Heb geen 4x4 zoals je kon lezen
Ik refereerde met die aanvulling tussen streepjes ook niet specifiek op jouw Merc, maar meer in algemene zin aan voorgaande posts waarin toch vrij helder wordt dat verschillen in omwentelingssnelheid tussen voor- en achterwielen niet gezond zijn voor het mechaniek.
Dat screenshot komt zo te zien van een bandenleverancier en niet uit een instructieboekje, toch?
Als de fabrikant in het instructieboekje verschillende wiel/band-combinaties toestaat (en die van fabriekswege ook levert), houdt dat m.i. nog niet in dat je die verschillende wielen ook zomaar
tegelijkertijd voor- resp. achterop dezelfde auto kunt toepassen. Mede gezien de moderne elektronica betreffende ABS incl. bandenspanningcontrole, ESP en noem maar op moet je dan toch eerst wel heel zeker weten dat de verschillende combinaties zo goed als dezelfde afrolomtrek hebben, hetgeen mogelijk het geval is bij de in jouw Mercedes-boekje vermelde combi's - dat kan ik niet beoordelen.
(Semi-)klassiekers kunnen daar wellicht minder gevoelig voor zijn, maar met een hedendaags model zou ik het er niet zo snel op wagen.