VERVALLEN - 15% korting bij xenonlamp.nl voor Skodaforum leden!

Flit

Lid
beetje onzinnig vind ik deze opmerking wel @wanderer, sorry hoor, maar zonder winst te maken gaat elk bedrijf failliet en een zaak wordt niet gestart om er alleen de kosten mee te dekken! Denk daar maar eens over na als je tijd over hebt!

Misschien beter om dit rapporteren bij een moderator als olie op het vuur gooien? Neemt niet weg dat ik je standpunt deel, dat had ik al wel duidelijk had gemaakt. ;)

Melding is van mij al de deur uit.

Terug on-topic over deze goede actie?

Joske

Forumguru
wel ja, vandaar dat ik er niet op gereageerd had heren :thumbsup:

DIT topic gaat over de kortingsactie, wil je daar niet aan meedoen vanwege bepaalde ideeën.. ok, maar reageer dan niet en negeer dit topic é.

DUZZZZ : back on topic! :D

Bakkertje

Forumguru
Eenieder mag uiteraard geld verdienen. Maar 100% marge is wel erg veel in mijn bescheiden mening. Verder is het natuurlijk aan eenieder om zelf uit te maken wat je waar besteld en om welke reden.

Een stukje lokale service kan je wellicht wat waard zijn. Als ik dergelijk spul bestel laat ik het gewoon zelf uit China komen. Overigens is er met de kwaliteit vaak niets mis dus wat dat aangaat kun je ook gerust bij xenonlamp.nl/Be (doorhalen wat niet van toepassing is) bestellen.

EdK

Forumguru
kun je nagaan hoeveel winst er op zo'n set zit......
korting betekent dat iets veel te duur geprijsd is....
Tsja echt weer een wanderer opmerking........
Maar overstappen van een Fabia naar de yeti is toch ook met met geld gebeurd dat je overhield ?
En dit is toch ook uiteindelijk gegenereerd uit een winstverhaal ?

bobby45

Actief lid
xenon jan heeft ook spul uit china maar zijn service is en 2 jaar garantie. was mij wel iets waard.

2 smalle balasten water dicht 1 H7 en 1 H9 voor mijn motor 5000k

Vandaag mooi weg gewerkt op mijn tiger1050.

Flit

Lid
Vandaag de H4 Bi-Xenon met R-lampen, speciaal voor reflectoren ingebouwd en mijn conclusie:

- 4300K is ook echt 4300K. Lekker wit met een zeer licht gele tint.
- Afscheiding licht/donker is prima, maar niet perfect zoals met originele H4 lampen
- toch aardig wat strooilicht in het stuk wat donker zou moeten zijn.

Ik ga deze set retourneren. En concludeer dat er zelfs met speciale 'R' Xenon after-market lampen het euvel van strooilicht blijft bestaan. En daarom alleen het in zal bouwen icm lens koplampen.

In de doos zat een code waarmee 10% korting gegeven werd op het gehele assortiment. Daarom nu dus maar Philips Extreme 130% lampen in H4 besteld. Een keer verse erin steken kan geen kwaad. Had geen idee hoe oud de huidige zijn en het waren ook standaard no-name lampjes.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Rob

Noord26

Forumguru
@andrehj

Dat je ook een wis-was installatie en automatische hoogte-regeling moet hebben. Af-fabriek wordt dat altijd toegepast, maar die regeltjes zijn geschrapt te samen met het punt van omslag voor 2000 lumen verlichtingssterkte. Alles daaronder hoefde nooit aan die regeltjes te voldoen en alles daarboven wel. Eerst waren er alleen Xenon sets die er altijd boven zaten, maar met de introductie van Xenon sets die specifiek ontworpen zijn om daaronder te vallen is het in de praktijk niet aan te tonen hoe sterk een lamp precies is. Hierdoor zijn weer de regeltjes van de wis-was en hoogte-regeling komen te vervallen voor alle Xenon verlichting.

Het fimpje is van medio 2009. In 2012 zijn de regels hiervoor versoepeld.

Maar het blijft altijd strafbaar om verblindende verlichting te voeren. Echter staat dat weer los van het soort lampen dat je gebruikt. In de praktijk merk je echter wanneer er lampen in behuizingen worden geplaatst waarvoor ze oorspronkelijk niet ontworpen zijn je last kunt krijgen van strooilicht en dus verblinding, waardoor je wel strafbaar kunt zijn ondanks het vervallen van de specifieke regeltjes omtrent Xenon.

Rob

Forumguru
Je bent gewoon strafbaar met verblindende lampen, ongeacht xenon of halogeen.. correcte installatie, geschikte projectorlenzen en de normale hoogteverstelling die gewoon netjes werkt... ik ben tevreden en niemand tot last

andrehj

Forumguru
@andrehj

Dat je ook een wis-was installatie en automatische hoogte-regeling moet hebben. Af-fabriek wordt dat altijd toegepast, maar die regeltjes zijn geschrapt te samen met het punt van omslag voor 2000 lumen verlichtingssterkte. Alles daaronder hoefde nooit aan die regeltjes te voldoen en alles daarboven wel. Eerst waren er alleen Xenon sets die er altijd boven zaten, maar met de introductie van Xenon sets die specifiek ontworpen zijn om daaronder te vallen is het in de praktijk niet aan te tonen hoe sterk een lamp precies is. Hierdoor zijn weer de regeltjes van de wis-was en hoogte-regeling komen te vervallen voor alle Xenon verlichting.

Het fimpje is van medio 2009. In 2012 zijn de regels hiervoor versoepeld.
OK, thanks, dat wist ik niet. Bedankt voor de toelichting.

Nielsos

Actief lid
Kan er mij soms iemand helpen welke set lampen ik moet bestellen om in mijn O3 de mistlichten in xenon of led te veranderen? Zodat het mooier oogt bij mijn xenon koplampen.

Dank bij voorbaat

Rob

Forumguru
Kan er mij soms iemand helpen welke set lampen ik moet bestellen om in mijn O3 de mistlichten in xenon of led te veranderen? Zodat het mooier oogt bij mijn xenon koplampen.

Dank bij voorbaat
Op de site van Xenonlamp is een fittingzoeker waarmee je alle lampen van je auto kan opzoeken. Zo vindt je wat je moet hebben en zoek je er de led of xenon variant van

CDK

Forumguru
@Nielsos, maar dat alles geeft geen garantie dat de door jou wellicht reeds gevonden led lampen geen storing gaan veroorzaken op je O3 ;)

Bovenaan Onderaan