Verschillen Swing en Bolero in Fabia III

CDK

Forumguru
aangezien wij in de race zijn voor een vervanger van onze 2e auto en de Fabia III 1 van de kanshebbers is, hebben we geprobeerd om ons zoveel mogelijk te verdiepen en te informeren in de materie, maar we zitten nog met een vraag....

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de Swing en de Bolero, afgezien van het feit dat de 1 een 5" scherm en de ander een 6.5" schijnt te hebben. Ook hebben beide systemen geen navigatie....

Wie het denkt te weten mag het zeggen eventueel met plaatjes ter verduidelijking ;)

Alvast bedankt! Greetz Corné

Canon-Eye

Forumguru
Google is your friend, as always...

Alleen kom ik dan 2 verschillende Bolero's tegen en ik weet niet welke de meest actuele is:
Radio-Bolero1.jpg

of deze:
Radio-Bolero2.jpg

En dit is de Swing - waar ik prima ervaringen mee heb (zat zowel in mijn O2C als in mijn huidige Fabia GL):
Radio-Swing.jpg
Doet alles wat-ie moet doen qua radio/cd - ook GALA, voor/achter balans, traffic info (als je dat wil...) etc.
En de PDC wordt er ook keurig op weergegeven, t/m het aanhangwagentje als je de stekker van fietsenrek of aanhanger inplugt.

CDK

Forumguru
@Canon-Eye, Google had ik al geraadpleegd maar antwoorden niet gevonden helaas.
Je eerste plaatje is de oude Bolero welke ik in m'n vorige S2 had zitten, het 2e plaatje zou dan een 6.5" scherm moeten zijn?? Het oogt veel kleiner eerlijk gezegd en wat betreft de Swing die zou een 5" scherm moeten hebben en dat heeft het apparaat waarvan jij een plaatje bijgevoegd hebt niet....., deze zit ook in onze huidige VW Polo overigens waar hij weer een andere naam draagt. Ik kan me niet voorstellen dat dit apparaat wederom in de Fabia III gemonteerd gaat worden, omdat het z'n looks niet bepaald mee heeft en het al een wat ouder systeem betreft.

CDK

Forumguru
Ben er via de Duitse configurator gedeeltelijk uit gekomen, het optische verschil is nu duidelijk, maar wat is er technisch anders???

Hier de Swing....

ImageUploadedByTapatalk1414408642.186103.jpg

En hier de Bolero...

ImageUploadedByTapatalk1414408685.055250.jpg

CDK

Forumguru
Aan de plaatjes te zien vermoed ik dat de Bolero van Mirrorlink is voorzien en de Swing niet..??

ertromp

Forumguru
Wellicht dat je op de Bolero ook meer info over je wageneigenschappen kunt oproepen. Zoals verbruiken of instellingen op verlichting enz

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@ertromp, het is een MQB auto, dus dat zou zomaar kunnen wat je daar zegt, misschien dat het ten dele vergelijkbaar is met de wagen instellingen op de MIB Columbus in de O3's.

EdK

Forumguru
@Corné de Kluijver al eens gekeken op de tsjechische skoda site of er al manuals van de fabia 3 zijn te downloaden en of de manuals er ook staan van de radio systemen ??

Want de manuals naast elkaar leggen kan je vraag beantwoorden dan in deze

EdK

Forumguru
Nog niet gedaan @EdK, maar mijn Tsjechisch is niet zo heel goed eerlijk gezegd ;)
Tsja maar de nederlandse / engelse en de duitse zijn er in algemeen ook te downloaden, alleen de vraag welke er momenteel al worden aangeboden.
Maar @Pasqual kon toch Tsjechisch ? gewoon vragen of die hem voor jou wil vertalen die manual dan..... doet ie wel voor jou hoor .......:deuk:

Joske

Forumguru
De Bolero telt ook 8 knoppen en een groter scherm, dit in tegenstelling tot de Swing welke 6 knoppen en een kleiner scherm heeft. Lijkt me dus duidelijk welke de meeste functionaliteiten zal hebben ;)

Bovenaan Onderaan