Vervanging Octavia voor SuperB

andrehj

Forumguru
Op het forum kon ik em ook niet vinden, maar daarbuiten wel:
http://www.wielengids.nl/download/documentatie/Skoda.pdf

Deze prijzen lijken zeer laag, maar als je de inleiding van de folder ziet weet je ook waarom: dit zijn de prijzen die een dealer je bij aanschaf van een nieuwe auto kan bieden bij inruil van de velgen waarmee je auto af-fabriek wordt geleverd! Dit maakt het voor jou ook direct niet meer interessant, omdat je een extra set velgen zoekt (jammer dat je voor 18" stuitervelgen gaat, 17" is veel comfortabeler en (wat mij betreft) mooier).

911gt2

Actief lid
Ach stuitervelgen... Ik ben wel wat gewend. Als ik comfort wil ga ik wel in bed liggen :)
Ik hoef niet per see winterbanden, dus dat inruilen lijkt me een goede optie!

En wat de een mooi vindt, vindt de ander niets.... gelukkig maar ;)! Mooi gezegde daarover in het engels: "Opinions are like assholes...everyone has one..."

911gt2

Actief lid
Zo kom ik vrijdag bij de deakel voor de skoda superb proefrit… Stond al twee weken vast of zo...

Kom ik daar aan, geen superb, foutje!

Zucht.

Nou in ieder geval de cijfertjes maar doorgenomen.

400 euro voor 18" velgen geld alleen voor fabriek af, en de 1.6 mag fabriek af alleen op 16" gezet worden, vanwege groen enzo
Zucht 2 -> 18" velgen 1300 euro's… nou ja okey dan maar
Panoramisch schuifdak, niet leverbaar op de 1.6 vanwege gewicht, vanwege groen enzo
Zucht 3 -> Geld over voor de ABT tuning

Spoiler moet ik nog goed over denken, hij sluit niet naadloos aan namelijk, heeft iemand een foto van een spoiler op een Superb Combi? Zelfs google heeft ze niet!
En dit is toch Aqua Blue metallic?
30vew7m.png

Totaalprijs € 38.879 (zonder de velgen komen in een apparte offerte maandag) en er kon weinig af volgens de verkoopster (jaja)… hooguit 8/900 euro of zo. Maar goed ze had ook al 1000 euro aan kosten rijklaar maken en een waxoil behandeling op de offerte staan. Hallo heb ik niet om gevraagd! Maar 1k korting...

Dat geloof ik echt niet!

Wat voor kortingen kregen jullie ongeveer op je S2

andrehj

Forumguru
Korting is natuurlijk enorm afhankelijk van wat je inruilt. Ik had geen inruil en kreeg zonder enig onderhandelen bij de eerste offerte al 6 procent (op een 1.8 TSI DSG). Mocht je dat nog niet genoeg vinden, enig extra werk niet schuwen en nog wat tijd hebben, dan kun je je auto ook (eventueel via een handelaar) importeren uit Denemarken. Dit scheelt je geld en je kunt opties aanvinken die in NL niet te krijgen zijn. Nadeell is het extra werk en de langere levertijd op deze manier.

Over die wielen: Ik zou je aanraden om een proefrit met een verlaagde S2 met 18" te maken. Want zeker in combinatie met het reeds verlaagde greenline onderstel wordt de Superb dan wel erg hard. Normaal is het een erg comfortabele auto, maar ik lees overal dat de combinatie 18" en verlaagd onderstel hem veel te hard maakt.
Dan is het (betere) alternatief natuurlijk 17" en laat ik daar nu een mooie aanbieding voor hebben....:winkie: Laat je je S2 gewoon op 16" afleveren met winterbanden en koop je de 17" wielen met zomerbanden los. Ben je gelijk klaar.

911gt2

Actief lid
Korting is natuurlijk enorm afhankelijk van wat je inruilt. Ik had geen inruil en kreeg zonder enig onderhandelen bij de eerste offerte al 6 procent (op een 1.8 TSI DSG). Mocht je dat nog niet genoeg vinden, enig extra werk niet schuwen en nog wat tijd hebben, dan kun je je auto ook (eventueel via een handelaar) importeren uit Denemarken. Dit scheelt je geld en je kunt opties aanvinken die in NL niet te krijgen zijn. Nadeell is het extra werk en de langere levertijd op deze manier.

Over die wielen: Ik zou je aanraden om een proefrit met een verlaagde S2 met 18" te maken. Want zeker in combinatie met het reeds verlaagde greenline onderstel wordt de Superb dan wel erg hard. Normaal is het een erg comfortabele auto, maar ik lees overal dat de combinatie 18" en verlaagd onderstel hem veel te hard maakt.
Dan is het (betere) alternatief natuurlijk 17" en laat ik daar nu een mooie aanbieding voor hebben....:winkie: Laat je je S2 gewoon op 16" afleveren met winterbanden en koop je de 17" wielen met zomerbanden los. Ben je gelijk klaar.
Ik ruil NIETS in! Dat maakt het zo frustrerend. Jarenlang daar klant geweest voor mijn octi. En nu helemaal geen korting bij de eerste offerte!

Haha volgens mij had je me al de aanbieding gedaan met de 17" velgen. Nee dank je het moet echt 18" zijn. De proefrit wordt ook op 18" idd. (als ik die ooit nog ga maken, ik heb mijn buik goed vol van die dame daar) Ik had ook gezegd dat de standaard 16" velgen (fabriek) op winterbanden moesten. Heeft ze me vervolgens 18" velgen + banden gerekend + winterbanden op de 16". Ja hallo ik ben gekke henkie niet.

Even ter illustratie, op een peugeot RCZ kreeg ik op een auto van 36500 euro direct 2850 euro korting. Dat vind ik praat!

Ik ga nog eens bij een andere dealer shoppen, maar dit doet me niet overtuigen om SuperB te gaan rijden. Ik voel me als vaste klant behoorlijk in de steek gelaten!

jalex_h

Forumguru
Het probleem van wat jij als "te weinig korting" ervaart, zit in het feit dat je voor de Businessline gaat. Hier zit in de catalogusprijs al heel veel korting verwerkt (tel de prijzen van de extra's maar eens op en vergelijk dat met de meerprijs van het pakket), om zodoende de bijtelling te drukken. Leuk voor wie een auto van de zaak heeft, maar voor de dealer betekent dat wel dat hij nog maar verrekte weinig korting kan geven, ongeacht of de klant nu een leasemaatschappij of een particulier is. Dus dan valt die € 1.000,00 nog niet eens tegen (maar zou het de dealer wel sieren als ze je dat uit leggen).

Vergeet je de businessline en ga je de Ambition aankleden met wat je zelf wilt, zul je zien dat je meer korting krijgt. Maar de vraag is natuurlijk waar je voor gaat: veel korting of een lage prijs ;)

911gt2

Actief lid
Oei,

vandaag de SB meegekregen voor een lange proefrit. Ik moet zeggen ik vond nogal wat dingen tegenvallen.
De 1.6 met ABT tuning komt goed mee, maar is geen snelheidswonder Ik vraag me af of de SuperB met 125 PK sneller is dan mijn Octavia met 105. Maar goed dat is de prijs die je betaald voor 20% bijtelling daar kan ik nog wel mee leven. Verder is de SuperB meer vanhetzelfde als ik nu al heb. Degelijk betrouwbaar en overzichtelijk. Veel opties en natuurlijk erg groot! Veel waar voor je geld dus.

Echter er zijn nogal wat minpunten;

• Geen lendensteun in de Superb, dat vind ik echt een misser. Dat is de kwaal van de elektrische stoel, meer niettemin een erg grote kwaal. De handmatige stoelen hebben blijkbaar wel een lendensteun, maar dan zit ik steeds weer mijn zitpositie aan te passen omdat mijn vrouw regelmatig rijdt in de
  • Zitting is hard. Kramp in je kont hard. Na een uur was ik blij dat ik er uit kon. Oei daar baal ik van, dat wil zeggen dat de SuperB dus niet ideaal is om lange stukken mee te toeren. Of dat komt door het gemis van de lendensteun of dat de stoel mij gewoon niet ligt ben ik nog niet uit.
  • Vering/ onderstel. Deze SuperB had 17"er onder. Hierdoor lag het ding als een blok op de weg, keerzijde is dat hobbels 1 op 1 worden doorgegeven. In combinatie met de stoel die ook al vrij hard is levert dat een stugge rij-ervaring op. En ik wil nog wel naar 18"...

Conclusie is dus dat ik niet meer 100% zeker ben van mijn keuze. Ik zit nu al weer over de 40K kilometers per jaar en ik vraag me sterk af of ik die afstanden in de SuperB zou willen rijden. Ik ga dus nog even shoppen bij de andere 20% kandidaten. En ik was er al helemaal uit :(

Michel

Forumguru
De electrisch verstelbare stoelen in een Superb hebben zeker wel een lendesteun. Die is te verstellen, zowel in de hoogte als in de diepte (i.t.t. de handmatig verstelbare stoelen waarbij je alleen maar de diepte kan instellen), via de ronde knop aan de zijkant van de zitting.

