De Arteon vind ik best een mooie auto, maar die ligt ruim buiten mijn bereik. Voor wat betreft de dsg: ik heb van 10/2007 tot 01/2011 met een dsg6 gereden in een O2c 1.9TDI (lease). Beviel prima, al hebben ze bij 60k wel de olie moeten verversen.
Nu rij ik alweer een week of 6 in de Leon 1.0TSI met dsg7 en het bevalt wéér uitstekend. Op de een of andere manier nodigt dit uit tot een relaxte rijstijl zonder dat het sloom wordt, want hij komt prima mee met ander verkeer, zelfs met 1100kg aan de trekhaak.
Dat laatste doe meestal in stand S trouwens - en ook dan schakelt hij behoorlijk snel naar 2 viel me op. Maar ja, je kunt ook redelijk vlot wegrijden zonder volgas te geven, dan valt het met de belasting van de koppelingen wel mee. Ik laat het weer optrekken na een rotonde of verkeerslicht meestal over aan de cruisecontrol, die overdrijft het ook niet.
Kortom: tot nu toe tevreden met de dsg7, ik voel vooralsnog geen noodzaak om hem te laten behandelen.
De garantie loopt nog een kleine 3 jaar trouwens... ook een goeie reden om 'm origineel te houden.