Bij onze auto was het plaatje ook aan het bladderen. Ik de garage gebeld (century) met de vraag of er coulance op zit.
Kom maar langs zeiden ze, dan gaan we kijken, foto's maken en insturen.
Dus ik gelijk in de auto, kwam ik daar.. gelijk een monteur mee (top toch?), die haalt dat embleem ding eraf, loopt zonder overleg het magazijn in, haalt een nieuwe, drukt die erop, maakt nog wat foto's en zegt prettige dag! Ik zeg, moet ik nog iets betalen? Nee hoor...
Wordt ik gebeld.. ja, we willen de kosten verhalen op de lease maatschappij, ik zeg hoezo.. was toch coulance aanvraag en bovendien had ik gezegd dat de auto prive is... nee nee, dit is zeer zeker geen coulance, dat kan niet hoor... Ik zeg, maar toen ik de afspraak maakte (dag eerder) werd gezegd dat er een coulance aanvraag gedaan zou worden. Nee hoor, was het antwoord... dat kan niet. (en zelfde persoon he!)
Of ik ff 17,83 wilde aftikken....
Nou vind ik die 17,83 nog het minst spannende, maar het feit dat ze geen moeite gedaan hebben + ik met een skoda superb daar nu voor onderhoud heen ben (laatste keer), had ik toch wel iets meer (moeite voor de klant) verwacht.
Ook de communicatie is ver te zoeken. Ik gaf aan dat de wagen trilt bij remmen, lever ik de auto in voor onderhoud, zeggen ze, remsysteem lampje brandt he? Ik zeg nee... hij trilt bij remmen....(tot 2x toe moeten vertellen)
Vorige keer met onderhoudt ook al ellende, toen hadden ze (bij de octavia) de remblokken vervangen. Zonder daarna proef te rijden of mij te waarschuwen kreeg ik de auto mee... toen ik op de rotonde afreed en wilde remmen ging het pedaal tot de bodem en gebeurde er niks, bijna een aanrijding! Wat als er fietser over de rotonde reed... die had ik niet kunnen ontwijken! Gelukkig was dat niet zo, maar als ze verteld hadden, let op, we hebben niet gereden, systeem is mogelijk nog niet helemaal op druk had ik het geweten. En het is ook niet zo dat met 50 op de rotonde afging, max 10 ofzo... maar 10 en geen remmen glij je alsnog door....
Gelijk terug gegaan, excuses dat het druk was, verder niks.
Klacht over ingediend, nooit wat mee gedaan.
Dus ik had toch wel enige "moeite" verwacht voor die pookknop...
Daarom ben ik blij dat ik mijn nieuwe wagen elders heb besteld... niet echt tevreden zeg maar....