RapidFrans
Senior Member
@MaST Om het raammechaniek te vervangen moet de bekleding van de deur en daarna ook de metalen plaat.
Op die metalen plaat zit het mechaniek meestal vast gepopnageld. Het kapotte mechaniek moet je los boren. Let er op dat je de restanten van de uitgeboorde popnagels verwijderd uit de deur. Dit kan ongewenst geluid veroorzaken maar ook de afwateringsgaten verstoppen. Om het nieuwe mechaniek vast te zetten heb ik de twee geleiders van het nieuwe mechaniek vastgeschroefd met de in mijn eerdere bericht vermeldde bout en moer. Aangezien die metaalplaat helemaal los zit kan je er makkelijk bij. Ik heb echter de bout van buiten naar binnen door de plaat gehaald omdat in de geleider de kabel van het mechaniek loopt. De moer zit dus aan de bestuurderskant. Daarna metaal plaat weer vastzetten en opnieuw met een kit afkitten. Pas op dat het opwindmechaniek in het midden niet eruit valt. Dat is zeer moeilijk weer in elkaar te passen
.
Suc6
Frams
Op die metalen plaat zit het mechaniek meestal vast gepopnageld. Het kapotte mechaniek moet je los boren. Let er op dat je de restanten van de uitgeboorde popnagels verwijderd uit de deur. Dit kan ongewenst geluid veroorzaken maar ook de afwateringsgaten verstoppen. Om het nieuwe mechaniek vast te zetten heb ik de twee geleiders van het nieuwe mechaniek vastgeschroefd met de in mijn eerdere bericht vermeldde bout en moer. Aangezien die metaalplaat helemaal los zit kan je er makkelijk bij. Ik heb echter de bout van buiten naar binnen door de plaat gehaald omdat in de geleider de kabel van het mechaniek loopt. De moer zit dus aan de bestuurderskant. Daarna metaal plaat weer vastzetten en opnieuw met een kit afkitten. Pas op dat het opwindmechaniek in het midden niet eruit valt. Dat is zeer moeilijk weer in elkaar te passen
.
Suc6
Frams