Na van de week heel erg verkeerd gereden te zijn met de veelste oude ViaMichelin software. Vandaag maar eens achter de computer gekropen.
Het blijkt niet echt heel erg ingewikkeld te zijn de ViaMichelin aan te passen.
Stap 1 is het apparaat zover te krijgen dat deze ipv ViaMichelin naar windows opstart. Dit is niet heel ingewikkeld te doen.
De volgende stap is het installeren van alternatieve navigatiesoftware.
Ik heb eerst Igo (versie 8) geinstalleerd. Dit ging makkelijk ook de knopjes werkten meteen goed. Enigste waar je tegen aanloopt is het probleem in begin met de "out of memory" melding. En helaas blijft dit ook na wat proberen het probleem. Het programma bouwt alles gewoon veelst langzaam op. Zeker onder het rijden is het dus niet werkbaar. Helaas dus dit programma werkt dus niet.
Als ik tijd heb wil ik van het weekend eens bezig met de Tom Tom software. Deze draait er opzich wel mooi op, ook goed door menutjes. Enkel krijg ik momenteel nog de melding "Geen kaarten gevonden". Maar denk dit van het weekend wel op te lossen. Dan eens zien of deze wel goed bruikbaar is tijdens navigeren.
Weet niet of er hier meer mensen mee bezig zijn/gaan. Maar dacht zal toch eventjes me bevindingen tot nu toe posten.