Verwijderen aluminium plaat in voordeur Skoda Fabia

liberec

Nieuw lid
Nieuwe geleiders zijn geplaatst, het gepopnagelde plastic hoekje achterop de aluplaat is echter wel gebroken. Na wat gepriegel met het slotindicatorstangetje, blijkt die nu ook nog te werken ook; hij komt alleen minder ver dan eerst, jammer dan.. Ik ben al dankbaar dat het weer allemaal werkt..:dankje:

En ook ik moet eraan geloven! Bestuurders kant raam mechaniek in de soep gelopen....
Kwam met de boor niet door de popnagels, slecht begin....

Spierings

Forumguru
Is het niet zo dat je slot en al met de slotplaat eruit pakt. Dat is wel bij meer VAG modellen. Kwestie van slotbouten en greep losmaken.

Cordoba

Forumguru
En bij gebrek aan een drijver kun je het ook proberen met een flinke spijker, of gewoon naar binnen drukken met een schroevendraaier. Overigens is het vrij normaal dat vooral klinknagels vastgeklemd zitten in het gat, maar ook bij popnagels is dit geen uitzondering.

Ok, Ga morgen nog eens proberen, nu de boel maar vast gezet, kan ik morgen nog rijden. Bedankt voor t advies!

Bij mij was ook de bekabeling van het raammechanisme kapot, maar ik heb de gehele plaat los gekregen zonder ook maar iets te doen aan het portierslot (snap niet helemaal waarom die los moet), ook heb ik geen enkele popnagel gezien. Binnen half uurtje lag de plaat in zn geheel naast de auto.

En als aanvulling over het irritante stekkertje aan de CV unit, zo gaat die los:

sy1p5g.jpg

Dat lipje waar de pijl naar wijst moet je naar onderen trekken met je nagel of een schroevendraaiertje, dan trek je de stekker er zo af. Ik heb de gehele plaat los liggen nu, als iemand meer foto's ter aanvulling wil hebben laat het dan maar horen.

Nog een kleine aanvulling: als je de kabelboom los wilt hebben van de alu plaat, is dit echt een must-have!!

pb_swiss_tools_671.jpg

Je wipt alle clipjes zo los zonder ze kapot te maken en dat voor iets meer dan een tientje.

Joske

Forumguru
Volgens mij is de plaat op 2 manieren bevestigd geweest doorheen de productieperiode van de Fabia.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan