Versterker inbouwen - advies gevraagd

Highway

Forumguru
Ik heb sinds kort een aftermarket radio (android) in mijn S2 geplaatst.

Mijn S2 is voorzien van het Skoda Sound System. Deze heeft 8 luidsprekers: 3 per voordeur en 2 per achterdeur. Onder de bestuurders stoel zit een 8 kanaal versterker.

Nu ondervindt ik wat problemen met het correct aansturen van deze OEM versterker (wegens Canbus en alleen High ingangen). Ik wil deze nu vervangen door een aftermarket versterker.

Ik heb weinig ervaring en kennis van auto audio. In mijn vorige auto een 2-weg compo setje met een 2 kanaal versterker aangestuurd.

Zover ik weet, lopen alle draden van de speakers tot bij de versterker (zeker weet ik het niet, maar er komen wel flink veel draden bij de versterker vandaan).

Wat zijn mijn mogelijkheden? Ikzelf denk: minimaal een 4 kanaal versterker (wil voor en achter versterken). De compo setjes met een filter aansluiten. Is het slimmer om een 6 kanaal te gebruiken, zodat de voorste 'zware' speakers (bas speakers onderin de deur) wat meer vermogen krijgen?

Tips zijn welkom!

Oknot

Forumguru