@RobertBol , de dubbele laadvloer bestaat uit een aantal onderdelen. De vloer zelf, die in drie delen op te klappen is en een klein 4e deeltje helemaal bij de achterbank heeft, om de beweging te kunnen maken om de vloer te laten zakken. De bagagevloer is geen losse plaat, hij zit vast op ongeveer 5 tot 10 cm vanaf de achterbank gezien aan beide kanten in een soort draaischijf. Door de vloer vanuit de hoogste stand omhoog te trekken aan het handvat, ontgrendeld de draaischijf en kan de vloer om het bevestigingspunt draaien om te zakken op de bodem van de laadruimte.
Verder zitten er aan beide kanten in de zijkant een plaat die aan de onderzijde bij de bodem vast zit en bovenin onder de dubbele vloer naar buiten scharnieren. Deze zijn uitgeklapt als de vloer in de hoogste stand staat, hier rust de vloer op haverwege de kofferbak en naar binnen gedrukt door de vloer als de vloer op de laagste stand zit. Dan zitten er op ongeveer 30 cm vanaf de opening van de laadruimte aan beide kanten een kunststof profieltje in de bodem waarin het eerste deel van de vloer kan worden vastgezet in half opgeklapte positie, zodat de vloer als scheiding kan dienen in de bagageruimte.
In de af fabriek optie zijn nog profielen inbegrepen ter hoogte van het opbergvak/Canton subwoofer, aan beide zijden waar dan de rollo en dakdragers in passen. Daarnaast dan nog een bagagenet, dat aan de rugleuning van de achterbank zit, maar dat moet af fabriek omdat er bevestigingspunten in de dakbekleding nodig zijn, die niet achteraf kunnen worden aangebracht.
Deze optie kost bij bestelling van de auto €320, maar tijdens de bouw worden andere componenten gebruikt dan bij een auto zonder de dubbele vloer. Dus ik kan me goed voorstellen dat je deze prijs betaalt voor alle onderdelen van alleen de vloer. Een plaat in de kofferbak leggen is verre van hetzelfde.