Verstopte skoda??

Bakkertje

Forumguru
Van de week bij skodacenter utrecht geweest om mijn nieuwe O2 te kunnen bewonderen (waar ik nog steeds op wacht..). Toen zag ik dat er in een een aparte garagebox tussen de showroom en de werkplaats een skoda onder een afdekzijl stond. Enige wat ik ervan kon maken is dat het een combi was/is. Tegelijkertijd krijg ik mijn O2 pas aan het eind van de maand en is ie opgeslagen onder het rabobank gebouw (daar een eindje verder op) en kon ik hem niet in het echt zien..

Zou Skoda zomaar ineens, big bang nieuwe (gefacelifte) modellen de weg op sturen. Zou wel een vette stunt zijn. Google weet in ieder geval nog steeds niks nieuws te vinden over Octavia's die gelift zijn...

Dussss we blijven verder wachten op de uitlevering van mijn O2 en nieuwsgierig naar de facelift...

nomad

Senior Member
Van de week bij skodacenter utrecht geweest om mijn nieuwe O2 te kunnen bewonderen (waar ik nog steeds op wacht..). Toen zag ik dat er in een een aparte garagebox tussen de showroom en de werkplaats een skoda onder een afdekzijl stond. Enige wat ik ervan kon maken is dat het een combi was/is. Tegelijkertijd krijg ik mijn O2 pas aan het eind van de maand en is ie opgeslagen onder het rabobank gebouw (daar een eindje verder op) en kon ik hem niet in het echt zien..

Zou Skoda zomaar ineens, big bang nieuwe (gefacelifte) modellen de weg op sturen. Zou wel een vette stunt zijn. Google weet in ieder geval nog steeds niks nieuws te vinden over Octavia's die gelift zijn...

Dussss we blijven verder wachten op de uitlevering van mijn O2 en nieuwsgierig naar de facelift...

Bedankt voor de tip :worshippy: Moet er binnenkort toch nog naartoe, dus neem wel even polshoogte...

jaspernl

Actief lid
Skodadealer zit bij mijn werk om de hoek. Ik zal binnenkort s "zomaar" even langsgaan.
Om de Roomster nog eens op te meten ofzo... :-)
Ben benieuwd!

stekki

Nieuw lid
weet er iemand eigenlijk vanaf welke week de facelift wordt geproduceerd?
Ik moet namelijk binnen dit en enkele weken ook een auto bestellen en zou dan graag de facelift willen hebben natuurlijk :bye:

Bakkertje

Forumguru
Het zou natuurlijk wel een verschrikkelijk grote stunt zijn waarbij PON/Skoda dus auto's verkoopt en een vernieuwde versie zonder inlichtingen levert en ook nog eens zonder gezien te worden in Nederland bij een dealer krijgt.
Dus het zal allemaal wel meevallen, maar ik blijf het spannend vinden!

weet er iemand eigenlijk vanaf welke week de facelift wordt geproduceerd?
Ik moet namelijk binnen dit en enkele weken ook een auto bestellen en zou dan graag de facelift willen hebben natuurlijk :bye:

Wanneer de facelift gebouwd gaat worden is 1 groot raadsel. De laatste (bij mij bekende) geruchten zjin dat een nieuwe Octavia gepresenteerd zou worden op de autosalon van Parijs.. Andere geruchten vertellen weer dat er pas in 2009 een nieuw model komt.. Over enkele weken een lease auto (ga ik even van uit) bestellen betekend sowieso pas in 2009 geleverd worden. Dus ik zou het even afwachten en aankijken..

Hoe dan ook wordt het goed geheim gehouden allemaal!

Aiii

Lid
Mijn dealer pakte een blaadje erbij en deelde mij mede dat de facelift pas vanaf Januari beschikbaar is. Zou ook vreemd zijn om 2000 euro korting te geven op een nieuw model en die actie loopt nog tot het einde van het jaar.

