Verwijderen van zwarte zijstrips

Heeft er iemand al ervaring met het verwijderen van de zwarte zijstrips van de O2? Ik weet dat ze geplakt zijn, maar eigenlijk zou ik die ongespoten strips er permanent willen aflaten.

nomad

Senior Member
Heeft er iemand al ervaring met het verwijderen van de zwarte zijstrips van de O2? Ik weet dat ze geplakt zijn, maar eigenlijk zou ik die ongespoten strips er permanent willen aflaten.

En dan elke keer een deuk in je deur als er iemand met een barrel van 15 jaar oud zijn deur op de parkeerplaats tegen je auto aangooit ? Ik zou ze er niet afhalen...

Fabia

† In Memoriam
Toch is een bescherm strip ook niet heilig hoor. Ik heb ze op mijn Fabia ook zitten maar hebn helaas wel lak schade van openslaande portieren.

Een beschermstrip beschermt niet tegen andermans deuren. Alleen je eigen fouten worden beschermd door de strips.

Ik vind het er echt niet uitzien eerlijk gezegd. Dan liever geen strips, hopelijk kan iemand me helpen.

Een beschermstrip beschermt niet tegen andermans deuren. Alleen je eigen fouten worden beschermd door de strips.

Ik vind het er echt niet uitzien eerlijk gezegd. Dan liever geen strips, hopelijk kan iemand me helpen.

Hoi Sheik,

Als je wil kan ik vanavond even in Elsawin kijken en de benodigde handleidingen voor je zoeken en deze naar je mailen. Laat maar weten

Is dat niet teveel gevraagd, dat zou ik wel fijn vinden. Kan ik misschien ook zien of ik ze zonder schade kan demonteren...uiteraard daarna nog polijsten.

Nee joh tuurlijk niet teveel gevraagd.

Ik zie in je details al welke skoda je hebt. Als ik het niet vergeet doe ik het als ik thuis ben vanavond meteen en dan PM ik je wel even voor je e-mail adres. PM mij anders je even vast je e-mail.

Ik denk wel dat er iets te vinden is mbt die stootlijsten in Elsawin

LenK

Forumguru
Als je goed kijkt zitten de strips een beetje verzonken, dus ik weet niet of het nog oogt als je de strips eraf haalt.

Als dat is zou ik ze zelf er niet af halen.

Maar Sheiko keb je toch ff een bericht gestuurd met link waar je de elsawin handleiding voor verwijderen sierstrips kan vinden

Inderdaad, als je de zijstrips verwijderd, is een inkeping zichtbaar. Ik heb zojuist 1 strip met thinner schoongemaakt en vervolgens met Forever Black behandeld. Voor zwarte O2's is dat DE oplossing. Regen maakt niet uit, de kleur blijft permanent, volgens reviews zo'n 2 jaar. Zojuist de strip onder de kraan gehouden en ziet er nog perfect uit.

Mooi dat het gelukt is. Wat je ook altijd nog kan doen is de strips laten spuiten. Zal wel wat kosten maar dan heb je denk ik ook wel wat. Ik heb mijn spiegelkappen wit laten maken via de dealer en dat kostte me 30 euro.

Spuiten kost me 250-300 euro en voor een lease auto heb ik dat er niet voor over. Maar nu is het net alsof het gespoten is, heel mooi egaal en super donker en niet meer grijs.

LenK

Forumguru
Kun je een foto maken met de strips eraf. Kunnen we zien hoe/of dat er uit ziet.

bat

Lid
Volgens mij heeft Sheik de strips niet verwijderd, maar behandeld zodat ze zwarter en minder mat lijken.

Ik heb de zijstrip verwijderd gehad en heb alleen foto van een losse strip. Omdat deze een beschadiging had en ik alweer een nieuwe erop heb geplaatst, kon ik deze gebruiken om te testen met Forever Black. Het is de strip aan de voorkant, die zit vastgekikt en daarom ook door mezelf makkelijker te demonteren/monteren.
Ben je meer geinteresseerd in Forever Black of hoe het uitziet zonder strip?

TL@

Forumguru
Ik heb de zijstrip verwijderd gehad en heb alleen foto van een losse strip. Omdat deze een beschadiging had en ik alweer een nieuwe erop heb geplaatst, kon ik deze gebruiken om te testen met Forever Black. Het is de strip aan de voorkant, die zit vastgekikt en daarom ook door mezelf makkelijker te demonteren/monteren.
Ben je meer geinteresseerd in Forever Black of hoe het uitziet zonder strip?

Ik ben wel geïnteresseerd in de forever black. Als je daar een foto zou hebben.

Wat kost dat eigenlijk en waar koop je het?

Ik heb het gekocht bij Autogeek UK en binnen 4 dagen had ik het in huis. Ik heb er incl. verzendkosten 14-15 pond voor betaald.
Ik zal vanavond of morgen een foto maken van de strip behandeld met Forever black.

Een tipje alvast...je krijgt er een cleaner bij, maar mijn ervaring is dat deze niet echt goed 'pakt' op de Skoda strips. Als je Forever Black gebruikt na het reinigen, blijven er druppels lak op liggen die vlekkerig intrekken. Behandel de strips gewoon met wat thinner, dat zorgt voor een hele goede ontvetting en goede hechting. Zodoende krijg je een mooi egaal en niet vlekkerig resultaat.

Voordat ik Forever Black gebruikte, heb ik producten van Meguiars (ben fan van eerste uur), Poorboys, Swissol en Mothers gebruikt. Bij alle trim detailers werd de stootstrip mooit zwart maar bij de Poorboys sloeg deze na een paar uur wit uit! Overigens was de duurzaamheid van alle producten 1 regenbui.

crepusculum

Nieuw lid
Bij mij helpen ze toch, hoor. Ik heb laatst bij het wassen toch verschillende deukjes gezien op de beschermstrips die van niets anders dan andermans deuren kunnen komen. Uiteraard hier en daar ook een kleine beschadiging op andere plaatsen, maar volgens mij doen die strips toch wel hun werk.

Bovenaan Onderaan