vervangen turbo van 1.2 TSI

karolus

Nieuw lid
Is dat de officiële dealer van roeselare? Verre van publiciteit, lijkt me!
Ik heb daarnet nog de dealer aan de lijn gehad en die wist me te vertellen dat het ganse inlaadsysteem ,inclusief turbo zal vervangen worden...:yeah: van een goede publiciteit gesproken ...dit kan wel tellen,me dunkt...:xyxthumbs:

flip

Lid
En nu geen problemen meer voor jou, mag ik hopen. Op die manier maak je klanten, als dealer, ondanks de problemen die er waren. Die dealer is op een 10-tal km van mijn deur, mijn neefje kocht er ook al zijn Superb, ik draag dit mee als ik volgend jaar uitkijk voor mijn O3.

Octopussy

Nieuw lid
Hallo Octaviasiasten,

Ik heb een Octavia 2 1.2 Tsi combi van januari dit jaar en heb zojuist van mijn dealer, toen ik daar was voor een nieuwe set bougiekabels en stotterende motor, te horen gekregen dat er voor een wijziging aan de turbo een terugroepaktie bestaat.....welliswaar is dat geen akkuut probleem, maar dient er bij een 1st volgende beurt een verbetering plaats te vinden....
Weet niet of dat voor alle turbo's geldt of voor een bepaalde produktieserie....of merk/model turbo.

:crazy:

Gr
Octopussy

Octopussy

Nieuw lid
Even over deze 1.2 turbo terugroepaktie / up-date....

Men heeft vandaag tussen de regelaar en het huis daarvan een tussenring/schijf geplaatst van ca 1 1/2 mm dik, waardoor de turbo ietsje eerder en verder opent. Daarna heeft men de boordcompu verder opnieuw ingelezen, al met al een uurtje werk.
Aan de turbo zelf hebben ze niets gedaan.....Volgens VAG zou deze aanpassing een iets soepeler opbouw van vermogen te weeg brengen.....heb ca 60 km proefgereden, maar om nu te zeggen dat het erg goed merkbaar is....:ahum:.
Ik heb trouwens ca 2000km gereden nu met een Ventura :xyxthumbs: externe ecu en de bevindingen daarmee en samen met deze up-date leveren een beter trekkende auto op die ook vanaf een lager toerental mooier oppakt.....
Ik gebruik de Ventura eigenlijk ook om zo zuinig en schoon mogelijk te rijden.....bij bewust spaarzaam rijden kun je op tank gemeten rond de 1 op 18 rijden, maar gebruik je het extra vermogen om beter op te schieten, loopt de auto minder zuinig, maar geeft wat meer pret.

Nog even te zeggen dat je over het algemeen helemaal geen dikkere motor nodig hebt als deze 1.2.....is ècht voldoende, mits je niet met de caravan :koffie: onderweg moet...

Groeten Octopussy

Bovenaan Onderaan