Bakkertje

Forumguru
Het is allemaal speculeren, volgens de info op onderstaande link bijvoorbeeld komt er een facelift in november 2008 en een echt nieuw model in 2011: https://www.rdc.nl/NR/rdonlyres/0510DE4D-DE23-464E-A212-D39155D423F6/0/Introductiekalender092008.pdf

Het blijft afwachten en speculeren, ik weet pas zeker wat voor model ik krijg als ik de sleutel in m'n hand heb van mijn nieuwe O2(.5?)

Maar als er iemand bij het skoda center in Utrecht (de Meern) komt die het lef heeft om onder het laken te kijken weten we in ieder geval wat er verstopt zit :eek:oo:

Het zou natuurlijk wel een verschrikkelijk grote stunt zijn waarbij PON/Skoda dus auto's verkoopt en een vernieuwde versie zonder inlichtingen levert en ook nog eens zonder gezien te worden in Nederland bij een dealer krijgt.
Dus het zal allemaal wel meevallen, maar ik blijf het spannend vinden!

Ik denk dat dit inderdaad wel losloopt. Ze zullen echt niet zomaar met een nieuw model op de markt komen. net even aangelogd op de Skoda site in Tsjechië. Daarin vertelt de hoofdontwerper dat de gefacelifte Skoda Octavia kort na de autosalon van Parijs te koop zal zijn. In mijn optiek zal dit dus na 1 januari zijn omdat de kortingsactie loopt t/m 31/12. Het is echt even wachten tot 4 oktober wanneer de autosalon in Parijs start. Dan zullen we het weten. Je zult de auto wel kunnen bestellen vanaf november en hij wordt dan uitgeleverd in januari. Nog een paar weekjes geduld en we weten het zeker...

Fabia

† In Memoriam
Ik zie ook staan SuperB SUV, ben benieuwd wat dat gaat worden. Als het al echt door geaat.

ppx

Donateur
Ik heb op 12.09 ll een begeleid bezoek gebracht aan de fabriek te Mlada Boleslav (CZ). In de fabriek was het enkel mogelijk de productielijn van de Fabia te bekijken. Die van de Octavia was om "inside reasons" niet toegankelijk.

Misschien omdat de assemblage van het nieuw gefacelifte model proef draait?

Trouwens, een aanrader hoor, dat bezoek. Je kan er van de vloer eten, de gidsen spreken voortreffelijke Engels, en zijn zelf meer dan fotografisch verantwoord! ;))

higgy

Forumguru
Trouwens, een aanrader hoor, dat bezoek. Je kan er van de vloer eten, de gidsen spreken voortreffelijke Engels, en zijn zelf meer dan fotografisch verantwoord! ;))
In ben afgelopen herfst ook geweest (had jij ook die erg knappe dame?) en toen mocht ik juist alleen de O2-lijn zien. Denk dat je gelijk hebt vwb. ombouwen productielijn naar het nieuwere model (wat, naar ik me heb laten vertellen, geen O3 wordt maar een faceliftje)

Bakkertje

Forumguru
Ik blijf het raar vinden dat het zo lang moet duren voor het uitleveren van mijn O2. Die staat inmiddels al 1,5 week bij de dealer (op een locatie onder een gebouw waar ik niet bij kan) en ik heb nog geen datum voor de uitlevering. Hij zou ergens (volgens schatting) rond 6 oktober uitgeleverd worden. (dat is het weekend na de aanvang van de autosalon in Parijs). Het zou een geweldige marketing stunt (en goed verborgen gehouden) zijn om ineens gefacelifte modellen uit te leveren. Ook de auto onder zeil vind ik verdacht...

Misschien dat ik straks nog maar eens afslag de Meern pak om even te spieken.. (en ja mijn geduld begint op te raken!)

TL@

Forumguru
Ik heb op 12.09 ll een begeleid bezoek gebracht aan de fabriek te Mlada Boleslav (CZ). In de fabriek was het enkel mogelijk de productielijn van de Fabia te bekijken. Die van de Octavia was om "inside reasons" niet toegankelijk.

Misschien omdat de assemblage van het nieuw gefacelifte model proef draait?

Wij zijn daar tijdens een schoolreisje nog geweest. Inderdaad de moeite waard.

Wij hadden echter een heel lelijke vent als gids, jammer.

Bovenaan Onderaan