Verschillen Bussinesline Elegance 2009 en 2010

Gershwin

Senior Member
Nog een verschil: 'vroeger' zaten er bij een DSG ook standaard flippers achter het stuur. Vanaf 01/01/10 niet meer.
 

Octavarium

Actief lid
Beetje offtopic want het betreft een andere uitvoering, maar bij mijn Ambition businessline baalde ik ook als een stekker dat er opeens 15" velgen onder bleken te zitten en dat mijn volwaardige reservewiel me ook door de neus geboord werd (alhoewel dat compressortje ook wel handig is voor mijn andere auto's)..

Maar als ze alles nou een beetje sneller zouden hebben afgehandeld bij de leasemij. en vooral mijn werkgever dan had ik gewoon een reservewiel en 16" LM wielen eronder gehad.. Ik heb zelf nog geklaagd bij de dealer hierover, omdat deze opties er tijdens het 'uitkiezen' en offreren er namelijk nog wel op zaten en pas zo'n 2,5 maand later pas gewijzigd werden.. Maar pas op het moment dat de auto daadwerkelijk besteld wordt dan zitten er de op dat moment geldende pakketopties op.. Ben ik dus mooi de sjaak door al die bureaucratische papiermolen ellende van mijn werkgever..

...ik heb trouwens wel ook de paraplubak en dagrijverlichting die ik beide nooit gebruik, woohoo! :smiley29:
Maar aan de andere kant maakt die goddelijke motor dan wel weer alles meer dan goed :D
 
Beetje offtopic want het betreft een andere uitvoering, maar bij mijn Ambition businessline baalde ik ook als een stekker dat er opeens 15" velgen onder bleken te zitten en dat mijn volwaardige reservewiel me ook door de neus geboord werd (alhoewel dat compressortje ook wel handig is voor mijn andere auto's)..

Als je er tijdig over was geïnformeerd, dan had je beide items nog als meerprijs kunnen nemen.
16" Crateris was + € 100,00 en een volwaardig reservewiel € 60,00
Ik heb beiden gekozen, voor die geringe meerprijs laat ik wat extra bling bling en gemak niet lopen.
 

Gershwin

Senior Member
Dat verwonderd mij. Reden dat ik het noem is dat ik eens bij een dealer in de showroom een BL-uitvoering 'uit het boekje' heb zien staan. Het betrof een 1.9 TDI DSG. Hier zaten de flippers op het stuur.
Hebben er nooit standaard opgezeten hoor, wel als optie.
 

Neptukker

Forumguru
"Mijn dealer" had ook en Facelift TDI staan met DSG en flippers.
Ik begreep dat dit niet standaard geleverd wordt voor de nederlandse modellen. De betreffende auto was een van de eerste met facelift en nog niet exact volgens de specificaties zoals PON ze kiest. Die was dus niet 'uit het boekje'.
Ik Tjechië kunnen ze alles zo maken zo als jij het wenst maar vervolgens gaat de importeur hier mee aan de haal (wel begrijpelijk overigens).
Dat verwonderd mij. Reden dat ik het noem is dat ik eens bij een dealer in de showroom een BL-uitvoering 'uit het boekje' heb zien staan. Het betrof een 1.9 TDI DSG. Hier zaten de flippers op het stuur.
 

rbo

Senior Member
Dat verwonderd mij. Reden dat ik het noem is dat ik eens bij een dealer in de showroom een BL-uitvoering 'uit het boekje' heb zien staan. Het betrof een 1.9 TDI DSG. Hier zaten de flippers op het stuur.

Ik heb een BL elegance DSG van april 2009 en toen was het een optie , kan zijn dat de auto die jij hebt gezien was uitgevoerd met deze optie voor de showroom.Ik heb trouwens ook nooit de toegevoegde waarde kunnen bedenken van deze flippers, het is leuk in een ferrari of zo maar niet in een skoda ben ik van mening.
 

Rallye

Forumguru
Ik Tjechië kunnen ze alles zo maken zo als jij het wenst maar vervolgens gaat de importeur hier mee aan de haal (wel begrijpelijk overigens).

Als het een standaard uitvoering betreft vind ik dat inderdaad prima, maar sommige opties zijn in Nederland niet te bestellen, terwijl ze dat elders wel zijn. Waar bemoeit Pon zich dan mee?
 

Blommetje

Nieuw lid
Ben ik blij dat ik op tijd mn skoda besteld hebt, gelukkig nog alles erop en de bleutooth telefoon werkt perfect. Alleen wel zonde van het alarm, iemand een idee hoeveel het kost om dit later in te bouwen?
 
Bovenaan Onderaan