Verwijderen van zwarte zijstrips

Heb zelf een kras op een strip zitten waar ik me aan stoor, zou zoiets dan ook geschikt zijn? Heb zelf trouwens geen zwarte O2....

Ja, je kunt de kras helemaal kleuren mbv Forever Black. Overigens maakt het niet uit of je een andere kleur hebt, pikzwarte strips zien er altijd beter uit dan vale grijze strips :)

LenK

Forumguru
Ben je meer geinteresseerd in Forever Black of hoe het uitziet zonder strip?
Allebei. Dat product is interessant voor iedereen, maar een O2 zonder strips ziet er misschien ook wel mooi uit.
Bij een autopimp programma noemden ze dat laatst "shaven", de auto ontdoen van allerlei zaken zodat ie zo clean/glad mogelijk wordt.
Ze gingen zover dat ze de deurklinken helemaal verwijderden en de deur met de afstandsbediening werd geopend.

bat

Lid
Allebei. Dat product is interessant voor iedereen, maar een O2 zonder strips ziet er misschien ook wel mooi uit.
Bij een autopimp programma noemden ze dat laatst "shaven", de auto ontdoen van allerlei zaken zodat ie zo clean/glad mogelijk wordt.
Ze gingen zover dat ze de deurklinken helemaal verwijderden en de deur met de afstandsbediening werd geopend.
Schaven gaat toch nog wel iets verder, zoals je al een beetje aangeeft gaat het volgens mij dan om een zo glad mogelijk uiterlijk. Dat betekent in dit geval dus niet alleen de strips eraf, maar de resterende geluven opvullen zodat de deur helemaal glad is.

Je ziet het vooral veel op golfjes en Polo's.

Ik heb zojuist 2 foto's gemaakt van een strip die (2x) met Forever Black is behandeld.

Let niet op de beschadigingen van de losse strip, deze is er heel erg aan toe, vandaar dat ik een nieuwe erop heb gezet. Op de 2de foto is het minder goed te zien ivm de schaduw.

DSC00002.JPG

DSC00004.JPG

LenK

Forumguru
Ziet er mooi uit. Die bovenste lijkt wel metallic door de spikkels.

Ben wel benieuwd op de auto. De kleur benadert nu veel meer de lakkleur. En ik heb geleerd dat helemaal niet hetzelfde beter bij elkaar past dan nét niet hetzelfde.

Ik kan je verzekeren dat de strips pikzwart zijn en de spikkels zijn door de foto niet echt zoals in reallife. Hoe meer lagen je aanbrengt, des te meer glans krijg je. Maar de kleur is en blijft zwart, niet licht, niet donker, niet met paarse gloed...nope...echt zwart ;)

Ik had vorige week de linkerstrip aan de voorkant behandeld en wat een verschil met rechts. De auto ziet er vele malen mooier uit.

TL@

Forumguru
Moet je de strips verwijderen om dit aan te brengen of kan het ook gewoon zo? beschadig je de lak dan niet?

Ik verwijder de strips niet, gewoon het product aanbrengen op de strips. Het is aan te bevelen om de lak met tape af te dekken. Dus netjes aftapen, zodat je de lak niet raakt en dan naar hartelust kleuren ;)

Mocht je de lak raken, is dat geen probleem, dat kun je er gewoon weer afkrijgen. Wacht er natuurlijk niet te lang mee, maar het is never nooit schadelijk en altijd te verwijderen.

Bovenaan Onderaan