Versnellingsbak 2012 Octavia Combi 122 pk

@Desperado
Kijk, daar kun je dan trots op zijn, ergens heb ik het gevoel dat ze in het noorden wat eerlijker zijn. Even een update van de Dealer hier, de prijs was gebaseerd op een complete revisie. Toen ik het verhaal vertelde van "Groningen" gingen ze opnieuw rekenen. Uitkomst, 1250 euro......! Tja, wat zal ik zeggen......!

Desperado

Forumguru
Je wordt genaaid waar je bijstaat :D
Nee, dat gaan we nu niet direct zeggen. Maar het zou wel netjes zijn geweest als ze dat direct hadden gezegd dat dat de maximale prijs zou kunnen zijn.

Cordoba

Forumguru
Als een bedrijf zo met de prijzen rommelt, heb ik er bij voorbaat al geen vertrouwen in: alle kans als je besluit dat ze het voor die 1250 euro mogen doen, dat er nog allerlei 'mankementen' opduiken en de prijs toch nog een stuk omhoog gaat. Als je ze vertelt, dat ze hun kans voorbij hebben laten gaan, leren ze er misschien iets van.

Sowieso rijzen prijzen de pan uit bij sommige dealers. Onze trouwe Fiat stylo diesel (onze 2e auto) met 210000 probleemloze km moest voor een beurt.
Nieuwe ruitenwisser, 79 euro, nieuwe fusee, 331 euro, nieuwe schijven en blokken voor, 499 euro...
Easycarparts.nl, ruitenwissers (Bosch) 24 euro, fuseekogel, 16!!!!! Euro, nieuwe schijven met blokken (ATE) 130 euro. 2,5 uur werk met huis -tuin-keuken gereedschap. 740 euro verdiend, commentaar Fiat Dealer receptionist, tja Fiat onderdeelprijzen hè, kunnen wij ook niks aan doen...,ik vind de verhoudingen compleet zoek.:thumbsdown::mad:

Desperado

Forumguru
Die zijn ook compleet zoek. Helaas spreekt de receptionist wel de waarheid.
Meegemaakt met een aircopomp voor een Kia. Koste 1200 euro bij de dealert. Universeel rond de 300.
En als er nou bijna niks van die onderdelen gemaakt worden kan ik me het nog voorstellen, maar als er duizenden auto's van de lopende band aflopen met die onderdelen hoeven ze m.i niet zoveel te kosten.

Inmiddels toch wat anders gedaan, via de onderdelenlijn een versnellingsbak gekocht van een Skoda die total los is.
Ernstige achterschade dus. Auto heeft 37000 gelopen. Bak kost 450 euro gedemonteerd. Via plaatselijke kennissen een paar mannen gesproken met veel VAG ervaring dus ook Skoda. Voor 200 euro wordt de bak vervangen voor de "sloopbak" door deze mensen. Ik ga deze "gok" wagen, vrijdag komt de andere bak, zaterdag inbouwen.
Ik laat het horen hoe het afloopt!

Transplantatie van de "sloopbak" is geslaagd, na 2,5 uur kon ik mijn auto ophalen. VAG boys hebben prima werk geleverd. Auto schakelt als een zonnetje. Al met al 700 euro totaal met wat klein materiaal. Gelijk nieuwe dashcam gemonteerd vandaag, dus blij als een kind!
Bedankt iedereen die mee heeft gedacht hier:thumbsup:

CDK

Forumguru
Fijn om te horen dat de missie geslaagd is! Let wel op eventuele lekkage.... ;) succes er mee!

Bedankt mensen,
Zo zie je maar, in eerste instantie had ik misschien klakkeloos de auto naar de dealer gebracht en voor 1800 euro de reparatie laten uitvoeren, na wat ideeën van forumleden toch verder gaan kijken. Resultaat, dik 1000 euro goedkoper uitgekomen. Vandaag 350 km met de auto gereden, schakelt geweldig en geen druppel lekkage gezien,
Top!!!!!

Ha mensen, hier vanuit mijn vakantieadres in Oostenrijk, de auto heeft prima gereden, geen lekkages, niks.
Ik heb al even gekeken hoe je donateur wordt, maar kan het nergens vinden?
Ik had ook een nieuwe dashcam gekocht, een Mini, heel klein. Iemand maakte mij er op attent dat dat verboden is in Oostenrijk? Gelijk vandaag bij een paar agenten gevraagd, ze haalden beide de schouders op, interesseerde ze dus niks. Laat hem dus ook maar gewoon aanstaan.
Ben blij met mijn "nieuwe" bakkie in ieder geval. Overigens, ben altijd minimaal een 2.0 motor gewend geweest, een 1600 houd niet over volbepakt tegen een lange helling op.

Bovenaan Onderaan