Elektrisch%20verstelbare%20voorstoel%20650x366pix.jpg

Edit: plaatje toegevoegd.

Michel

Forumguru
Geen idee. Zie mijn vorige bericht waarin een afbeelding staat met de verschillende knoppen.

911gt2

Actief lid
Ik zal het nog eens navragen. Maar een lendensteun compenseert nog steeds de harde stoel niet. :(

Ik ga nu eerst naar de 508SW Hybrid4 kijken. 200PK en 14% bijtelling klinkt ook wel goed ;)

michelover

Forumguru
De electr bedienbare stoelen van de superb hebben gewoon een ledensteun die volledig instelbaar is. Denk overigens dat het een persoonlijke mening is over de hardheid van de stoelen. Stap na 1000km achtereen nog steeds fris en zonder klachten uit. In mijn ogen is de superb een perfecte reisauto.

___JC___

Forumguru
Mooi aanbod die Peugeot met 14% bijtelling, maar ik lees op de site dit:

Voetnoot: Leaserijders kunnen tot 1 juli 2012 profiteren van de 14% bijtellingsregeling voor de 508 HYbrid4. Daarna valt de auto in de 20%-klasse. Vanaf mei volgend jaar -als deze uitvoering op de markt komt- zal het dus heel even storm lopen bij Peugeot.

Hij is pas 'medio' 2012 leverbaar en als je m dus na 1 juli 2012 op kenteken krijgt heb je gewoon pech en betaal je over je hele leasetermijn 20% ipv 14%? Of betalen alle 508 rijders 20% vanaf 1 juli 2012? Dat wordt druk bij de Peugeot dealer begin volgend jaar in ieder geval...

911gt2

Actief lid
Nee de dealer wist me te melden als je op tijd besteld (nu dus ongeveer) krijg je 1 maart te horen of hij op tijd geleverd wordt of niet (NL krijgt de prioriteit als de productie loopt ivm deze regeling). Krijg je hem niet op tijd kun je dus na 1 maart onder de overeenkomst uit en heb je nog 4 maanden om een andere auto te zoeken.

Als je hem voor 1 juli hebt betaal je de gehele leaseperiode dus nog 14%, na 1 Juli 20% (nog steeds weinig voor 200PK)

sitechris

Donateur
Voor een dergelijk bedrag en 20% bijtelling zou ik voor de BMW 320D EFE gaan. Wel iets minder PK, maar blok in BMW presteert echt prima. In praktijk waarschijnlijk vergelijkbaar met de Peugeot.

Fabia

† In Memoriam
Nee de dealer wist me te melden als je op tijd besteld (nu dus ongeveer) krijg je 1 maart te horen of hij op tijd geleverd wordt of niet (NL krijgt de prioriteit als de productie loopt ivm deze regeling). Krijg je hem niet op tijd kun je dus na 1 maart onder de overeenkomst uit en heb je nog 4 maanden om een andere auto te zoeken.

Als je hem voor 1 juli hebt betaal je de gehele leaseperiode dus nog 14%, na 1 Juli 20% (nog steeds weinig voor 200PK)

Dus je besteld 'm nu. Dan moet je wachten tot 1 maart, wordt íe te laat geleverd kan je er onderuit maar heb je nog steeds geen andere auto. En voor een andere auto zit je ook weer met de leveringstijd. Dat schiet dan lekker op zeg. Zo ben je een minmaal half jaar verder voor je een nieuwe auto hebt.

911gt2

Actief lid
Wordt hij te laat geleverd kun je altijd nog een voorraad auto kopen met 14% of een andere 20% auto. Na 1 Juli blijft hij net als de Superb nu ook gewoon nog 20%. Dus echte alternatieven zijn er niet. Ik ga de gok zeker wagen...

Superb viel gewoon wat tegen, en de dealer ook. (Ik hou van mijn octavia maar kijk niet vanaf een roze wolk naar Skoda, het is een werkpaard, en hoeft dus niet heel sexy te zijn, daar heb ik andere opties voor ;) )

911gt2

Actief lid
Intussen is de kogel door de kerk, het is uiteindelijk een Passat Variant 1.6TDI BM Comfort Executive Line geworden met optioneel elektrisch verstelbare stoelen, multimediabox (incl telefoonvoorbereiding premium) en RNS315, Bi-xenon, keyless entry, 17" minniapolis velgen en privacy glass. Hij wordt wit en ik laat het dak en de spiegels zwart wrappen. Op termijn moeten er ook 18" zwarte velgen onder komen. Over enkele weken staat hij klaar voor me.

Jammer dat ik weg ga bij Skoda, want mijn octi was de beste auto die ik laatste jaren gereden heb!

Bovenaan Onderaan