mij is uitgeleverd eind april 2009 en daar zitten ze standaard nog op.
Ik zie ook dat de 1.9 TDI niet meer leverbaar is nu?

rbo

Senior Member
Telefoon voorbereiding zit er ook niet meer op, zie wel dat de prijs niet veel veranderd is maar ze halen wel voor een kleine 1000 euro aan opties uit het pakket.Slim zeg.

Nee er zit standaard geen alarm op.

Ik rijd zelf de O2FL 2010 Elegance Business uitvoering met 16" velgen, paraplubak, telefoon rSap (of hoe heet dat) en zonder reserve wiel.

Bakkertje

Forumguru
Nee er zit standaard geen alarm op.

Vanaf 01-01-10 wel...
Kijk maar eens op de 2e pagina bij uitrusting Elegance tov ambition business, eerste regel....

Dat die van jou het niet heeft komt omdat ie niet na 01-01-10 op de weg komt/geproduceerd wordt, daarom heb jij het niet, maar mensen die hem nu bestellen wel. Overigens is de 1.9 TDI dan ook neit meer te bestellen die je nu hebt..

hemi24

Forumguru
Telefoon voorbereiding zit er ook niet meer op

Voor zover ik weet is vanaf uitrusting Elegance altijd een telefoonvoorbereiding voorhanden... De carkit met rSap komt terug in de optielijst, dat is dan wel weer een beetje spijtig!

Bakkertje

Forumguru
Voor zover ik weet is vanaf uitrusting Elegance altijd een telefoonvoorbereiding voorhanden... De carkit met rSap komt terug in de optielijst, dat is dan wel weer een beetje spijtig!

Wat ook vreemd is, is dat de bluetooth optie voor een Superb (440) minder duur is dan voor een O2 (530). Wel jammer inderdaad.

Wouter@O2

Nieuw lid
Geen bluetooth meer?

Ben blij dat mijn Elegance Business deze week wordt gemaakt. Ik zou er goed van balen als de bluetooth optie er niet op zou zitten. Overigens laat ik wel alarm door PON inbouwen (inderdaad vanwege de Columbus).

Ik ben overigens wel verbaasd dat begin 2009 de Elegance Business met veel meer opties te bestellen was dan nu het geval is. Ik had namelijk graag een schuifkanteldak en stoelen met geheugen gehad, maar dat was nu geen mogelijkheid meer. Nou ja... het blijft een zeer luxe uitgeruste auto.

Bakkertje

Forumguru
Het valt me ook op dat het Executive pakket van VW wel gewoon dezelfde opties heeft als daarvoor. Ook is de keuze bij VW wat ruimer in de 20% bijtelling auto's (een DSG bak kan daar wel bijvoorbeeld). Ik gok dat Pon de verkoop van VW wat meer wil stimuleren en daarom het Skoda product wat minder rijk aankleed dan voorheen.

Wasmachineman

Forumguru
Het valt me ook op dat het Executive pakket van VW wel gewoon dezelfde opties heeft als daarvoor. Ook is de keuze bij VW wat ruimer in de 20% bijtelling auto's (een DSG bak kan daar wel bijvoorbeeld). Ik gok dat Pon de verkoop van VW wat meer wil stimuleren en daarom het Skoda product wat minder rijk aankleed dan voorheen.
Ik denk dat jij met deze gok wel goed zit. Waardeloos !

Falcon

Donateur
DSG zit in de 1.2 TSI 20% bijtelling auto! En deze is ook in de Elegance Businessline uitvoering.

Bovenaan Onderaan