Vertraagde levering 0ctavia 3

Kiekerjan

Forumguru
Als je het mij vraagt had Skoda die 14% modellen nooit op de markt moeten brengen. Het is immers ook zonder 14% een goedkope auto en het verziekt voor velen, die dus 20 of 25% gaan rijden, de belevenis met het merk, terwijl dat juist de klanten zijn waar je het van moet hebben. Die 14% rijders gaan nu voor het merendeel alleen maar Skoda rijden omdat het 14% is. Als bij de volgende auto een Astra 14% is en de Skoda niet meer, dan zijn ze direct vertrokken.

Denk je dat het Skoda iets interesseert wie er met hun auto's gaan rijden? Het enige wat telt is omzet, met daaraan gekoppeld een hoog resultaat.

Er zijn nu ook al potentiele Skoda-rijders die met een noodvaart richting de Volvo-dealers rennen voor de 14% V40 190 pk. Pech dus voor Skoda.

En als ze volgend jaar bij wijze van spreken een hybride met 7 % uitbrengen, rennen ze allemaal weer die kant op.

Soms zijn mensen net schapen....
 

lugolux78

Forumguru
:geek: :geek: Zo topic is ontploft...

Vanochtend door de aardige dame bij PON/Skoda gebeld - conform afspraak, en dat is dus wel te waarderen (Zij/Skoda leest trouwens mee :) -> Laat dan even bericht achter - dit topic is er ook voor u!! haha).

Auto heeft nu een levertermijn van om en nabij 19 weken. Standaard is rond de 12 weken.
Auto is besteld op 13 december '13 maar, door nog verder uit te zoeken omstandigheden, pas bij PON besteld in de eerste week van januari. Dus hier verlies ik al twee weken (totaal wachten komt dan uit op 21 weken).

Auto is nog niet ingepland, maar productie zal rond week 20 worden (week van 12 mei).
Ik hoop echt dat er nog weekje of 3/4 eraf kunnen kan ik toch met eigen auto tijdens Skoda meeting rijden.
Dat is nu de volgende stap --> kijken wat er van de levertijd eraf kan...

Even los van de oorzaak, ik vind het wel top dat Skoda via persoonlijk contact zich om mij als eindklant bemoeid. Dat kun je niet van ieder bedrijf van deze aard zeggen. Dus naast alle frustratie die ik de laatste weken heb meegemaakt is dit een positief punt en wat goodwill voor Skoda. :bloemen:
 

RaceVrs

Banned
Ook ik heb even contact gehad! En inderdaad mogen vernemen dat de mensen die niet de 14% gaan daadwerkelijk langer mogen wachten ivm voorrang van de andere eerder genoemde. Er wors inderdaad ook wel eens een blik geworpen op dit fora maat wat schiet iedereen ermee op? Geduld hebben en hopen dat de wagen zo goed bevalt dat je de wacht fase snel vergeten bent.
 

Desperado

Forumguru
Ze zouden er bij Sokda/Pon goed aan doen om gewoon de waarheid te vertellen en er niet zo omheen moeten draaien met allerhande smoesjes.
 

RaceVrs

Banned
Dat is inderdaad gewoon jammer. Ik had het kunnen waarderen als er gewoon word gezegt "door ons niet verwachte succes van een andere uitvoering loopt uw wagen wat meer vertraging op dan dat u had kunnen verwachten" dan was er verder niks aan de hand geweest omdat dat geen verwarring of onrust veroorzaakt.

Maargoed, daar komt het nu dus op neer en het is geaccepteerd van mijn kant :-p heb nu duidelijkheid en de productie data zal wel een keer komen.

Je moet wat ervoor over hebben een mooie Skoda te gaan rijden :D
 

030-NL

Lid
Gewoon een zekere mate van first ordered, first delivered uitvoeren...

Maakt mij echt niet uit als iemand die een week later een auto besteld heeft eerder een auto krijgt, maar nu lijkt het nergens op.
 

micky

Forumguru
Als je het mij vraagt had Skoda die 14% modellen nooit op de markt moeten brengen. Het is immers ook zonder 14% een goedkope auto en het verziekt voor velen, die dus 20 of 25% gaan rijden, de belevenis met het merk, terwijl dat juist de klanten zijn waar je het van moet hebben. Die 14% rijders gaan nu voor het merendeel alleen maar Skoda rijden omdat het 14% is. Als bij de volgende auto een Astra 14% is en de Skoda niet meer, dan zijn ze direct vertrokken.

