Vertraagde levering 0ctavia 3

Cordoba

Forumguru
@micky Prima, ik wilde alleen duidelijk maken dat er meer te kiezen is, als je soms denkt. Zo ben ik zelf wel eens op zoek geweest naar een (goede) Porsche 911 van een jaar of 15 oud, maar geen exemplaar kunnen vinden dat aan mijn eisen voldeed. Als dat wel gelukt was, had ik voor de keren dat ik wel behoorlijke laadruimte nodig had een auto gehuurd.

@VWim puur financieel gezien, is dat ook een beetje afhankelijk wat en waar je huurt, en als je de mogelijkheid hebt om bijvoorbeeld een paar weekjes met iemand van auto te wisselen, dan zul je goedkoper uit zijn dan huren. Wat de opties/accessoires betreft en verschil in motorisatie over het hele jaar, kan ik je alleen maar gelijk geven, maar ik dacht dat ik dat al kort had genoemd bij mijn eerdere post.

Overigens, iedereen moet gewoon doen waar ie zich goed bij voelt, maar soms heeft iemand een idee waar je zelf niet zo snel aan zou denken.

Laatst bewerkt:

lugolux78

Forumguru
Tja uit macro economische belangen zou PON 20 & 25 % vorrang moeten geven. Deze auto's brengen immers meer geld in het laadje. Zowel op IB, BPM en BTW vlak...
Dus zet de mijne maar voor volgende week op de rol... :tongue:

Desperado

Forumguru
Tja uit macro economische belangen zou PON 20 & 25 % vorrang moeten geven. Deze auto's brengen immers meer geld in het laadje. Zowel op IB, BPM en BTW vlak...
Maar in de aantallen die van de 14% verkocht worden zal het totaal omzetbedrag wel veel hoger liggen. En vergeet de daaruit voortvloeiende onderhoudskosten niet. Onderhodu dat natuurlijk gedaan wordt met onderdelen die ook door PON geleverd worden.

lugolux78

Forumguru
Maar in de aantallen die van de 14% verkocht worden zal het totaal omzetbedrag wel veel hoger liggen. En vergeet de daaruit voortvloeiende onderhoudskosten niet. Onderhodu dat natuurlijk gedaan wordt met onderdelen die ook door PON geleverd worden.

Preciiiiiiies.
Al met al kunnen we dus concluderen:

Skoda de motor van 's'lands economie hahaha

RefleCs

Forumguru
Vergis je niet dat een vol aangeklede OIII greenline ook een krappe 37k kost. Dus wat dat aangaat die 14% wagens zijn ook voor PON erg interessant. Daarnaast is het zo dat hoe meer er rondrijden hoe meer reclame dat is voor de OIII

RefleCs

Forumguru
Overigens ben ik er wel van overtuigd dat wat concurrentie voor PON niet slecht zou zijn. Waarom is er maar 1 importeur per merk.....

VWim

Forumguru
@Cordoba uiteraard is er verschil wat je huurt en waar je huurt. Voor het vergelijk ben ik destijds uitgegaan van een gelijkwaardige auto. Dus station van vergelijkbaar formaat. Na een zoektochtje op internet kwam ik op een VW Golf Variant in trendline zonder navigatie en met een aircootje en trekhaak. Alle luxe die ik normaal zou hebben moet je dan ineens missen in de vakantie. En dat terwijl de kosten gelijk of vrijwel gelijk zijn. Daar komt nog bij je de rest van het jaar om het hand zit voor wat betreft trekhaak/trekgewicht (het ging toen nog om de 2013 greenline, zonder trekgewicht) Mijn keuze is toen veranderd naar een combi met 20%.

LdN

Forumguru
@LdN Darling did you have a bad day at the office? :maakmegek::deuk:

Nee, hoor een hele fijne dag zelfs maar als iemand zegt in 2006 te werken bij een leasemaatschappij gelieerd aan Datsun dealers terwijl dat merk al sinds 1986 niet meer gevoerd wordt en het vervolgens over leveringsproblemen in 2006 heeft van een model wat pas in 2007 op de markt is gekomen en dan ook nog
de type naam verkeerd schrijft (en ja het is een rotnaam Qashqai) dan heb ik zo m'n twijfels zelfs al zou ik zelf geen Nissan gereden hebben.:tegek:

RaceVrs

Banned
:-p vond hem zelf ook wel grappig. Heb nu voor mezelf maar besloten het los te laten. Ik zie wel wanneer die komt. Dan word het nog een verassing wanneer die komt.
Hoef ook geen voorlopige datums te weten.

micky

Forumguru
Niet direct een vertraging, maar ik geef het toch even ter info door, afgelopen vrijdag besteld bij Skoda centraal bestellen (pon) verwachte leverdatum 11 juli 2014

Octavia Combi 1,6TDI DSG Elegance BNS

Vandaag bij de dealer geweest die de auto gaat leveren, voorlopige prognose week 24 (week van 9 juni).

Bovenaan Onderaan