Skoda liefhebber 1
Forumguru
Whahaha..... :-p
Nexus en waarschijnlijk ook wel andere Android toestellen kennen een slow en fast charge modus. Als er een data verbinding op de USB aanwezig is (opladen via pc of zoals hier media ingang) wordt normaal gesproken de "slow" oplaad modus gebruikt en gaat het opladen dus veel langzamer, maar kan wel de dataverbinding gebruikt worden. Fast charge is normaal alleen actief indien er gebruik wordt gemaakt als je de usb kabel in een 220v adapter stopt of als je een goedkope kloon kabel gebruikt die geen data verbinding bevat.na een toch van 2 uur is de nexus max 30 procent voller. Hij laadt wel, maar zo weinig dat bellen meer verbruikt dan dat het dingetje laden kan. Ik betwijfel of het daadwerkelijk 550mAh is
Waauw @Skoda liefhebber 1, dat werkt echt, bedankt voor de tip! Ik moet toch echt eens de handleiding gaan lezen........Al die tijd zonder muziek..........
Voor zover ik weet zitten er op de 4 contacten van een usb plug een plus 5.5v, een min voor diezelfde, een plus voor de data en een min daarvoor. Ik zie dan ook niet waarom de dataoverdracht de laadstroom zou moeten beperken, of andersom.
Klopt die kabels zijn te koop, had er per ongeluk één gekocht en kon er geen data verbinding mee maken. Na wat googlen kwam ik er achter dat dit dus soms expres(inderdaad die fast charge dingen) is of gewoon elcheepo kloon snoertjes zijn. Bleek dus een handige kabel te zijn voor in de auto.@jongerik in dat geval kan je een USB kabel aanpassen zodat er puur 5V op komt te staan en de datalijnen verbreek. Ik zal dit eens testen met een microUSB kabeltje. bedankt voor de tip.
Zie dat dergelijke kabels bestaan.
http://www.fasttech.com/product/1355900-fast-charge-micro-usb-high-speed-charging-cable
Net even gekeken, pin 1 en 4 van de usbplug staat de 5v overheen. Je zou ook gewoon de middelste twee af kunnen plakken.
Zal er mee testen en hier mijn bevindingen posten.
Hoeft geen marketing te zijn @jongerik: door warmteontwikkeling verandert de impedantie van de kabel, en zal de kwaliteit van de data-overdracht afnemen, al kun je natuurlijk ook de kabeldelen voor het opladen wat zwaarder uitvoeren, waardoor er minder warmte-ontwikkeling in de kabel ontstaat, maar de warmte in de USB-plug houd je wel.
Hoi Frank, ik heb IOS 7.1.2 op mn Iphone5 en toevallig deze week 2 niet originele kabeltjes binnengekregen. Heb echter geen probleem met opladen. Foon gaf wel ff de melding dat kabels niet origineel zijn maar laadt prima op.
USB kabeltjes waar een chip in zit zodat je telefoon kan zien of de kabel gecertificeerd is?!??
Is dit een grap of zo?