Vertraagde levering 0ctavia 3

lugolux78

Forumguru
Door eenzijdige aanpassing van het productieschema aan de kant van PON is de levering van alle O III die geen 1.6 TDI 110 pk motoren hebben vertraagd.
Heb jij hierook last van meld dit even hier en geef ook aan welke actie je tot op heden gedaan hebt.
Dit geeft in ieder geval een overzicht en zouden we wllicht als groep gezamenlijk druk kunnen uitoefnen op PON.

Bericht set-up
- Bestelde auto (Motor + specs)
- Verwachte leveringsweek - initieel
- Verwachte leveringsweek - na correctie
- Relevante info

lugolux78

Forumguru
- 2.0 TDI 150pk 2WD - Handgeschakeld (geen speciale kleur of uitvoering) - Besteld 13 december 2013
- Week 12 (deze week :wavecry::nono:)
- Week 22 (?? Productie week 18/19)

Email gestuurd naar info@skoda.nl
Tweet geplaatst naar @Skoda_NL

Gebeld door Social media team Skoda NL.
Gebeld door Skoda NL zelf
Email ontvangen door Skoda

Nog geen concrete aanpassing of verbetering te melden...

Laatst bewerkt:

Frenk21

Forumguru
RS combi TDI DSG metal grey besteld 4-10-2013
week7
week10
week 14, productie deze week12

paar keer gebeld met de dealer
gemaild naar PON
gebeld met PON en bij laatste x mail retour met productieweek en leveringsweek bij dealer.

Nu deze week wachten of hij inderdaad geproduceerd is:dankje:

O3C1.4TSIDSG7

Senior Member
Combi, 1.4TSI, DSG7, Elzgance, Rio Red, beige leder, Pack Elegance GPS, Pack Elegance Comfort, Pack Elegance Style, electrische zetels, afn. trekhaak, electr. achterklep, Sunset, ...

Oorspronkelijk Midden April
Nu: Begin Juli.

Kortom een verdubbeling van de levertijd !!!

RaceVrs

Banned
Het zou wel erg brutaal zijn het hele happie op te schuiven om een maand lang 1.6 torretjes te bouwen. Ik zal daar ook eens polshoogte van nemen. Bij mij werd namelijk ook ineens de maand april even doorgeschoven.

Oogje

Senior Member
OIIIC 2.0 TDI EBL
Besteld week 32 - 2013
Oorspronkelijke verwachte levering week 44 - 2013
Uitstel levering naar week 7 2014
Geplande afleverdatum (auto is inmiddels gebouwd) week 13 - 2014

Diverse contacten met de dealer gehad. Geen social media ingeschakeld. Ik zie inmiddels licht aan het eind van de tunnel.

micky

Forumguru
Niet direct een vertraging, maar ik geef het toch even ter info door, afgelopen vrijdag besteld bij Skoda centraal bestellen (pon) verwachte leverdatum 11 juli 2014

Octavia Combi 1,6TDI DSG Elegance BNS

mabanl

Nieuw lid
  • Besteld 13-2-2014: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Greentech Eleg Bussline DSG
  • Initiële levering week 24;
  • Herziene levering week 29.

BcB

Forumguru
Deelt Pon nog steeds €100 diner cheques uit aan de ongelukkige? Sterkte allemaal!

evanc

Nieuw lid
Besteld 30-11 Octavia Combi 1.6 (105PK 20%) EBL, Metal Grey, Dynamic, elektrische klep, vaste trekhaak, sunset.
Bij bestellen levering Maart toegezegd
Tot op heden geen productie week bekend.
Iedere twee weken contact met de dealer, er schijnt nu een prio lijst te zijn met auto's met grote vertraging die PON probeert voorrang te geven.

Erg frustrerend dat ze niet kunnen zeggen wanneer de auto gebouwd gaat worden....

Ben aan het overwegen om te annuleren.

SNARFB

Senior Member
Mijn auto staat op die priolijst!
OIIIC EBL 1.2tsi Metal Grey, DAB, Hill Hold, Sunset, Panodak
Besteld: 20-8-2013. Problemen zijn begonnen met de keuze van Metal Grey.
Levering: wk50, wk6, wk10, wk19, wk16
Diverse malen contact gehad met PON: fabriek heeft besloten om eerst Greenlines te produceren en voorlopig geen benzine auto's. Schijnt zelfs een delegatie van PON naar Tsjechië afgereisd te zijn om deze problemen op te lossen. Dealer doet er alles wat in zijn vermogen ligt maar kan niet anders dan machteloos toekijken.
Het op de wereld zetten van een baby gaat bijna sneller!

Laatst bewerkt:

030-NL

Lid
- Bestelde auto: Octavia Combi 1.4TSI DSG
- Verwachte leveringsweek - initieel: Productie week 12
- Verwachte leveringsweek - na correctie: Productie week >20
- Relevante info: besteld begin december 2013

Cordoba

Forumguru
Ik mis essentiele info in de standaard gegevens: de leverende/verkopende dealer. Er zijn al gevallen van eind vorig jaar dat blijkbaar de dealer zijn prioriteiten bij andere klanten had gelegd, zodat andere klanten maar een paar maanden extra moesten wachten. Na cancelen van de bestelling wegens niet nakomen leverdatum werd dit ineens weer terug veranderd naar (ongeveer) de oorspronkelijke planning.

Het hele produktieverhaal, over eerst 1.6 motoren is een beetje een onzinverhaal: ik kan me niet voorstellen dat voor bijvoorbeeld Duitse of Franse kopers hetzelfde verhaal opgaat, en die O3's komen toch echt uit dezelfde fabriek. Kortom het is een verhaal dat door Pon of enkele dealers in de wereld is geholpen, maar of het klopt....

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan