Verwijderen aluminium plaat in voordeur Skoda Fabia

Heijdy

Nieuw lid
Om een probleem met mijn elektrische raam aan de bestuurderskant op te lossen wil ik de aluminium plaat aan de binnenkant van de deur verwijderen.
Nu heb ik hier al verschillende "draadjes" over dat onderwerp gelezen. Popnagels etc, etc. Ik heb mazzel en geen popnagels maar bouten Fabia 2002.
Echter één ding krijg ik niet voor elkaar. het ijzeren stangetje waaraan de portiervergrendeling zit krijg ik niet los of door het gat in de aluminium plaat.
Is daar een oplossing, trucje voor?

Groet Heijdy

Heijdy

Nieuw lid

Nee deze nog niet. Kijk nu wordt het me al duidelijker.
Dat aluminium stangetje heb ik na veel gepiel los gekregen alleen de plaat zit vast met de kabel en stekker aan het slot.
Dus toch de bouten van het slot losmaken zodat ik de stekker van het slotmechanisme los kan krijgen.
En zo te zien ook de handgreep nog demonteren.

En dan uiteindelijk kan ik zien wat er mis is met het systeem waarmee het raam op en neer gaat.....het motortje doet het nog gewoon. Waarschijnlijk een onderdeel afgebroken o.i.d.

Cordoba dank voor je hulp!

Heijdy

Nieuw lid
kijk weer een probleempje opgelost zo lijkt het.:cool:

Het lijkt er op!
Na de stekkers van de kabelboom bij het harmonicarubber losgemaakt te hebben trof ik dus een gebroken wit klem/geleider aan.
Even kijken of ik die in de buurt bij een onderdelenhuis kan kopen en anders via internet en de gevonden link hier op het forum.

Geweldig! Leve het internet en het forum :-)

Heijdy

Nieuw lid
Gelukt! En nu even afwachten of ik via slooponderdelen een bericht krijg dat er een kunststof klem/geleider te krijgen is. Anders via ?lizgi, Linki, Zestawy Naprawcze - Cz??ci Zamienne do Mechanizmów Podno?ników Szyb Samochodowych bestellen € 16,- met verzendkosten. valt reuze mee dus.

1 probleem er bij....door het gekluns gisteren is het stangetje dat omhoog springt als het portier van slot gaat afgebroken. Ik vermoed dat dat niet los te verkrijgen is en zal dus nog even een andere CV voor mijn linkerportier moeten kopen en installeren. Tssss heb ik dat.
Iemand een idee waar ik die kan verkrijgen, occasion of nieuw?

Cordoba

Forumguru
Heijdy: is er een klem kapot waar het raam in geklemd zit, of heb ik het verkeerd begrepen?
Ik kan even niet heel dicht in je buurt een sloper vinden met een Fabia I, maar in Oosterland staan er 3, dus met een beetje geluk kunnen die je wel aan de juiste onderdelen helpen:
voorbeeld van 1 van de 3 auto's die ie heeft staan Schadeautos - skoda fabia 1.4 Sport
anders staat er ook in Bruinisse nog wat: Schadeautos - skoda fabia

Zie er ook nog 1 op Walcheren (Serooskerke): Schadeautos - skoda fabia 1400

Succes, Gert

(overigens zijn er soms per bouwjaar kleine verschillen en kun je soms alleen die raamklemmen vervangen, daar zijn bij sommige auto-modellen zowel kunststof als metalen klemmen (vanwege hoge breukpercentage bij kunststofklemmen uit bepaalde bouwjaren)

Heijdy

Nieuw lid
Heijdy: is er een klem kapot waar het raam in geklemd zit, of heb ik het verkeerd begrepen?
Ik kan even niet heel dicht in je buurt een sloper vinden met een Fabia I, maar in Oosterland staan er 3, dus met een beetje geluk kunnen die je wel aan de juiste onderdelen helpen:
voorbeeld van 1 van de 3 auto's die ie heeft staan Schadeautos - skoda fabia 1.4 Sport
anders staat er ook in Bruinisse nog wat: Schadeautos - skoda fabia

Zie er ook nog 1 op Walcheren (Serooskerke): Schadeautos - skoda fabia 1400

Succes, Gert

(overigens zijn er soms per bouwjaar kleine verschillen en kun je soms alleen die raamklemmen vervangen, daar zijn bij sommige auto-modellen zowel kunststof als metalen klemmen (vanwege hoge breukpercentage bij kunststofklemmen uit bepaalde bouwjaren)

Ik heb inderdaad 1 kapotte kunststof klem.

Als de bestelde vervangende klem niet past of toch anders lijkt ga ik inderdaad de sloopbedrijven die jullie genoemd hebben maar eens bellen.

djmshell

Senior Member
hin dank, Ik opuh dai vedere zwarte snie-ew bespaard bluuft..

( geen dank, hoop dat je verdere ellende bespaard blijf.)

Niwla_nl

Nieuw lid
Dag collega-skodarijders.

Vorige week is de kabel in mijn raammechaniek geknapt. Inmiddels heb ik een nieuwe binnenplaat incl. raammechaniek in huis. Het lukt mij alleen niet de stekker uit het slot te verwijderen zodat ik de kabelboom er tussenuit kan halen en de plaat kan verwisselen. Ook heb ik niet het juiste gereedschap in huis om het slot volledig te verwijderen. In het word-document lees in nu dat de kabelboom juist aan scharnierzijde losgekoppeld moet worden ?

En met wat voor een sleutel zit het slot in de deur gemonteerd ? Dat is geen torx toch ? Square misschien ?

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

edit: Mijn reactie was wellicht iets te voorbarig. Via de zoekfunctie vind ik meer informatie dan waar ik op gehoopt had. Waarschijnlijk kom ik er wel uit nu

liberec

Nieuw lid
Ik krijg het stangetje van de slotverklikker niet terug gemonteerd. Ik ben erg dankbaar voor tips!:dankje:

Kres

Lid
Is nog een dingetje aan het worden zo met al die deuren. Sloten kapot. Raam geleiders kapot.

:)

Enig nadeel aan die schade auto site vind ik dat je niet op plaats kan zoeken. Je moet dus elke auto een voor een aan kliken om te zien waar ze staan.

Cordoba

Forumguru
Klopt @Kres , maar ik geloof dat je ook op bedrijf kan zoeken binnen die site (kon vroeger bij hun oude site in elk geval wel), dus misschien dat dat een alternatief is.

Kres

Lid
Deurpaneel vervangen. Popnagels uitgeboord en meteen vervangen voor popmoeren. Mocht het ooit nodig zijn kan ik het zo loshalen.

Bovenaan Onderaan