Via Michelin navigatie

Iemand de optie genomen om gps voorbereiding in dashboard te laten plaatsen?

Iemand ervaring met de via michelin navigatie?
Volgens onze verkoper kan het enkel met via michelin.

higgy

Forumguru
Iets meer info aub.
ViaMichelin in het dashboard? Klinkt me niet bekend in de oren...

Ja! Een gps voorbereiding links vooraan in de auto waar je dan je gps gewoon moet in zetten (ipv aan de ruit te hangen met zuignap).
Voorbereiding bevat meteen ook de juiste kabels om aan radio te schakelen ed.

Heb dit als optie genomen.

Was aan het zoeken op website skoda maar vind niet meteen iets terug over deze optie...
Optie van 50 euro.

higgy

Forumguru
Ik zie het staan ja: http://www.skoda.nl/home/modellen/f...k_en_communicatie/0,16983,16051_D0Lnl,00.html

ROOM60228.jpg

Wel voor € 349,- overigens...

higgy

Forumguru
Sorry, maar dan begrijp ik wederom je vraag niet. Kost alleen die voorbereiding € 50,- ?
Alleen die voorbereiding zul je weinig aan hebben, zonder ViaMichelin apparaat.

Gieliovd

Forumguru
De vraag is niet zo onduidelijk toch?

Of iemand ervaring heeft met een ViaMichelin navigatiesysteem welke de TS wil plaatsen in de voorbereiding op zijn dashboard á 50 euro.

Nee, geen ervaring met VM... Brengt je vast van A naar B!

heb nu reeds die voorbereiding laten steken!
gps toestel kan ik later nog kopen he

wou gewoon weten of er reeds iemand dit heeft en misschien weet of er andere soort gps op kan of niet

Gieliovd snapt hem gelukkig wel...

Gieliovd

Forumguru
Als je even een foto schiet van de connector kunnen we oordelen of er een andere navigator op kan. Schat de kans alleen op 1 procent in. Ze hebben allemaal een eigen connector.

martin-seat

Nieuw lid
Als je even een foto schiet van de connector kunnen we oordelen of er een andere navigator op kan. Schat de kans alleen op 1 procent in. Ze hebben allemaal een eigen connector.

Daar wel erg benieuwt naar of iemand er bekent mee is of er andere systemen op kunnen dan viaMichelin. Aangezien deze opgehouden zijn met het uitbrengen van nieuwe kaarten. Maar ik heb vermoeden dat ik geen ander systeem zal vinden die past, zonder aanpassingen.

Wel moet mogelijk zijn op de viaMichelin de Tom Tom software te draaien. Zelf nog niet geprobeerd iemand hier daar toevallig ervaring mee?

TL@

Forumguru
Ik denk dat je meer geluk gaat hebben met iGO want van de nieuwe TT software bestaat geen versie voor de PDA/PNA (alleen een gehobbyde versie 7).

Je moet eerst de viaMichelin unlocken (google maar eens, zal wel niet zo moeilijk zijn) en dan kan de pna versie van iGO8 er zo op.

martin-seat

Nieuw lid
Ik denk dat je meer geluk gaat hebben met iGO want van de nieuwe TT software bestaat geen versie voor de PDA/PNA (alleen een gehobbyde versie 7).

Je moet eerst de viaMichelin unlocken (google maar eens, zal wel niet zo moeilijk zijn) en dan kan de pna versie van iGO8 er zo op.

De gehobbyde versie die draait op de pda is voldoende qua nieuwheid van kaarten. Maar bedankt voor je tip van iGO. Zal ik ook eens naar kijken.

Het moet wel gaan lukken, was maar benieuwt in of iemand het hier al draaiend had. Moeilijkste/onmogelijk(?) is denk het juist instellen van knoppen, zoals volume.

Dan zou dus weer meer de vraag naar voren komen welk systeem er dan eventueel zou passen of na een kleine aanpassing zou passen op de dashmount van de viaMichelin.

TL@

Forumguru
Knoppen kan je met keybind wel werkende krijgen onder iGO.

Ik denk niet dat je een ander aparaat dan de Viamichelin op die voet gaat krijgen.

Ondertussen heb ik nog steeds geen gps want Via Michelin is er idd mee gestopt.
Mijn garagehouder heeft contact opgenomen met D'Ieteren en men is bezig met onderzoek om ander merk erop aan te kunnen sluiten!
Men ging mij op hoogte houden.
Ondertussen wacht ik nog even af en anders koop ik gps om tegen voorruit te plakken! (en is die 50 euro voor de voorbereiding weggesmeten geld...)

Falcon

Donateur
Ik begrijp uit jouw verhaal dat je 349 euro + 50 euro betalen wou voor een Michelin Navigatie systeem?

Voor dat geld heb je toch een TomTom met houder? Of zelfs een 1/2 din houder?

I know, vond het ook te veel daarom niet gedaan!
Voorbereiding wel interessant want nodig kabel zit dan in dashbord en sigarettenaansteker blijft vrij en alles zit dus proper weg.

k Hoop dat ze nu afkomen dat er een TomTom of Mio ofdergelijke oppast!
Zal heel wat schelen dan!

martin-seat

Nieuw lid
Na van de week heel erg verkeerd gereden te zijn met de veelste oude ViaMichelin software. Vandaag maar eens achter de computer gekropen.
Het blijkt niet echt heel erg ingewikkeld te zijn de ViaMichelin aan te passen.

Stap 1 is het apparaat zover te krijgen dat deze ipv ViaMichelin naar windows opstart. Dit is niet heel ingewikkeld te doen.

De volgende stap is het installeren van alternatieve navigatiesoftware.
Ik heb eerst Igo (versie 8) geinstalleerd. Dit ging makkelijk ook de knopjes werkten meteen goed. Enigste waar je tegen aanloopt is het probleem in begin met de "out of memory" melding. En helaas blijft dit ook na wat proberen het probleem. Het programma bouwt alles gewoon veelst langzaam op. Zeker onder het rijden is het dus niet werkbaar. Helaas dus dit programma werkt dus niet.

Als ik tijd heb wil ik van het weekend eens bezig met de Tom Tom software. Deze draait er opzich wel mooi op, ook goed door menutjes. Enkel krijg ik momenteel nog de melding "Geen kaarten gevonden". Maar denk dit van het weekend wel op te lossen. Dan eens zien of deze wel goed bruikbaar is tijdens navigeren.

Weet niet of er hier meer mensen mee bezig zijn/gaan. Maar dacht zal toch eventjes me bevindingen tot nu toe posten.

van_der_P

Senior Member
Volgens mij zijn er betere systemen, die ook nog goekoper zijn. Maar dan zit je natuurlijk met zo'n zuignap op je voorruit.
Het is niet mijn ding.

Fabia

† In Memoriam
Hoeft niet. Je kan 'm ook bevestigen met een brodit proclip. Ik heb er eentje in mijn fabje zitten. Werkt erg handig en zit op een handige plaats.

Bovenaan Onderaan