Verwarming Yeti 1.2

Guy Bunde

Nieuw lid
verwarming Yeti

matige verwarming zou niet helemaal als verrassing moeten komen. De (Duitse) ADAC heeft de Yeti 1.2 TSI uitvoerig getest. Er was naast de zitruimte achter meer een echt kritiekpunt, en dat was de snelheid van de verwarming. in een Yeti die in een vrieskamer van - 10 gr staat duurt het 14 minuten eer er voor 22 gr bereikt wordt en achter 19 minuten.
Bij andere hoog rendenent-motoren is dat min of meer hetzelfde; bij conventionele motoren over het algemeen sneller. m.i. een kleine prijs die je betaalt voor deze motor.
ik zelf ga het einde van deze winter, of volgende uitproberen.

WillemdeNie

Nieuw lid
Thanks, een zeer behulpzaam antwoord.
Jammer dat ik het niet wist voor ik de auto kocht. Maar ja, dus maar even de jas aanhouden!

achterlichtje

Nieuw lid
Als (bijna ex) Saab rijder en 'n Yeti nog net niet voor de deur, loop ik van deze opwarmtijden niet erg warm. Mocht het weer kouder worden dan zijn binnenkort deze 'afdekplaten' bij het Engelse superskoda te koop. voor rond de 35 - en 36 pond.
news390.jpg

Bijlagen

• news390.jpg
    news390.jpg
    41,9 KB · Weergaven: 66
  • yet-fbcvr.jpg
    yet-fbcvr.jpg
    39,5 KB · Weergaven: 55

Multi1100

Actief lid
Ik weet niet of het verschil maakt, maar ik heb climatronic en vindt het niet opvallend lang duren..nu heb ik de binnentemp altijd op 19 staan (in de winter) dus misschien dat dat er ook mee te maken heeft. Weet wel dat de vorige (een audi) eerder warmer werd maar dat was een diesel en die had volgens mij ook nog een elektrisch element wat de 1e verwarming voor z'n rekening nam.

Rosinfield

† In Memoriam
ik weet niet hoe gauw ik dat ding lager moet zetten. Is denk ik ook iets persoonlijks. Heb het in huis ook het liefst niet warmer dan 18 graden

Wat ook helpt, is de recirculatiestand van de climatronic handmatig inschakelen.
Er wordt dan niet steeds lucht van -10 °C aangezogen, maar alleen de steeds warmer wordende interieurlucht, waardoor de opwarmtijd wordt bekort.
Als het aangenaam is, wel weer op automatisch zetten, anders wordt het toch weer onaangenaam,maar dan anders.

Ik zie nu pas,al teruglezend, dat MIK er ook al achter was gekomen, goed gedaan , gewoon de handleiding lezen en/of je gezonde verstand gebruiken.

Tallguy

Forumguru
Ik heb bij Conrad in december een verwarmbare stoelhoes besteld. Die heb ik 's ochtends even aan op de laagste stand. Erg prettig en het vult de tijd die de auto nodig heeft om het interieur te verwarmen. Het is maar een idee....

Tallguy

Forumguru
:ot: is het ook :) Ik had misschien bij het bestellen van de Yeti ook stoelverwarming moeten kiezen, maar ja...ik heb een aangepaste stoel zonder verwarmingselementen en ik vond het toch een beetje koud. En aangezien ik de nodige rugproblemen heb en beginnende artrose :( is het warm blijven in de winter van belang.

veen

Nieuw lid
Waar je ook om kunt denken is dat de climatronic automatich de airco bijschakelt, dus die moet je handmatig weer uitzetten. Dit scheelt ook weer in opwarmtijd.
Bij -10 heb je de airco niet echt nodig!!

EdK

Forumguru
veen: het is maar hoe de regeling in mekaar zit.
Want ten eerste -10 graden zal hij niet werken omdat er een beveiliging op een airco zit zodat hij bij 5 graden stopt met zijn werking
Of er moet een winterschakeling opzitten. Maar met een airco kun je ook verwarmen, dan werkt de boel net omgekeerd.
Want de condensor van de airco genereert een boel warmte die zomersdag wordt afgevoerd door de radiator van het aircosysteem, maar die warmte kun je ook benutten om te verwarmen.
Dit wordt namelijk nog wel eens in kantoren gedaan. en als de schakeling in een wagen ook op deze wijze is gecreeerd kun je dus wel degelijk met een airco verwarmen.

Maar hier is ook weer in de treure een paar jaar geleden hier op het forum over gesproken en met de search knop zeker weer te vinden in de history van dit forum !

is het ook Ik had misschien bij het bestellen van de Yeti ook stoelverwarming moeten kiezen, maar ja...ik heb een aangepaste stoel zonder verwarmingselementen en ik vond het toch een beetje koud. En aangezien ik de nodige rugproblemen heb en beginnende artrose is het warm blijven in de winter van belang.

Hey, ik vind deze forum leerrijk. Mijn naam is Sarah. Mijn moeder heeft een zware ziekte namelijk pancreas kanker. Ik heb deze topic gelezen maar ik heb ook zitten zoeken naar artrose, dit is geen gevaarlijke ziekte, toch

Bron: artrose-artritis.eu

Bovenaan Onderaan