Versterker Subwoofer

Daniel

Lid
Inderdaad als er niks in ligt wel ja.

Maar je ziet waar het hier over gaat he (''versterker en subwoofer'')

Ik had het hier dus ook tegen DJNeO.

En ja die TomTom's zijn heel gewild voor de handel,ik heb zelf al mee gemaakt dat ze de auto open hebben gebroken omdat er alleen nog een kring van de zuignap op de raam zat.

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Fabia</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Daniel_Fabia</font><hr />

je moet zowiezo je rolhoes gewoon dicht laten,

[/ QUOTE ]

Of juist open laten als er niks in ligt.

[/ QUOTE ]

dat is nu juist het hele punt... een subwoofer vind ik nou niet bepaald niks, de versterker is zowiezo niet in zicht, maar toch... op t moment dat ze de kist zien van de sub (en t is geen kleine kist, 30ltr) weten ze ook automatisch dat daarachter een dikke versterker schuilt...

Wallie

Lid
bedankt voor alle aanwijzingen in dit topic. Heb met aanwijzingen hierin door dealer Schenkels in Nuenen een subwoofer (Pioneer TS-WX22A) laten inbouwen.

DJNeO

Actief lid
daar is dit forum toch ook voor?? om elkaar te helpen!
Hoe klinkt het in je auto?? /forum/images/graemlins/smile.gif
Mij heeft het ook super geholpen, t zit nu super in mijn auto, het heeft me wel wat werk gekost, maar hij speelt als een tierelier /forum/images/graemlins/laugh.gif

Wallie

Lid
Ja, dat is waar, jij blij, wij blij /forum/images/graemlins/wink.gif
Hij klinkt echt super, zeker voor klein subwoofertje dat het eigenlijk is, kan makkelijk de stoel in m'n rug mee laten trillen /forum/images/graemlins/smile.gif Complimenten trouwens voor die garage, de eigenaar heeft het zo gedaan dat er nergens geboord heeft hoeven worden, alleen de sub zelf vast, maar dat is onder het kleed in de kofferbak ('t is namenlijk een leaseauto) /forum/images/graemlins/smile.gif

DJNeO

Actief lid
ikzelf heb voor het inbouwen ook niks geboord, dat was 1 van de redenen dat ik dit bericht poste, anders had ik wel een gaatje in het schutbord gemaakt...

Ik heb alleen mijn versterker met 4 zelftappende schroeven vastgezet tegen de leuning van mijn achterbank, wanneer de versterker eruit gaat zul je die gaatjes door de stof toch niet zien /forum/images/graemlins/smile.gif (ik heb ook een leasebak)

ronald_j

Actief lid
Vraagje.

Kun je niet aftappen van de voeding voor een trekhaak, of de sigarettenaansteker achterin? Of zijn die kabels te dun?

Ronnie

Forumguru
Vraagje.

Kun je niet aftappen van de voeding voor een trekhaak, of de sigarettenaansteker achterin? Of zijn die kabels te dun?
Ik heb een voeding afgetapt van achter het stopcontact in de kofferruimte, wel een ontstoring gebruiken (geluid van de brandstofpomp in de tank) versterker is 2* 150 watt met 2 sub's van 28 cm in de zijpanelen van de kofferruimte.

ronald_j

Actief lid
Hoe kom je daarbij dan? Heb je het paneel losgemaakt?
En hoe doe je de ontstoring? Heb je een filter tussengevoegd?

Ik heb een voeding afgetapt van achter het stopcontact in de kofferruimte, wel een ontstoring gebruiken (geluid van de brandstofpomp in de tank) versterker is 2* 150 watt met 2 sub's van 28 cm in de zijpanelen van de kofferruimte.

Ronnie

Forumguru
Zijpaneeltjes tegen de zijruiten losschroeven,(kun je meteen een paar breedbandspeakers monteren) daarna bekleding verwijderen.
Filter is een scheidingstrafo'tje van een JVC autoradio afkomstig, werkt super.

ronald_j

Actief lid
Nog even een heel andere vraag.

Hoe groot is jouw versterker, en waar heb je hem weggestopt.
Ik had gehoopt mijn versterker in een van de twee zijvakken te stoppen. Maar hij is zelfs te groot voor de grootste.

Het zou nog maar de vraag zijn of hij zijn warmte voldoende zou kwijtkunnen...

Ronnie

Forumguru
Ik heb een plaatje 12mm mdf uitgezaagd ter grootte van het linker zijpaneel, het stoffen zijpaneel hierop geplakt/geschroefd, met een beetje passen en meten zit alles hierop gemonteerd, de versterker heeft een eigen blower, de warmte wordt afgevoerd via de ventilatiegaten achter de achterbumper.

ronald_j

Actief lid
Dat blijkt eigenlijk niet nodig te zijn. In het vak voor de reserveband (bij mij gevuld met een LPG tank) is nog veel meer vrije ruimte dan ik dacht.

Nog een vraagje. Als ik nu wel een kabel van de accu trek (ik ben er nog niet helemaal uit), waar kan ik dan de nul aansluiten. In mijn vorige auto heb ik gewoon ergens een gat geboord, maar deze ziet er nog zo nieuw uit dat ik dat eigenlijk zonde zou vinden.
Is er niet ergens een ander punt waar ik een nul erbij kan schroeven?

ronald_j

Actief lid
Achter het kunstof afdekplaatje op de slotplaat;
Of bij het kofferruimte lampje links.

Heb je hier zelf ervaring mee?

Ik heb geprobeerd om het kunststof deel van de slotplaat lost te krijgen, maar zomaar gaat dat niet. Ik heb wel twee kunststof moeren gevonden, maar als die eraf zijn zit het nog vast.

Ik heb ook even gekeken bij de voeding voor de sigarettenaansteker, maar die kabels die ze daar gebruiken daar zou ik bijna nog geen leeslampje op aansluiten. Dus toch maar een kabel van de accu getrokken.
Dat ging best soepel. Even het handschoenenkastje eruit en dan is hij in een minuutje of 10 binnen.
Ik wilde alleen de kabel liever niet door het motorhuis, dus heb ik hem in het vakje voor de aandrijving van de ruitenwissers gedaan.
Nu blijkt alleen dat ik de ruitensproeiers ermee geblokkeerd heb. Die zitten daar nl ook :(

Bovenaan Onderaan