Via USB poort telefoon laden

camasho

Nieuw lid
Hallo,
Ik rij pas in de OC3 EBL en het viel me op dat ik mijn Iphone5 niet geladen krijg via de ingebouwde USB poort. Klopt dit? Of moet er nog iets ingesteld worden?

yves

Actief lid
Klopt, deze geeft weinig voeding. (500mA)
Je hebt toch min 1000 tot 2500 milli ampère nodig/of toch gewenst.
Koop zo'n klein adaptertje voor in je vrije 12V poort.

Deze gebruik ik, kan tot 2.1A.
12v-usb-adapter-dubbel-2-in.jpg

camasho

Nieuw lid
Klopt, deze geeft weinig voeding. (500mA)
Je hebt toch min 1000 tot 2500 milli ampère nodig/of toch gewenst.
Koop zo'n klein adaptertje voor in je vrije 12V poort.

Deze gebruik ik, kan tot 2.1A.
12v-usb-adapter-dubbel-2-in.jpg
Yes, die gebruik ik ook.

leonpard

Actief lid
Mijn Iphone 4S laadt prima via de ingebouwde USB! Heeft een Iphone 5 meer laadstroom nodig dan? Alleen jammer dat de media-input altijd overschakeld naar USB.

rtwee

Senior Member
Hallo,
Ik rij pas in de OC3 EBL en het viel me op dat ik mijn Iphone5 niet geladen krijg via de ingebouwde USB poort. Klopt dit? Of moet er nog iets ingesteld worden?

Mijn iPhone 5 wordt prima geladen via de ingebouwde USB poort... Zelfs mijn Ipad wordt er mee opgeladen. Ik heb er niks voor in hoeven stellen.

Mijn Iphone 4S laadt prima via de ingebouwde USB! Heeft een Iphone 5 meer laadstroom nodig dan? Alleen jammer dat de media-input altijd overschakeld naar USB.

Huh? Dat heb ik nog niet meegemaakt.. Bedoel je da als je bijvoorbeeld muziek van een SD kaart luistert en je telefoon aansluit, dat hij dan vanzelf overspringt naar USB?

serum

Forumguru
na een toch van 2 uur is de nexus max 30 procent voller. Hij laadt wel, maar zo weinig dat bellen meer verbruikt dan dat het dingetje laden kan. Ik betwijfel of het daadwerkelijk 550mAh is

camasho

Nieuw lid
De 5 laadt bij mij gewoon op in de ingebouwde USB. Gebruik je wel het originele laadsnoer?
@Gieltje : ik gebruik een IPhone certified kabeltje dat me 20 euro heeft gekost... Ik verwacht dat dit hetzelfde is als een originele... Mijn originele kabel is na 6 maanden normaal gebruik kapot :(

Jedewe

Forumguru
Zonder iets in te stellen laad mijn iPhone 5 gewoon op via de USB van de auto, de muziek en bellen via bleutooth.

leonpard

Actief lid
Mijn iPhone 5 wordt prima geladen via de ingebouwde USB poort... Zelfs mijn Ipad wordt er mee opgeladen. Ik heb er niks voor in hoeven stellen.

Huh? Dat heb ik nog niet meegemaakt.. Bedoel je da als je bijvoorbeeld muziek van een SD kaart luistert en je telefoon aansluit, dat hij dan vanzelf overspringt naar USB?

Yep, zodra ik de Iphone aansluit, schakelt de input over naar USB. Het systeem ziet de Iphone als externe geheugenkaart. Ik weet dat dit op te lossen is door een charge-only kabel te gebruiken, maar die ben ik nog niet tegengekomen!

frisok

Senior Member
@leonpart: Er bestaan kabels met een schakelaar op de stekker om te voorkomen dat er een dataverbinding wordt opgezet. Op die manier kun je wel de laadfunctie gebruiken, maar schakelt de radio niet over op een andere source.

Gieltje

Actief lid
@Gieltje : ik gebruik een IPhone certified kabeltje dat me 20 euro heeft gekost... Ik verwacht dat dit hetzelfde is als een originele... Mijn originele kabel is na 6 maanden normaal gebruik kapot :(

Ik heb 2 keer zo'n certified kabel gekocht en bij de eerste een melding kreeg van de 5 dat dit kabeltje niet gecertificeerd was. En dus niet ging opladen. Bij de tweede was dit na een maand. Je zou het kunnen proberen met een originele ( Mss even lenen van iemand). Als was het maar om uit te sluiten. Ik zeg niet dat jouw certified kabel niet goed zou zijn maar misschien luistert het in de auto wat nauwkeuriger.

Hans_RS

Forumguru
ook al gemerkt dat m'n HTC desire 601 heel traag laadt via de usb-poort van de Octavia. Jammer, nu zal ik toch zo'n 12V ding moeten kopen.

edit: en 550mA is echt te wenig voor hedendaagse smartphones en tablets ;) 2A voor tablets en 1.5A voor smartphones is aan te raden.

Bovenaan Onderaan