Vochtige spiegels ' s morgens

Cordoba

Forumguru
Hoe weet je dat je geen spiegelverwarming hebt Joske? En hoe zit het dan met de verstelling van de spiegels?

Ik veeg meestal voor het instappen even met mijn hand over het spiegelglas, en afhankelijk van de omstandigheden zet ik de eerste paar minuten even de spiegelverwarming aan, of soms is zelfs dat niet nodig.

Achteraf spiegelverwarming inbouwen: bij goede automaterialenzaak bestel je spiegelglas met verwarming (L+R) kosten ca. 40-50 euro. Draden doortrekken door de portieren naar het dash, en dan óf een extra schakelaar monteren, of mogelijk bijkoppelen bij de achterruitverwarming (ook checken of dit qua zekering kan). Bij extra schakelaar, kun je bijvoorbeeld een achterruitverwarmingsschakelaar uit een sloopauto pakken en die monteren naast de gewone achterruitverwarming. Natuurlijk wel even goede stroomvoorziening aanleggen, maar dat lijkt me geen groot probleem. Mijn inschatting is dat je voor 75 euro aan materiaal (spiegelglazen, schakelaar, bedrading enz.) een heel eind komt.

Cordoba

Forumguru
Manuele verstelling betekent met de hand op het spiegelglas verstellen, of via kabel+hendel van binnenuit verstelbaar?
(ik kan me niet herinneren ooit een Fabia zonder elektrisch verwarmde en verstelbare spiegel gezien te hebben)

Ik ben blijkbaar verwend geraakt in de loop der jaren: al zo'n 25 jaar hoef ik geen raam meer open te doen om de spiegel te verstellen, mijn laatste auto zonder was een Golfje uit 1981.

CDK

Forumguru
Ok allemaal leuk en aardig, maar de Faab van @Joske heeft dat dus niet en nu hij een oplossing voor het vochtprobleem zoekt wordt hij in het ootje genomen :(
Nogmaals, ik zou even testen met een wax en Rain X, of zoals ik doe de volledige auto in bad doen met Bathe+ Nu aanbrengen is morgen uitsluitsel hebben :jaja:

Joske

Forumguru
Heb ik ook gedaan Corné :thumbsup:

Tis wel alleen Rain X (geel) geworden omdat ik geen zin meer had de Collinite au bain-marie te zetten :laugh:

• Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Joske: als je die 845 toch au-bain-marie zet, kun je toch gelijk aan marie vragen om het ook aan te brengen.;)

Ik vraag me ook af, of draden voor spiegelverwarming wel goed gaat tussen de kabeltjes voor de manuele verstelling.

Joske

Forumguru
We zullen het morgenvroeg mogen aanschouwen :)

Ik twijfel nog over spiegelsokken, neen echt hoor ;) :D

• Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
natte sokken gaan schimmelen en is weer slecht voor de spiegels....

Zou gewoon Durex xxxl sokken nemen , sluiten ook lekker nauw aan

Jee13

Forumguru
@Joske , je hoeft niet heel de fles te verwarmen als je alleen even de spiegelglazen wilt waxen hoor, met je vinger er klein beetje uithalen en op je foampadje afsmeren werkt ook prima

milanseegers

Forumguru
Ik heb altijd een paar spiegelwarmers in de achterbak klaar liggen voor als de nachten weer vochtig worden, werkt uitstekend! :jaja:

Bovenaan Onderaan