Verwarmde vooruit model2015

blauwkeut

Forumguru
Als je het zo bekijkt wel natuurlijk. Ikzelf zie ze persoonlijk ook niet, tenzij ik echt focus op ruit zelf, maar da's niet verantwoord al rijdende :)

LdN

Forumguru
Ik heb een van de weinige NL Octavia's met verwarmde voorruit en het is ideaal, je beslagen ruit is veel sneller schoon
dan met alleen de ontwaseming door de blower.
De draadjes in de ruit zie je normaal niet, ze zijn ontzettend dun, alleen met een vuile ruit en tegenlicht zoals een laag staande zon
zie je de draadjes wat makkelijker maar omdat je er niet op gefocussed bent valt het dan nog nauwelijks op.
Ik ben er in ieder geval erg blij mee.
Overigens zijn de draden wel iets anders dan de draadjes op de foto van Blackie, de golfjes zijn kleiner en de draden zitten wat
dichter bij elkaar.

blauwkeut

Forumguru
Ik heb het geprobeerd er een foto van te maken vanop een afstand zoals @Blacky maar ik krijg de draadjes er niet op. Ik kan je enkel een foto bieden van wat ik door de ruit zie :) Ze zijn echt een fractie van een mm dun, en zitten op 1-4mm van elkaar, vandaar dat ik er ook een meetlat had bijgelegd.

Sowieso, het vuil dat nu al op de voorruit plakt valt al harder op dan de draadjes...

andrehj

Forumguru
Ik rij al 2 en een half jaar met een S2 met voorruitverwarming, en dit werkt inderdaad perfect in de winter. En ook in de zomer als bij vochtig weer (of natte haren, uit het zwembad) de voorruit dreigt te beslaan.
Je laat de Climatronic gewoon op de standaard stand, maar schakelt even 20 seconden of zo de voorruitverwarming in. Gewoon ideaal.
Die draadjes in de ruit zie je echt niet, daar hoef je je niet druk over te maken.

Maar er is wel één belangrijk nadeel (wat ik hier nog niet heb gezien) aan dit systeem: In het donker zorgen de draadjes voor schittering veroorzaakt door beroerd afgestelde koplampen van tegenliggers. Achterlichten zijn geen probleem, en goed afgestelde tegenliggerlampen ook niet, maar van iets te hoge lampen, waar je normaliter nog redelijk langsop kon kijken, heb je nu veel meer last.

Er schijnen ook voorruitverwarmingssystemen te bestaan die met een soort folie in de ruit werken. Deze hebben dit nadeel niet. Maar in de praktijk heb ik zo'n systeem nog niet gezien.

blokart

Senior Member
De draden van de verwarmde voorruit zijn soms zichtbaar als het zonlicht er in een bepaalde hoek op schijnt
door de weerkaatsing op de draden en zie je zo de regenboogkleuren in de ruit maar is niet hinderlijk daar je focus verder licht :D tijdens het rijden en niet specifiek op de ruit.
Heb tot hiertoe de verwarming nog niet gebruikt vanwege de aanwezigheid van de standkachel.

Dennis Nijholt

Forumguru
Dat kan ik mij voorstellen, maar zo heb ik alvast "een idee". Daarom dat een foto van een O3 met voorruitverwarming nog steeds uitermate welkom is, maar eentje met Nederlands kenteken waar dat opzit zal ik niet gauw vinden zeker é? ;)

Op de RS die ik krijg schijnt het op te zitten

ertromp

Forumguru
Voor de doorsnee automobilist is die verwarmde voorruit echt een "must have" voor een in mijn ogen goed bedrag.
Ik zou zeggen altijd aankruisen die optie!

Mijn broer is bij de dealer geweest om een nieuwe O3 Elegance te bestellen. Hij wilde als optie oa een verwarmde voorruit hebben. Volgens de dealer was dit niet mogelijk icm een 1.2 TSI maar wel met een 1.4?! Zou dit een verkooptruc zijn of is het idd niet mogelijk?

Bovenaan Onderaan