Vloeren zeiknat...

Clubjoker

Nieuw lid
Beste forummers,

Onze OI heeft enorm last van natte vloeren. (Voor een achter)
Ik heb al het forum afgestruind, maar kom niet echt het juiste antwoord tegen over de oorzaak hiervan.
Het kitten van de deuren zou een oplossing kunnen zijn, maar ik vraag me af of dit afdoende is gezien de hoeveelheid vocht.
Zou het ook aan het deurrubber aan de bovenzijde kunnen liggen?

Wie heeft hier ervaring mee en vooral een oplossing voor?

Alvast dank voor het meedenken!

Groet, Stefan
 

mikehotel

Actief lid
Zou het ook de deurrubber aan de onderkant kunnen zijn? Was bij de Seat Leon in ieder geval wel een probleem, want daardoor bleef water op de drempel liggen wat naar binnen liep.
 

EdK

Forumguru
Tsja klinkt misschien lullig maar droog hem eerst eens uit met een water stofzuiger en daneen partij kranten erin.
En als die weer redelijk droog is en je blijft kranten wisselen dan kun je vaak aan de natte kranten zien waar het water vandaan komt omdat ze daar in algemeen natter zijn.

Want met blijven gissen en niet zelf op onderzoek uitgaan kom je er nooit achter !
 

De Stip

Forumguru
Heb je er een open dak in? Daar kan ook de oorzaak liggen, heb ik ook meegemaakt met m'n O-2
 

Buster

Lid
Ik heb er helaas ook ervaring mee, aan de bestuurderskant. Bij mij bleek dat een afwateringsgaatje onder de paravan (=dat zwart kunstof ding onderaan de voorruit) verstopt was.
Dan kan het regenwater niet langs de juiste route weg en vindt dan een weg naar binnen toe.
 

Vincent76

Actief lid
Bij een passat ook eens gehad. Heel lang gezocht en uiteindelijk was het de bak waarin de accu staat die verstopt was door bladeren en dergelijke. Plug onderin verstopt waardoor water via de handrem kabell naar binnen liep. Kan dus echt van alles zijn. Waarschijnlijk niet van toepassing op jouw auto, maar illustratie dat het soms ver te zoeken is. Succes met de speurtocht.
 
yep, kranten idee van EdK heb ik ook ooit gebruikt bij een oude Merc die ik had en waarvan de watergootjes waren verstopt. Kan iemand die dit weet een lijst of tekening plaatsen waar de watergoten zitten zodat Clubjoker alvast kan beginnen met schoonmaken?? Vervolgens de goed auto drogen en schoonmaken. Dan matten verwijderen en kranten leggen. wil je het proces verspoedigen, rijdt een keer door de wasstraat. Waar de kranten nat zijn loopt water naar binnen en kun je gericht repareren. Kitten zou ik niet doen!! als het meezit is het een watergoot dat verstopt zit of een lui rubber. en dat is zo opgelost.
 

Cordoba

Forumguru
Ik zou zeggen zet de auto eerst eens op een brug en check of er geen rubberstops in de bodemplaat ontbreken. Verder drogen en uitzoeken in welke hoek het zit, als het wat droger wordt kun je ook aan de opstaande randen gaan voelen, of daar soms het water naar de bodem stroomt (tapijt is dan vochtig, terwijl het iets verderop wel droog is). Ik zou in elk geval de tips van EdK meenemen. Een andere optie om te gaan zoeken als de auto wat droger wordt: afspuiten met een tuinslang, dan kun je ook sneller de plek vinden waar het binnenkomt.
 

guitar_billy

Senior Member
Naast de al eerder gegeven tips zijn ook de afvoeren van de O1 aan de de zijkant vanaf de voorruit (parafan) vaak verstopt. Als je water op de voorruit giet moet het er snel en in een dikke straal aan de achterkant van de wielkasten weer onderuit lopen.

Controleren en schoonmaken is heel eenvoudig, even de onderste schroeven van de wielkast afdekking losmaken (de kant van de portieren). Dan iets op een kier trekken en waar nodig alle bladeren, takken, modder weghalen en goed met water naspoelen.

Het kan makkelijker zijn om even de wielen te draaien zodat je makkelijker bij de schroeven komt.
 

Joske

Forumguru
ik heb de voorste wielen verwijderd om de modderkuipen los te maken, werkt handiger en je kan overal ineens goed aan eens de kuip er af is. Wel je persoonlijke veiligheid in acht nemen bij gebruik van een "gewone" krik! ;)
 

inkman

Nieuw lid
Bekend probleem, ook de ramen slaan aan airco helpt niet!
denk eens aan het volgende: ik heb deze week de afvoerkanalen onder de parafaan plaat door laten spuiten met lucht het lijkt erop dat het probleem verholpen is. Althans mijn ramen slaan niet meer aan na een forse regenbui!
ik heb geen verstand van auto's en totaal niet van skoda's!:pieker:
 

De Stip

Forumguru
Dat de ramen aanslaan bij vochtig weer, komt mij ook bekend voor. Onlangs heeft de auto een beurt gehad en is het interieur filter vervangen. Een met actieve koolstof, dit op advies van de garage. Zou nare luchtjes van buiten voorkomen. Nu heb ik geen last meer van die aangeslagen ramen, dus wellicht heeft het ermee te maken?
 

De Stip

Forumguru
Heb je soms een keer schade gehad en is je achterbumper verwijderd geweest? Kan zijn dat de membranen die ervoor zorgen dat je de druk uit de auto kwijt kan, wanneer je de deur dicht gooit, niet goed of helemaal niet afsluiten.
 

EdZ

Donateur
"Joepie" ik ben dus niet de enige...
De kranten werken overigens prima. Is wel even werk om de vloerbekleding zover los te krijgen dat je onder de isolatie kunt komen, maar na een week kranten verwisselen is het eindelijk zo goed als droog. Nu nog wachten op een stevige regenbui. Dan droge kranten erin en even lekker door de plassen rijden. Kan ik hopelijk zien waar het vandaan komt...
 

Desperado

Forumguru
Zeker ben je niet de enige. Ook ik heb er last van (gehad) Van de beslagen ramen dan. Ik moet nog wat openingen checken, maar de meeste zijn open en ik heb een vochtvreter in de auto liggen van Pingi. Is hier op het forum erg geliefd en o.a verkrijgbaar bij de Gamma en Halfords.
 

Joske

Forumguru
yup! heel tevreden van de Pingi! moet hem 1 keer per week (bij vochtig weer toch) herladen in de microgolf en dan kan ie er terug tegenaan :D
 

Cordoba

Forumguru
Sinds een dikke maand hier ook een Pingi in gebruik, en merk eigenlijk alleen bij extreem nat weer verschil, meestal was mijn auto te droog om effect te krijgen van de Pingi. Ik heb wel gemerkt dat het vernieuwen van de zogenaamde ramenlikkers op de voorportieren (de rubberstrip aan de buitenkant aan de onderrand van het raam) ook behoorlijk scheelt in de vochtige lucht binnen.

Als je zoals Joske noemt, de originele krik gebruikt om onder de auto te werken: de auto het beste iets terug laten zakken zodat ie op een stevige stapel stenen of hout rust: als de krik onderuit schuift of iets dergelijks zit je niet klem onder de auto.
 

Clubjoker

Nieuw lid
Allen,

Dank voor de reacties en het meedenken.
Ik ga de tips (overdag) na en intussen zijn ben ik aan het deppen met kranten om de boel droog te maken.
verder ga ik de rubbers en afwatering na om te kijken of we het lek boven water kunnen krijgen..:D
(te flauw...)
 
Bovenaan Onderaan