Versnelde afbouw belastingvoordeel EV - newsflash

Bakkertje

Forumguru
Wij zagen dit ook al aankomen, daarom hebben we een BMW i3 gekocht, die weegt ondanks een accu van 30 kWh "maar" 1245 kg en zit daarmee in dezelfde klasse uiteindelijk als de New Beetle die we hiervoor hadden. Een e-golf weegt al 1600+ kg...

De i3 is gemaakt van aluminium en versterkt kunststof (soort carbon fiber) en is daardoor relatief licht.
Een e-UP / Citigo / Mii weegt ook iets van 1235 kg, maar is echt een stuk minder auto (no-offense) dan een i3.
 

PizzaPieter

Forumguru
Even wat nuancering van een aantal dingen die hier gezegd worden:
Tot afgelopen voorjaar was het plan nog dat in 2025 een korting van 75% zou gelden en vanaf 2026 geen korting meer. Het toenmalige kabinet Rutte IV vond dat te rigoreus en heeft er 75-40-40-40-35-30 (2025-2030) van gemaakt.

Nu wordt dat gecorrigeerd naar 75-25-25-25-25 (2025-2029). Dat is nog altijd een stuk beter dan de regeling die er aan het begin van dit jaar voor stond.

Is het consistent? Nee. Had dat beter gekund? Vast en zeker. Zijn voor heel veel mensen nu de regels veranderd tijdens het spel? Een beetje, maar niet dusdanig of dusdanig veel dat dit nou een groot schandaal genoemd mag worden.
Goeie nuancering, maar je zult maar net hebben doorgerekend dat een EV tóch wel lonend zou zijn met deze nieuwe regeling.
En ik vraag me ff welke ambtenaar de door een stagair ingevulde Excel heeft goedgekeurd waar een 'rekenfout' is gemaakt.
 

Tees

Donateur
Goeie nuancering, maar je zult maar net hebben doorgerekend dat een EV tóch wel lonend zou zijn met deze nieuwe regeling.

Dat is zeker vervelend, al is dat een relatief beperkte groep mensen. En in de toekomst kijken kan niemand, dus zo'n berekening is altijd een momentopname, waarbij het in de toekomst mee kan zitten of juist tegen. Zo ook voor brandstofprijzen, elektriciteitsprijzen, je eigen gedrag en benodigdheden, allemaal variabelen die niet te voorspellen zijn. Dus zo'n berekening biedt ook een soort van schijnzekerheid waarbij niet iedereen zich bewust is van de 'schijn' in dat woord.
 

EdK

Forumguru
Ach ja wanneer gaat het wel goed daar in Den Haag.
Groningers die genaaid worden, voor miljarden zijn er bankrekeningen gevuld van de elite en degene die het nodig hebben omdat anders de woning instort die worden ge........

En zo is het altijd wel gegaan , daarom mijn aankopen altijd gedaan en me zeker niet gek laten maken dat ik wel eens een subsidie zou kunnen krijgen...
Kan me nog goed herinneren dat we thuis overgingen van kolen naar gas want dat was beter voor milieu en stukken goedkoper.
Nu moeten we van het gas af en alles op elektra want dat is het, aan begin miljarden aan subsidies , maar goed de elite kan op dat moment daarin investeren. En zodra de werkende mensen het eindelijk kunnen betalen, juist worden de subsidies afgeschaft.....
En zo zal het ook na mijn dood gewoon door gaan !! En als julie pech hebben alleen nog maar erger worden...
En velen dachten dat meneer Wilders het wel even beter zou gaan doen........ duhhhhhh je kunt nog beter geloven in sneeuw witje en haar zeven dwergen...
 

Tees

Donateur
Tsjonge, je zou bijna denken dat al die politici het slechtste met ons voor hebben :pieker: :pardon:
 

Captain Hook

Forumguru
@Tees Dat 'soort' mensen heeft niet het slechtste met ons voor. Echter, ze hebben wel het allerbeste voor zichzelf bedacht!
Klein verschil, grote gevolgen. :wavecry:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan