Dealer 1 is een potentiële klant armer, nr. 2 heeft t slimmer aangepakt. Is dat nou arrogantie, domheid of luiheid van nr. 1?
Hun manier van communiceren indachtig ga ik voor optie 1. Dealer 1 is wel (deel van) een groep, terwijl dealer 2 nog 'op zichzelf' bestaat, misschien zit daar het verschil wel.
Ik kreeg hier (dealer 2) trouwens op voorhand een beschrijving van de geplande onderhoudswerkzaamheden, met de bijhorende geschatte kosten en uitgebreide uitleg hieromtrent. Het uiteindelijke bedrag op de eindfactuur was hier ook netjes in de buurt, dus was ook mooi meegenomen.
Ook kreeg ik van zowel de dienstdoende monteur, de medewerker aan de balie als van 1 van de verkopers complimenten over de algemene staat van de auto, zowel uiterlijk ('er zijn hier veel nieuwe die bij het leveren niet zo blinken als die van jou'), als technisch ('je kan zien dat hij goed wordt opgevolgd'). Verder weinig relevant, maar wel leuk om te horen...
Die hebben er dus inderdaad een klant bij...