Vlakke laadvloer

Hallo Allen,

Ik kwam tijdens het zoeken naar octavia’s deze foto tegen. Weet iemand of de verhoogde vloer los te verkrijgen is, en zo ja of dat dan direct past? Ik heb deze niet maar zou hem wel graag willen hebben. Ik heb trouwens wel een subwoofer links en een opbergvak rechts. IMG_0615.jpeg

Toevallig zo’n vloer voor de Fabia vandaag gekocht. In de Fabia zit standaards dat deze vloer er in past.

catch me

Forumguru
Is bij de octavia een heel ander systeem als bij de fabia.
Bij de octavia kunnen de zijkanten waar de "dubbele" bodemplaat op ligt naar binnen gedrukt worden zodat de plaat kan zakken. Dan ligt die op de normale bodem zeg maar. Heb je meer laadruimte.
Als die omhoog staat heb je een behoorlijke ruimte waar veel losse spullen onder opgeborgen kunnen worden.
De canton subwoofer ligt dan iets verzonken en het opbergvak is minder diep

EldeMan

Actief lid
Mijn Octavia heeft zo'n dubbele bodem.
Aan de achterkant (het deel bij de achterbank) zit een soort van stang die weer vastzit aan de zijkant.
Dat zorgt er voor dat je de vloer in hoogte kunt verstellen, zonder dat deze los komt.
Dus buiten de vloer zit er een hele constructie die het makkelijker maakt om de vloer te verstellen.

Denk dat het dus niet zo eenvoudig is.

Zal eens kijken of ik er wat foto's van kan maken.

catch me

Forumguru
Het is niet zo'n moeilijker constructie, zijkanten etcetera zit geschroefd, 't is alleen een heel systeem bij mekaar.
Je zou eens op de onderdelenlijn of bij diverse sloperijen moeten kijken of ze een octavia hebben staan met zo'n systeem erin

catch me

Forumguru
Zo was die bij mijn octavia, met links de subwoofer

Bijlagen

• skoda-octavia-combi-1-6-tdi-elegance-businessline-1-6-tdi-elegance-businessline (9).jpg
    skoda-octavia-combi-1-6-tdi-elegance-businessline-1-6-tdi-elegance-businessline (9).jpg
    83,7 KB · Weergaven: 49

JPs_OC2

Forumguru
Met alleen de vloerplaat/bodem ben je er helaas nog niet @Cunovdt. Zoals @catch me en @EldeMan aangeven is het een systeem wat uit meerdere onderdelen bestaat.

Naast de vloerplaat heb je vier losse delen (gele pijlen) aan de zijkanten nodig. Die zorgen voor ondersteuning van vloerplaat in de bovenste stand.
Twee vloerdelen (rode pijlen) die aansluiten op de vloer als die in de hoogste stand staat.
De wielkastbekleding (groene pijlen) heeft aan de onderzijde een uitsparing waar de kunststof ondersteuningsdelen in passen.
Daarnaast zijn er de nodige bevestigingsmaterialen nodig waarmee de vier ondersteuningsdelen vastgezet worden.

20210501_181202_M_.jpg

Het is idd een zeer handig systeem. Ik had er een set systeem- en vouwcontainers onder liggen met allerlei meuk.

20220419_122941_M.jpg

Dus, het meest ideaal zou zijn als je ergens een compleet systeem kunt vinden. Heb even gauw gekeken bij Skoda-Parts.com maar daar is niet alles meer verkrijgbaar.
Ff een internationale zoekopdracht op het www naar een gebruikt set en misschien is dit exemplaar een optie? Zo te zien helemaal compleet. Ligt alleen niet in Nederland....:pardon:

Rallye

Forumguru
Bij mijn O3 is de laadvloer inderdaad overgezet. Enige moeilijkheid was de montage van de metalen steunbeugel vlak bij de achterbank. Dat bleek meteen al niet goed gebeurd, maar daar kwam ik pas na jaren achter - de beugel zat door de foute montage niet goed vast.

EldeMan

Actief lid
Met alleen de vloerplaat/bodem ben je er helaas nog niet @Cunovdt. Zoals @catch me en @EldeMan aangeven is het een systeem wat uit meerdere onderdelen bestaat.

Naast de vloerplaat heb je vier losse delen (gele pijlen) aan de zijkanten nodig. Die zorgen voor ondersteuning van vloerplaat in de bovenste stand.
Twee vloerdelen (rode pijlen) die aansluiten op de vloer als die in de hoogste stand staat.
De wielkastbekleding (groene pijlen) heeft aan de onderzijde een uitsparing waar de kunststof ondersteuningsdelen in passen.
Daarnaast zijn er de nodige bevestigingsmaterialen nodig waarmee de vier ondersteuningsdelen vastgezet worden.
...
Daar is niks meer aan toe te voegen. :dankje:

Het idee van die bakken op de bodem is trouwens geniaal.
Dat brengt me op een idee. Ik denk dat ik van het weekend eens met de rolmaat de kofferbak induik.

Kleine aanvulling overigens nog over de metalen steunbeugel waar @Rallye het over had;
Op de eerste foto van @JPs_OC2 zie je in de groene pijl een rondje. Daarin zit die metalen beugel, of stang.
Dat zorgt ervoor dat de bodem in hoogte verstelbaar is zonder dat de vloer helemaal loskomt.

Dank allen voor de foto’s en tips. Ik ga eens speuren of alle benodigde onderdelen gebruikt te vinden zijn. Het lijkt me een leuke uitdaging dit in te kunnen gaan bouwen

Bovenaan Onderaan