Nou ja goedkoop, ik ga wel over (net geen) €40.000,- 20% bijtelling betalen (52% schijf), was mooi geweest als dat 14% had kunnen zijn, maar ja caravan trekken.....
scheelt wel even mooi netto dik €100,- per maand, dus als je niet van het trekgewicht (en de uitvoering) afhankelijk wil zijn steek je dit mooi even in de zak...
 

Desperado

Forumguru
Goedkoop inderdaad. Privé ben je daar niet mee klaar. Ik teken er direct voor om een nieuwe wagen te rijden voor zo´n klein bedragje zonder zorgen over wegenbelasting, verzekering, brandstof, afschrijving, onderhoud enzovoort. :sterretjes:
 

LdN

Forumguru
Ik kan met nog iets herinneren in 2006 dat het met de Datsun Qahsqai nog verder op liep. Onbegrijpelijk... nog altijd, wat een gedrocht (werkte bij een leasemaatschappij verbonden aan een paar Datsundealers).

Als je dan al afgeeft op een ander merk doe het dan wel goed.
Datsun is al in 1986 verdwenen omdat de fabrikant is overgegaan naar het voeren van de merknaam NISSAN, het is dus sowieso
een Nissan Qashqai en al helemaal geen Qahsqai.
De Qashqai is overigens pas in 2007 op de markt gekomen en niet in 2006, de leveringsproblemen ontstonden pas eind 2007.
En ja, ik kan het weten ik heb hiervoor bijna 5 jaar lang een Nissan Qashqai probleemloos gereden.
Levering problemen ja, die van mij is besteld eind oktober 2007 en uiteindelijk geleverd in februari 2009 maar liefst zo'n 15 maanden levertijd
waarvan zeker zo'n 9 maanden aan Nissan te danken was en de 6 maanden extra vanwege het faillissement van de leverende dealer.


Nu weer on topic.
 

micky

Forumguru
Goedkoop inderdaad. Privé ben je daar niet mee klaar. Ik teken er direct voor om een nieuwe wagen te rijden voor zo´n klein bedragje zonder zorgen over wegenbelasting, verzekering, brandstof, afschrijving, onderhoud enzovoort. :sterretjes:

Klopt helemaal, daarom heb ik de prive Audi Allroad ook weggedaan en vervangen door een Fiat 500 en ben ik sinds 1 januari weer met mijn leaseauto prive gaan rijden, alleen de wegenbelasting en verzekering waren ongeveer net zo veel als dat ik nu voor de V50 betaal (€260,- pm), maar daar ging mijn vergelijking niet om, ik wil het verschil tussen de 14 en 20% aantippen.
 

lugolux78

Forumguru
@LdN Darling did you have a bad day at the office? :maakmegek::deuk:

@Desperado tis wel wat meer dan 100 eUr. Je komt om en nabij op 400 eur.pure belasting. Wordt gezien als extra salaris maar pension bouw je niet over op:banghead:
 
  • Leuk
Waarderingen: LdN

micky

Forumguru
@Desperado en groot gelijk heb je wederom, eerlijk is eerlijk, de afgelopen 2 jaar niet prive rijden met de leasebak maar met een dikke diesel heeft me echt wel wakker geschut :pieker:
 

Cordoba

Forumguru
@micky als de bijtelling echt een probleem is, kun je altijd nog de 14% versie kiezen, en voor de jaarlijkse sleurhut-tour een geschikte auto huren. Dan ben je onder de streep waarschijnlijk goedkoper uit, maar zit je wel 50 (of 49) weken per jaar aan een eenvoudige 14% versie vast.

Nein :-)
Door de bijtellers leaseh0ert#es groeit de economie hahaah. En liggen onze wegen er gaaf egaal bij

:bloemen:
En nu een beetje realiteitszin? Bijvoorbeeld dankzij de leasebakken slijt het asfalt overmatig snel, en door hun aantal kun je nergens parkeren, en zowel door aantal als door (gemiddeld) rijgedrag sta je steeds in de file? Lijkt mij in elk geval een aardige relativering.:tongue:
 

micky

Forumguru
@Cordoba , begrijp me niet verkeerd, ik had geen O3 van €40.000,- hoeven kiezen, overigens zou dat ook geen optie zijn omdat we heel vaak met de caravan weggaan.
 

VWim

Forumguru
@Cordoba Helaas, 14% bijtelling + de kosten voor de huur van een auto voor een periode van een week of 3 is ongeveer gelijk aan 20% bijtelling. Daar lever je het gemak voor de rest van het jaar voor in en diverse opties die je op de 20% bijteller wel kunt kiezen.
 
Bovenaan Onderaan